• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • muggles

Parnassia: Ada och Beda tror jag mår bra för de är väldigt aktiva och rörliga, de bökar runt i magen Själv mår jag hyfsat, sover ju också kasst mest pga nattliga kissrundor och så har jag svårt att somna om ibland. I natt var jag nog vaken ca 1,5h Händerna är ok. Jag tog tag i det tidigare denna gång och det känns som att då har jag motat problemen i dörren litegrann, så svullnaden är inte så svår denna gång. Men jag känner mig ju oerhört sexig i mina handledsskydd *ironisk*

Sept: ja vi har varannanveckas ul-kontroller nu så förra kontrollen var för en vecka sedan. Dessutom har jag varannanveckas kontroll hos BM men omlott så en gång i veckan är jag på Östra sjkh - mitt andra hem Men det känns bra att bli uppkollad så pass ofta. De ska väl snart börja granska min tapp också antar jag(?). Imorgon ska vi dessutom till neo på besök tillsammans med BM.

• muggles

Igår tapetserade maken och jag vår fondvägg i vårt nya sovrum. Trodde fogarna skulle straffa mig i natt men det hände faktiskt inte. Jag har nu bestämt mig för att sluta jobba helt när jag är i v30 (är i v26 nu). Och tror jag går ner i tid from v28. Tänkte att jag ska nog lyssna på den där doktorn (inte likt mig envis som jag är ).

Snartis: min BM sa att man ofta får lägre blodtryck i mitten av grav men att det sedan stiger mot slutet så förhoppningsvis är detta ganska tillfälligt(?). Men bra att du kan jobba hemifrån lite.

• Lapinette

mugglan - tycker du gör helt rätt (som lyssnar på läkaren)! Ta det lugnt så de små stannar så länge som möjligt i magen.

Snartis - även om vi gör en rejäl peng på vår lägenhet så måste vi ut med mer eftersom vi vill ha större. Det är helt galna priser just nu.

• Snartis

Lappis, ja det är galet att priserna ligger så högt.

Muggles, klokt att börja trappa ner på jobbet och sen sluta. Tvillingarna mår bäst om de kan stanna så länge som möjligt i magen.
    Kul att fixa klart rummen

• FruCicci

Hallå tjejer!

En riktigt förkyld fru här! Herregud vad risig jag har varit sedan förra veckan.
    Vi var på konferens på Körunda Hotell och konf - fint ställe men det var nog minus 15 inne! Jag frös hela tiden!
    Nu känner jag mig lite bättre än igår, men lock för öronen och ett huvud som är "tjockt" och en nästa som är "tjockare"....
    Nåväl, det lär ju gå över....

Jag har inte läst i kapp, orkar inte det. Idag är shefen på utbildning, så jag passar på att titta in Känner att det inte är lika lätt alla dagar, när man har någon som man ser gluttar över axeln hela tiden...

Tingas örhängen såg jag, snygging!

AM fixar håret själv = bra, skulle jag med gjort!

Ada och Beda mår bra - Toppen!
    Och bra att mamma Mugglan slutar jobba i tid!

Lappis har åkt ner i kön! Heja heja heja heja

Hundvalp till fam PB, grattis, såg någon bild förra veckan på den gulliga lilla vita bollen

Snartis mår bättre, det var ju underbart och skönt att du får jobba hemma på förmiddagarna!

Här har tanten nog kommit på besök ett par dagar för tidigt (?).... så ingen trea denna gången lika bra det kanske

Just nu letar jag solsemester
    Jag är så trött på all denna snö! Älskar den vackra snön, men tror jag är av den uppfattningen att max 2 månader i rad räcker!
    Nu vill ja ha vår!

Något man har missat?

Vickan, grattis till Trollet som fyllde 1 år förra veckan!

• smint

Cicci: Vi var på konferans på körunda för 2 år sedan, i augusti visserligen, men det var ett trevligt ställe vill jag minnas. Trist att det var så kallt för er.. Krya på dig.

Tinga: Jag och lilla H och min pappa har klarat oss än så länge. Sambon mår rätt ok idag men inte i toppform.  Men det är bara att hoppas.

Var på BVC idag och vägde H, han hade gått upp 500 gram på 8 dagar, så det kändes skönt. Nu har han passerat födelsevikt och ätit i kapp från dippen han hade.. Hon är så bra sköterskan, frågade lite om förkylnigar på sådana här små och hon gav massa tips och sa att så länge dom äter och inte har jättesvårt med andningen så behvöver man inte hasta iväg till akuten/läkaren.. På sjukvårdsrådgivningen säger dom oftast att man skall åka in..

Lappis: Oj vilken vinst dom gjorde på lägenheten   

• BrudSommar2006

Vad alla verkar vara förkylda. Fast hellre det än magsjuka förstås, här är vi friska just nu i alla fall, sedan får man väl se hur länge det varar.

Det går uselt med min bantning just nu, lagom till fredag har jag gått ner ett kg, sedan går jag upp det igen över helgen och när veckan är slut är jag tillbaka där jag började igen och så går veckorna... Måste få ett par osociala helger på raken då jag inte behöver träffa någon eller äta borta men det ser svårt ut när jag tittar i almanackan just nu. Fasen vad segt.

Hoppas det inte kommer mer snö nu bara så jag slipper ge mig ut och skotta.

• muggles

Cicci: jag håller helt med dig - det har varit en fin vinter men jag är så trött på kyla nu! Vill ha vår! Fick en trädgårdsbok av mamma i present (ngt med Perenner i titeln) och låg och läste och drömde härom kvällen. Maken häcklade mig "här ligger muggles värsta citytjejen och läser en bok om perenner - folk skulle bara veta!" Ja jag erkänner jag har blivit lite trädgårdsintresserad.

• smint

BS: Skönt att ni är friska, hoppas ni slipper magsjukan.  Här har det slutat snöa för tillfället iaf, skall nog ge oss ut på en promenad om en stund när Hugo ätit lite.. 

• fru AM

Oj vad jag är nöjd - hittade en dunjacka på halva priset i kvartersbutiken! Bra märke - rätt storlek, snygg passform (för att vara en dunjcka alltså ) och sa jag HALVA PRISET! Nu har jag ju TJÄNAT en slant att lägga på halsbandet. eller hur det nu var.

Fick dessutom nyss veta av maken att vi är bjudna på ytterligare ett finkalas med långklänning/uniform, januari 2012 (lång framförhållning). Känns ju lite bättre att veta att jag kan få ha min klänninga i alla fall två gånger.

Frånsett förkylningen så är den här dagen jättebra!  

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!