11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
EA: BTs mall är än mer hopplös. Den skriver namnen över varandra och gör mig tokig ;) jag ska se om jag kan få ut de jag faktiskt fick gjort på den andra sidan å lösa dem den vägen för de var utseendemässigt ok när de väl blev klara ;)
Nu känns det lite bättre angående klänning, jag har provat min första klänning igen med en sömmerska och den går att rädda!!! WIHOOO!!! Faktiskt så blev jag nykär i den när den nålats :D :D
Sen ska klänningen nålas mer seriöst och sys in men det enda jag gör är ju att prova :)
Så idag ska jag leta smycken, jag vill ha örhängen som är lite "mer" än bara pärlor fördet har jag typ varje dag, och jag vill ha ett armband, hade ju tänkt pärlor där med men ska titta efter något mer blingit.
Jag har en slöja (ok egentligen två men en fin) en mantilla men jag har bestämt att den inte passar till min klänning, jag får låna slöja gratis där jag köpte klänningen och väljer mellan två stycken:
Den första är lik denna, kanterna är liksom "bulliga" men jag är ganska säker på att den hon har är längre..
Men världsmästar-idiot-korkat! Nu sitter min tärna på jobbet, loggar in på bröllopsguiden för att komma åt mina bordsplaceringar, skriva ut dem, se om det går att läsa, scanna in dem om de är läsbara och spara dem som pdf-er å sen mejla hit dem.... Dagens smidiga internetverktyg va? :D
Kanske borde vi nån gång skaffa oss en skrivare.... kanske... :D
Mrs S: Jag gillar slöja nr 2 å hår nr 2, tror hår 1 blir konstigt med slöja. Skönt att vara igång igen :)
Ooo! Vi har träffat vår fotograf idag med, han kom förbi en sväng. Trevlig kille som är helt okej med några poserande bilder och sedan smyger han runt och fångar ögonblick. Kommer bli kanon. :) Vi har även beslutat att hoppa över övning i kyrkan. Jag kan följa prästens instruktioner as we go och m2b är seriöst så nervös så om jag får honom till kyrkan för övning så tror jag inte han går in där på vigseln sen ;)
fossing: va skönt att vara klar med fästhäftet!! Skönt med fotografen va viktigt det är att det "klickar" med dom tror iallafall jag, annars blir det det där uppstyltade stela usch!!
Haha skojig m2b :D Jag tror att min är lite lik faktiskt, vi stod utanför kyrkan i onsdags i 40 minuter och väntade på prästen för vigselsamtal innan m2b kom på att det visst var nästa onsdag.. I går åkte vi för att besikta bilen i Skara klockan 8 när vi kom dit och m2b skulle cheka in så står det att vår tid är klockan 10, i Lidköping ;D HAHAHA Liiiite tankspridd tror jag ;)
------------------------------
Idag fick vi en gäst till... åhh inte bra!!!!!! det är m2bs brors tjej som vi inte visste fanns när vi skickade inbjudningarna så vi har bara träffat henne en gång. Det värsta är bordsplaceringen så klart (med buffe är det ju ganska enkelt att fiffla in en extra gäst) det är tänkt att brevid m2b ska hans mamma sitta och sedan den här brodern men att sätta hans tjej brevid honom när vi bara träffat henne en enda gång känns lite så där? En främling vid honnörsbordet liksom :(
Alla andra par sitter brevid varandra oberoende av om dom är gifta, förlovade eller sambo så delar vi på dom så är det det enda paret som delas.. hur göra?
Hon har bara träffat mig m2b och hans mamma så hon känner ingen annan... jag fattar själv att jag borde bita ihop men det känns fan inte kul att ha henne på honnören!! :(
Mrs S:
Vi fick en gäst till igår med :) En kompis nya tjej, de har bara varit ihop nån månad eller två, vi har aldrig träffat henne men har å andra sidan aldrig sett vår kompis så upp över öronen kär i nån nånsin. Så henne har vi petat in bredvid honom och flyttat en annan gäst till ett annat bord så det löste sig rätt lätt. :)
Äsch, lägg inte energi på att sura över honnören, det är ju bara ett bord ju ;) Du kommer sitta i mitten å säkert inte hinna se röken av henne under kvällen, är hon så okänd i sällskapet så lär hon ju inte göra något direkt väsen av sig om hon är smart. :) Eller prata med brorsan... Fråga om han absolut vill ha sin tjej bredvid och om han i så fall kan tänka sig att sitta nån annanstans än just honnören. Egentligen spelar det ju bara roll om ni sitter där ju, övriga är ju flyttbara. :)
Vi har bara tärnor och marskalkar på honnören, våra föräldrar och syskon sitter blandade med alla andra i hela lokalen. :)
fossing: Du har rätt det är bara ett bord men jag är rätt skitnödig när det kommer till det hahaha ;D ;D Att sätta brorsan på en annan plats blir lite knepigt oxå för m2bs pappa kan inte komma (han bor ju i Gambia haha) och den enda som kommer som svärmor känner är en andra bror och hans fru+ett.fem-åring men dom har vi tänkt sätta på ena änden så dom sitter på varsin sida av den lille (tänker att det är smart så kan dom hjälpas åt? med att rädda dukar och mata haha) så jag vet inte vem som skulle sitta brevid henne annars..
Äsch du har rätt, skitsamma nya tjejen får väl sitta vid honnörsbordet då.. men du tänk om det ändå hade varit nog där.. men inte då! svärmor+brorsan+nya tjejen ska åka tåg/buss och det är väl helt ok men dom kan ju inte ta sig här ifrån på natten för det gå ju liksom inga bussar här så sent. Det finns ju hotell här men det är ganska dyrt (och dom har ont om pengar allihop) så antagligen får jag helt enkelt ställa upp och låta dom 3 sova hemma hos oss och vi får ta in på hotell, och vi får betala taxi från Lidk till kapellet och sen fixa någon dom kan åka med fr kapellet till kyrkan och fr kyrkan hem till oss.. blä för sånt krångel!! jag vill bara sitta och knyta rispåsar och sånt nu ju ;)