Bröllop på Mallorca 2011
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Tog mig friheten att starta en ny tråd. Några är nygifta och andra planerar för fullt inför sommaren 2011. Välkoma gamla som nya !!!
Tackar! Bra initiativ (vet ej hur det stavas) =)
Jag har glömt vad du sa Mallorca... ska ni göra det i hemlighet eller ska ni ha folk med er ner?
Mina föräldrar skall åka med. Vet inte hur vi skall göra med övrig släkt....har lite ångest över detta. Vad skall svärmor säga lixom? Tror inte att jag kan hålla det hemligt...är ju sååå lång tid kvar!!
Hur ska ni göra?
Vi skickade ut ett mail till nära och kära (dom som skulle varit bjudna om vi hade gift hos hemma) och berättade att vi hade tänkt gifta oss på Mallorca nästa sommar, och förklarade varför och att det var så vi valde att göra.
Vi skrev även att vi inte begär av någon att dom ska vara på plats, eftersom resor o annat betalas av gästerna själv så har vi ingen rätt att begära av folk att dom ska vara där. =)
samt att vi naturligtvis blir överlyckliga om nån är där nere med oss =)))
Sen har vi gjort en sida på http://varbrollopslista.se/ där info om datum/tid/plats/boende/annat kommer att stå så folk uppdaterar sig själva genom att läsa om vårt bröllop där =)
Som det ser ut redan nu så kommer våra bästa vänner (bestman & tärna) att finns plats, samt 4 andra vänner, våra föräldrar och nån enstaka släkting att finnas på plats.
Men det är ju lång tid kvar... folk behöver ju inte bestämma sig nu.
Hej på er!
Jag och min sambo har just bestämt oss för att gifta oss på Mallis i Augusti. Prästen är bokad via svenska kyrkan och resan likaså. Vi kommer att gifta oss i Alcanada och bo i Alcudia. Vi funderar på att ha middagen på La Terazza efteråt men inte riktigt bestämt oss än. Funderar på hur man ska göra med håret med, vore kul att få det uppsatt. Kanske något man får ta tag i när man väl är på plats? Hur ska ni göra?
Vårt bröllop är än så länge hemligt. Våra föräldrar och syskon vet och kommer att följa med. Sen får vi se hur vi gör med resten.
Vad kul med en till mallorca brud!!
Jag ska boka hår + make up, kommer en tjej till vårt hotell och fixar mig på rummet
Vilket datum blir vigseln?
Aha vad coolt! Hur mycket får du betala för det och hur har du hittat en sån person? :)
Det blir den 15e augusti, när blir det för er?
Hur gör ni med middag efter?
På svenska kyrkans sida finns en länk till en bröllopsfixare!! Mejlade henne ( charlotte tror jag hon heter ) och frågade lite. Skulle kosta runt 2000 med hår o smink!
Här blir det 18 augusti
Jag vet inte hur vi gör med middag efteråt, jag är ärligt talat inte så noga med det. Däremot vill jag gärna ha en bröllopstårta, hur nu man fixar det. Någon som har nått förslag?
Man kanske kan mejla hotellet och fråga om de kan hjälpa till? Ev beställa från något lokalt bageri som sedan kan köra tårtan till hotellet?
Vi har inte börjat tänka på middag efter... Vi hade tänkt stå för den. Men vi vet inte var än. =)
MEN!! En riktigt rolig grej nu!! (enligt mig iallafall) hihihi
Jag hade hittat en ring som jag blev helt förälskade i. Men när jag testade den så var det inte fint tillsammans med förlovningsringen... Vilket innebar att antingen byta ring eller bara ha en ring.
Jag vill ha 2 så jag fick sätta igång att tänka om vilket inte var särskilt roligt.
Häromdagen satt jag o rotade i mitt smyckeskrin.. och där hittade jag några ringar som har varit min mormors.
En av ringarna som låg där liknade en vigselring.. men jag kunde inte i min vildaste fantasi förstå varför jag skulle ha den ringen i mina ägor isåfall.. den borde ju min mamma ha hållt fast i!?
Jag träffade mamma en dag senare och visade henne ringen och frågade om hon visste var den kom ifrån.... Hon svarade direkt; Det var mormors vigselring!!!
Alla pusselbitar föll på plats och jag kommer att återanvända den ringen som vigselring!!
Jag är såååå glad! Ett litet problem bara... Den är i vitguld... jag använder alltid röttguld.. Så nu måste jag byta ut min förlovningsring till en ring i vitguld istället. men det är ju inte hela världen! =)))
Vad roligt med ringen! Jag tänker använda min mormors mammas förlovningsring. Har precis lämnat in den för den var lite för stor. Skall ha den först på fingret, sedan min förlovningsring och sedan vigselringen. 3 ringar blir det alltså Ringarna är i både rött och vitguld!!