• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • hannahsofia
    EA83: vad är kryckeståt för något? aldrig hört talas om :)
  • Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-10-23 18:34:44 följande:
    EA83: vad är kryckeståt för något? aldrig hört talas om :)
    jag undrar samma sak.. ;)
  • Future Mrs S

känner mig rätt ego som bara skriver om mig själv hela tiden men nu har jag verkligen fått nog!
    Provat klänningen och kunde för första gången se hur den såg ut bakifrån, jag hade ju förhört mig noga så jag inte såg ut som en kassler (jag är ju inte direkt smal så jag var rädd att banden skulle skära in i ryggfläsket) och nej nej det gjorde jag verkligen inte hur fint som helst!!
    Jag kände mig så säker på klänningen, den är jätte fin ifram och fr sidan och dom sa ju att det såg bra ut så ett litet fix så skulle det vara klart... Jag provade och fick se ryggen KASSLER BIG TIME KASSLER!!!!!!!!

jag fick ett seriöst (nu skäms jag men det är helt sant) bridezilla-moment och bara SKREK och GRÄT och SVOR om varannat!! Blev så jäkla besviken och jag såg faktiskt jätte jätte tjock ut bakifrån!!!!! :( :( Jag kunde inte få av den snabbt nog utan skrek till mamma "FÅ AV DEN NU INNAN JAG RYCKER SÖNDER DEN!!!" .... :( 
    Stackars mamma.... jag fick gråta en stund sen be om ursäkt. Vi försökte hitta lösningar men jag hade redan gett upp.. den passar mig inte...

Jag gick vidare till att igen prova min första klänning och det går verkligen inte att fixa den.. :( :( :( Den badar jag i..
    Mamma fick åka och lämna tillbaka låneklänningen och kom då tillbaka med en annan som jag provade i butiken som verkligen satt som en smäck men den är för kort!!! Det höll inte butiksägaren med om och då började mamma vackla lite och tänkte nog att det vet hon i butiken bäst.. hon som försöker vara så snäll och jag blev bara ännu argare och ledsnare, vill inte se fler klänningar som inte passar!!!!! :( :( 

Nu har jag legat och grinat i över en timme och kan liksom inte sluta! Vad ska jag göra?????
    Budgeten är inte jätte stor, vi har bara en bil och den har m2b hela dagarna (han är hemma vid 17) alla mina vänner jobbar på dagarna eller är mammalediga vilka är rätt jobbiga att ha med sig för dom kan inte fokusera på mig som jag liksom behöver nu..

Vart ska jag åka? Vart kan man köpa en klänning man får med sig hem direkt? Hjälp mig... :( 

• EA83

Dessa två granar är resultatet av kryckeståt i alla fall =)

Enligt tradition så drar bybona hem två granar till brudensföräldrar (eftersom bruden bor hemma) lördagen innan första lysningen (2-3 veckor innan bröllopet). Det är lyckönskningar till brudparet och skyltning om att här i gården blir det snart bröllop =) Granarna ska stå genom lysningstiden och bröllopet, knäcks de betyder det otur... Enligt mormor så har de äktenskapen vars gran/ar gått av slutat i skilsmässa...

Våra granar är 10m höga och min mamma och pappa körde dem drygt 2 mil på släp, ett bamsejobb! SÅ GLAD att de verkligen gjorde detta! :D Sen kom kompisar och släkt och hjälptes åt att resa upp dem mot vårt garage, kommer bli en snackis här i byn, då det inte är en tradition från just där vi bor nu utan mitt hemman.. Men visst är det lite ståtligt?! =)

• EA83
    Future Mrs S: Tyvärr har jag dålig koll på vart du lättast får tag i klänning, det jag kan säga är att jag beställt en coctailklänning från denna sida och jag var jättenöjd med den... http://www.dressilyme.com/ dock såg jag att det tar 18 dagar att få hem en brudklänning om man beställer med express... men du kan ju alltid maila och se om de har någon super express leverans... Annars är det väl om det finns nått på Ebay/tradera eller så som är snabbleverans...
  • Fossing77

Mrs S: fy vad jobbigt!! Jag är ju en notorisk nätshoppare så jag skulle ju rekommendera att köpa online... Men det finns väl brudbutiker runt omkring? Lidköping? Skara? Skövde? Nånstans måste det ju finnas nåt. Ring runt och kolla innan om det finns klänningar att få med direkt så slipper du åka I onödan. Berätta för dem i telefon vad du e ute efter :) det löser sig ju, även om det känns skit just nu :)

• Fossing77

Kolla köp å sälj här, där köpte jag min klänning :)

EA: häftigt!!

• hannahsofia

Mrs S: Jag lider med dig, så himla jobbigt! Jag är från Kristianstad så jag vet inte riktigt om jag kan hjälpa, vi har ett ställe härnere som är helt fantastiskt dock, hur många klänningar som helst och de kan man köpa direkt från ställningen liksom.. har ni inget sånt i närheten alls? :(

Jag vet att Haléns har lite klänningar med som man kan beställa hem och prova?

EA: vad häftigt! sån rolig tradition :)

• EA83

Hur går det för dig Future Mrs S? Hoppas du hittat en lösning och att allt känns bättre nu!

• EA83

Kvällen i detta hushåll ägnades åt bordsplaceringen, det var inte det lättaste! Men hittade till slut lösningen genom att mitt i sätta 5 personer på 6 platser, på så vis slapp resterande par bli förskjutna och ingen sitter utan att ha någon mittemot sig :) eller ja, det bord med 5 personer blir det ju lite special med, men jag tror det blir bra :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?