• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • EA83

Fossing: Jag hade också gjort en grovplacering innan, vi behöll stor del av den, men har gjort någon liten förändring. Men är ännu inte helt nöjda med allas placering så vi ska se över den igen om några dagar.. man vill ju att alla ska sitta så bra som möjligt! =)

lilla jag: Jag vet inte vilket som är det vanliga eller inte. Vår präst verkade ta det förgivet att båda ringaran skulle välsignas och det har jag också alltid gjort. Så så kommer vi ha det. Ring och fråga om det är något som stör dig! det är eran dag och vill han inte välsigna båda ringarna så ska ni åtminstone veta varför! =)

Någon som använt nått bordsplacerings program/mall eller vad det heter? Förslag på någon som är bra?

• Fossing77

Åh! Jag behöver oxå en mall! Hittar ni någon så säg till! :)

• hannahsofia
    Future Mrs S: Såhär nära hade jag inte vågat lita på någon från ebay, tänk så kommer den inte fram trots att de lovat och då står du där utan både klänning och pengar... usch jag vill kunna hjälpa dig så mycket mer men jag har ingen aning om hur! har du kollat om någon säljer nåt bra på blocket i närheten som du kan åka  och prova?

Igår var jag och kollade på vigselringen, äntligen känns det hur bra som helst! Nu ska de bara slipa rätt den och sen får jag hämta hem den den 1e iiih! :D

Favorlådorna verkar dock inte dyka upp alls, suck.... och kollar man runt på calligraphen så är det ju sviiiindyrt! dumma billiga ebay som inte hinner skicka andra grejer till mig i tid ;) hur har ni gjort med det? ska ni ha några askar alls?
  • Fossing77

Vi har organzapåsar istället för askar :)

• Future Mrs S

Hannahsofia: du har rätt jag vågar inte köpa på ebay, jag vågar inte ens köpa online jag måste prova.. hade jag varit en klockren storlek 36 hade jag vågat chansa men inte nu :(

Fossing: Budgeten ja.. herregud varje krona svider verkligen nu!! men den får väl kosta upp till 3000:- men det vill jag verkligen inte lägga egentligen :( :( :( jag vill helst att den ska vara perfekt+gratis ;D

Jag har kollat tradera, jag har kollat blocket, jag har kollat bt köp+sälj inga napp..
    Jag har letat efter affärer som säljer över disk alltså att jag får klänningen direkt och jag kan åka till lidköping, skara, skövde, vänersborg, vara, borås, trollhättan. göteborg (ja jag är desperat).. idag har jag bil.. jag borde bara åka till stället där vi hyrt m2bs kläder nu direkt innan jobbet så har jag fixat en affär men jag vill inte.. :S :S :S jag vill inte ens bry mig mer :( :( Sånt jäkla ilandsproblem och självklart går det att lösa men jag orkar inte vill inte jobba för det :( :(  

• Fossing77

I Borås har vi Splendor på Kungsleden, Brides And Beauties nästan vid torget och så en i samma hus som Bishops på gågatan :) Det finns säkert nån mer jag inte har koll på. Jag tror mest på nr 1 och 3, de på BaB är lätt snobbiga att ha med att göra... :)

• EA83

Det ser mörkt ut med bra verktyg för att göra en bordsplacering med :S

Jag ska nog prova på att göra en i exel bara... tråkigt, men orka...

• MissHelena
    Future Mrs S skrev 2011-10-25 15:13:22 följande:
    Hannahsofia: du har rätt jag vågar inte köpa på ebay, jag vågar inte ens köpa online jag måste prova.. hade jag varit en klockren storlek 36 hade jag vågat chansa men inte nu :(

Fossing: Budgeten ja.. herregud varje krona svider verkligen nu!! men den får väl kosta upp till 3000:- men det vill jag verkligen inte lägga egentligen :( :( :( jag vill helst att den ska vara perfekt+gratis ;D

Jag har kollat tradera, jag har kollat blocket, jag har kollat bt köp+sälj inga napp..
    Jag har letat efter affärer som säljer över disk alltså att jag får klänningen direkt och jag kan åka till lidköping, skara, skövde, vänersborg, vara, borås, trollhättan. göteborg (ja jag är desperat).. idag har jag bil.. jag borde bara åka till stället där vi hyrt m2bs kläder nu direkt innan jobbet så har jag fixat en affär men jag vill inte.. :S :S :S jag vill inte ens bry mig mer :( :( Sånt jäkla ilandsproblem och självklart går det att lösa men jag orkar inte vill inte jobba för det :( :(  
    Vad är det för typ av klänning du söker? Jag köpte en helt ny som jag ändrade på för att få in andra färger i den, men annars behöve den inte ändras i längd eller något, och den kostade 2000:- Och hade jag tagit den som den var (helvit) hade jag fått den direkt. Så ge inte upp hoppet, och försök att inte få panik, då ser man inte trädet för all skog ivägen.
    Har haft lite av samma dilemma med näbbkläderna då det var klart tidigt innan vi insåg efter testande att det var 3 storlekar för stort! Köpte nått jag inte var helt nöjd med förra veckan, men det fick duga. Så när jag letade efter skor på lindex så var den där! Den perfekta klänningen till min lilla näbb! :)
    Hoppas verkligen att det löser sig för dig.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    För övrigt så har vi haft vårt vigselsamtal och övning idag! Mitt bland hungriga trötta stimmiga barn!

Men det gick bra och när vi läste löftena för varandra blev jag tårögd, så hur ska det gå på själva dagen kan man undra då!
    Vad det gäller ringar så kommer vi båda att ha två ringar så där var det inget snack om saken.

Vi fick ett avhopp idag då en "oinbjuden" om man kan säga så, inte skulle komma nu då det tagit slut med pojkvännen (sambons kusin). Och vi hade inte ens räknat med honom på bröllopet först! Men det var egentligen en miss!

Känns så verkligt nu när klänningen är hämtad, pratat med prästen osv, så imorgon ska jag prata med kantorn igen och se om vi kan komma överens om musiken! Han vill inte riktigt spela det vi vill att han ska spela! Han tycker vi ska använda en cd spelare! Men det finns det ingen i kyrkan!!!

• EA83
    Fossing77 skrev 2011-10-25 23:00:33 följande:
    EA: jag hittade ett verktyg på bröllopsguiden.se :) hyfsat smidigt att fixa placeringarna i :)

tack, men den gillade jag inte, jag provade iofs den ganska snabbt bara... Men jag kör på excell, det blir raka fina linjer och jag kan göra dem som jag vill =)

Jag provade det som finns här på bröllopstorget också, men det gillade jag inte heller... Kanske bara var jag som hade en dålig dag igår?! Men nu har jag valt excell i alla fall, blev nästan klar igår =)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?