• fru AM

Välkomna till Tivoli Empatia!

I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?

Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.

Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.

Förra tråden: 

www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

• Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Lapinette

Tinga - har du sett mina örhängen (som jag har haft varje dag sen jag fick dem i morgongåva)? Absolut inte tantvarning. KÖP!

Piggelin - go girl! Härligt att du tog steget. Själv är jag nöjd att jag har kommit så långt att jag börjat titta efter nytt jobb dvs. jag har klippt ut två annonser. Starkt jobbat!

Själv har jag haft en sån där morgon då jag borde stannat i sängen. Först så gick inte mitt larm imorse så jag försov mig 30 min. Eftersom mobilen var död las den på laddning och där (hemma) ligger den fortfarande. Sen hittade jag inte busskortet, missade bussen, tog istället t-banan men vid mitt byte vid t-centralen missade jag nästa t-bana så jag fick gå en lång bit istället med tårararna rinnandes (eftersom jag har problem med tårkanalerna) så när jag kom hit så rann mascaran (tror inte ett dugg på att den är vattentät - Dior).

Och förresten, fyran i vårt hus som jag skulle skicka iväg maken att titta på i söndags såldes innan visning. De fick 2 250 000 kronor över utpriset , utan budgivning!

• fru AM

Oj Lappis vlken morgon!
    Och vilket pris på fyran i huset! Bådar gott om ni ska sälja  i och för sig!

• muggles
    fru AM skrev 2011-02-22 09:23:56 följande:
    Godmorgon i tråden!
    Mugglan: jag har redan bestämt mig för att fixa frissan själv. Det må bära eller brista. Jag har gjort frisyren igen här på morgonen, fotat igen, och tänkte kolla hur länge frippan håller (utan spray) ... Känner mig fin i den!
    Ja jag såg det nu efter mitt inlägg (vådan av att läsa ikapp). Jag tyckte den var jättefin på bilderna du tagit!
  • Lapinette

AM - helt galet! Fast deras utpris var väldigt lågt tycker jag.

• Lapinette

Om vi skulle få samma kvmpris som dem skulle vår lägenhet ha gått upp med 1,7 msek på fyra år.

• muggles

Lappis: shit med priset! Måste kolla om det är ngn budgivning på huset i vårt område... Grattis till köframsteg! Lät som en härlig helg men vaddå bara EN öl på afterskin?!

• Lapinette

mugglan - jag är ingen öldrickare. Blir supermätt och sen orkar jag inte mer. Maken blev förvånad över att jag druckit öl överhuvudtaget.

• Tinga

AM - örhängena är ju lite ovala i formen, men motsvarar ungefär en diameter på 15 mm. Längden som själva diamanterna upptar är 19 mm.

Lappis - usch, sådana morgnar är hemska. Men det lät ju som goda nyheter med priset för grannlägenheten, även om det var ett lågt utgångspris, eller?

• muggles

Nähe ingen öppen budgivning - tråkmånsar!

• fru AM

Tinga: låter jättefint - ska du bjuda på dem (eller köpa dem innan auktionen, har för mig att man kan göra det på Kaplans)?

Jag måste nog skaffa mig ett nytt halsband  till på fredag - det får nog bli ett enkelradigt i strass eller liknande - alternativt en rejäl choker i strass. JAg tror det där kulörta halsbandet jag har blir lite too much i detta sammanhang. Tyvärr. Men man vill ju inte att någon ska tro att jag är en kvarglömd julgran ...

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!