• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • start september

Det var inte meningen att skrämmas BS. Jag tror det ska till större mängder och fler faktorer.

Det finns nåt med missfall och lakrits också, men det är inget som avråds allmänt.

• start september

Vi har ju haft tre kräkomgångar på lilltjejen under en månad, men ingen annan har blivit sjuk. Dessutom oförklarliga febertoppar. Vi var och kollade öron och UVI men allt såg bra ut så det var bara otur och många virus. Det var dock en vecka mellan hon var sjuk sist och jag var sjuk så jag tror mer på smitta från något av de kompispar eller all cafémat vi ätit i helgen. Ingen annan är sjuk än som var med.

• fru AM

Alltså: jag tror VERKLIGEN på den här produkten!!

• start september

AM,. var hittar du allt? Det roliga är ju att även helt oriliga saker säkert säljer.

Supersnygg frisyr förresten - jag hade kört på den!

• fru AM

Start september: det är SAMMA produkt hela tiden som har dessa orimliga bilder - annonserar på Facebook. Själva sajten ser däremot lite mer trovärdig ut men det hjälper inte när man sett de här knäppa bilderna.

Tack för frisyromdöme!

Ja, risken är kanske att den rasar - men jag hade den i ett par timmar i eftermiddags utan minsta spraydusch. Rasar den i skarpt läge så kanske jag kan smita in på damrummet och sno ihop den igen - eller så får världen stå ut med en glamazon med utsläppt hår ... !

• viktualia

AM - bra påminnelse med kullerbyttetofs. En sådan borde även jag kunna få till...om det inte var för den förbannade utväxten.. men men...

Annars är jag helt matt efter att ha suttit i ett möte i 2,5 h som inte ledde någonstans....baaaaaa

• porchez

konstigt, jag har inte kunnat skriva  här sen mitt förra inlägg, BT är skumt i min dator.

Nu har jag iaf varit lite produaktiv  í min sjukstuga och skickat iväg 4 arbetsansökningar, håll tummarna!!!

• porchez

usch för dåliga magar helt plötsligt känns det helt okej att ha ont i kroppen och feber så länge magen håller!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!