• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • smint

Tinga: Superfina örhängen. 

Lappis: Hejja att ni kommit upp massa placeringar i kön

älskar lakrits så fick hålla tillbaka lite under graviditeten men det är nig stora mängder man skall äta om det skall skada

gahhh vad förkylningarna satt sig i detta hus, T har varit förkyld från och till i 3 veckor, men nu undrar jag om hon fick någon ny i förra veckan när hon var på fsk. Idag har hon varit pigg och inte hostat så mkt, men nu är det ett väldans liv i sängen, men det är alltid värst när hon precis somnat... får nog bli en hemma dag till för henne i morgon. Tur att mina föräldrar är här iaf..  Sedan har sambon blivit sänkt i dag, och han blir alltid sååå sjuk när han blir sjuk.. Min mamma kände sig lite sänkt också.. 

• Tinga

Man kan ju gilla eller inte gilla ett par örhängen även om man inte har hål själv. Faktum är att jag själv inte tog hål förrän jag var 21, just pga oro för allergi. Hade ingen konstaterad allergi, men hade reagerat lite på en klocka vid något tillfälle, så därför dröjde det ganska länge. Men nu är jag glad att jag har hål, för eftersom jag har kort hår syns det ju verkligen vad jag har i öronen. (Att jag sen är usel på att byta är ju en annan femma.)

• Tinga

Smint - oj, vilken sjukstuga! Hoppas att alla kryar på sig med det snaraste. Har lille H klarat sig än så länge? Det är ju iallafall det viktigaste,

• Tinga

Piggelin - starkt gjort att ringa det där jobbiga samtalet! Även om det är något man gärna vill tar det ändå emot ibland, och så går man där som en äggasjuk höna runt telefonen. Hoppas nu att det ger bra utdelning. Är det internt du har sökt nytt?

• Ore

Tinga: Snygga örhängen! Ingen tantvarning, enligt mig

AM: Det blir nog en jättebra frisyr, och med rejäla mängder spray så kommer den nog hålla suveränt!

Porchez och Piggelin: Heja er med jobbsökandet!

September: Kub redan på torsdag alltså, spännande!

Krya på er, alla sjuklingar! Kan själv sälla mig till skaran, min hängighet och förkylning hålls i schack med Sinova för att undvika bihåleinflammation, Echinagard för att förhoppningsvis lindra hela förloppet, honung för att det är pappas dunderkur och botar allt enligt honom, samt alvedon för att inte känna mig så sjuk som jag egentligen är...

• Liten med Mindre

Hej hej!
     Proppad med immodium och hotellfrukost - redo att börja dagen i ett gråmulet Tyskland. Har sovit 11 timmar i natt så jag hoppas på en bättre dag i alla fall. Kanske till o med redo för shopping o restaurang ikväll om något är öppet efter kl18.

Krya på er alla andra krasslisar också.

• muggles
    fru AM skrev 2011-02-20 18:58:44 följande:
    Åh så det är samma kille som har (bröllops)fotosidan som lagade knullpastan! Lustigt - jag har tidigare suttit och kollat igenom hans foton utan att veta att det var han med pastan.

Har haft damlunch för mina absolut äldsta kompisar (inte till åren räknat, men till vänskapslängden) idag. Det var länge sedan vi sågs men det var bara att ta upp tråden igen och börja nysta. Mysigt, kul och denna gång tror jag vi vi alla fick oss en tankeställare så vi börjar ses oftare än vart fjärde år som det varit på sistone (!).  

Nu har jag kommit på att jag nog måste beställa tid hos ngn frissa för att fixa fredagens tjusighetsfrisyr. Har jag aldrig gjort förut. Vet inte hur jag ska ha håret alls. Kan man kanske klara biffen själv? Någon som har några bra håruppsättningsknep för att greja själv? 
    Ett tips är att boka nästa tillfälle att ses innan alla lämnar, annars rinner det gärna ut i sanden.

Boka frisör - det blir såå mkt snyggare! Synd på en så fin klänning att inte ha håret tip-top.
  • fru AM

Godmorgon i tråden!
    Mugglan: jag har redan bestämt mig för att fixa frissan själv. Det må bära eller brista. Jag har gjort frisyren igen här på morgonen, fotat igen, och tänkte kolla hur länge frippan håller (utan spray) ... Känner mig fin i den!

NU börjar jag istället noja över att klänningen inte ska bli klar i tid - hon sa senast torsdag ... vi får väl se. 

Det ordnar sig nog med kompisgänget från förrförr - vi är fyra stycken, och om jag tar initiativ igen så blir det av. 

• fru AM

Glömde: Tinga: fina örhängen - hur stora är de!?

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!