• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Jessikad

Fick just reda på att min blivande bestämt sig för att ta mitt efternamn. Jag blev jätteglad! MItt är så ovanligt (heter Devert) så jag har aldrig ens tänkt tanken att byta bort det. Min son heter dessutom också Devert så det var bara frågan om min blivande ville byta (från Pettersson). Jag har verkligen inte tjatat men han vet ju såklart att jag blir jätteglad...Och han har klurat och idag sa han att han ville!  Det var roooligt! Glad Så nu är vi snart  typ 33 i Sverige som heter Devert!

• Fossing77

Jessika: Vad roligt! Jag behåller mitt Werneholm som mellannamn för min store pojk har det med. Min m2b är ju inte hans pappa. Sedan tar jag m2bs Weschke som efternamn. Hos oss var frågan snarare vilket av de ovanliga namnen vi skulle behålla ;)

• EA83

Jag har inte provat lithells kok-korv, bara falukorven och den tyckte jag var vattnig och svår att steka, smakmässigt kommer jag inte ihåg någon skillnad.. just bullens korv verkar kunna variera mycket i pris kollade 3 ställen, 112, 129, 159....

• EA83

Sambon och jag har likvärdigt ovanliga/vanliga namn, inget -son namn. Jag kommer ta sambon & våra barns namn. I veckan måste jag ut och kolla efter smycken. Saknar örhängen och armband.

• Fossing77

Lithells barnens grillkorv är kanongod! :)

• Future Mrs S

här blir det jag som byter efternamn från mitt ovanliga Buller till m2bs i sverige ovanliga Sillah.. i Gambia är Sillah ett relativt vanligt namn. jag är jätte glad att få ta hans efternamn jag tycker att det är jätte fint..

• Jessikad

Jag tror inte det var ett så svårt val för min blivande. Han heter Pettersson men hans dotter heter Johansson som hennes mamma, så det är egentligen bara han, hans bror och hans pappa som heter Pettersson. Hans mamma har också gift om sig och bytt. Jag som alltid haft ett ovanligt efternamn tycker ju att det är ett lätt val och att det är viktig vad man heter, men det är ju kanske inte riktigt lika viktigt om man heter Pettersson eller Svensson?  Vad vet jag?
    Jag tycker både Sillah och Buller är fint. Sillah-Buller kanske? Hade varti osannolikt roligt om du hetat Cecilia Cilla Sillah-Buller eller Cilla Buller-Sillah eller Cilla Sillah Glad Hahahaha, nu får jag ju sluta med den götebosska humorn...

• hannahsofia

Vi har också det svåra i att vi har två rätt ovanliga namn; Pontén och Arpåker. Det störiga är dock att vi tar hans efternamn och de är bara fem i hela sverige men såklart heter jag samma i förnamn som hans syster ^^ men jag behåller mitt som mellannamn fast använder det inte, iaf inte i början :)

vi har börjat träna på dansen, känns så bra! blir ingen vanlig vals, utan en lite roligare mer upptempo låt som man bara liksom tar ett steg åt höger och ett steg åt vänster-svajar till och så lägger man inte lite roliga snurrar och så,, känns väldigt mycket oss :)

INTE ENS TVÅ VECKOR KVAR!!! GAAAALET :D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?