• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fossing77

Vi är 33 och 34, det är min andra gång, hans första. :)

• Jessikad

Fossing: är det annorlunda den här gången, mer än att det är en annan man?

Jag tycker att det är en annan känsla den här gången, mer på riktigt, som att jag landat och vet vad jag vill (kan också bero på att jag tidigare var gift med ett pucko Flört). Vore roligt att höra hur andra tänker om sin andra gång...

• Fossing77
    Jessikad skrev 2011-11-03 12:09:18 följande:

Fossing: är det annorlunda den här gången, mer än att det är en annan man?

Jag tycker att det är en annan känsla den här gången, mer på riktigt, som att jag landat och vet vad jag vill (kan också bero på att jag tidigare var gift med ett pucko Flört). Vore roligt att höra hur andra tänker om sin andra gång...

Håller med dig där. Detta är helt annorlunda. För det första är det vårt bröllop, det första var initierat och till stor del genomfört av dåvarandes mamma, dvs min svärmor. Vi var väl inte direkt sugna på giftermål men plötsligt stod vi där... 8 månader senare lämnade vi in om skilsmässa och flyttade åt varsitt håll. Numera har vi suveränt bra relation då vi ju delar en son. Vi bor rätt nära varandra och samarbetar konstant för att det ska vara så bra för Elliot som möjligt. :) Men gifta oss borde vi låtit bli. ;)

Nu är jag å andra sidan tokigt nervös och det är verkligen på riktigt! Total skillnad!
  • EA83

Ingen aning om varför det är mer giftemål i småstäder. Jag har aldrig läst någon statistik eller så om giftemål, bara haft en känsla över hur det "är"...

Vilken skönt att det känns annorlunda denna gången för er båda Fossing och Jessikad, det måste ju ses som ett gott tecken!! =)

• EA83

Vad mycket bläck det går åt att skiva ut dessa festhäften!! Jag har skrivit ut 35 st och nu visar bläckpatronen på 25% kvar... jag tror att jag får ut totalt 50/ bläckpatron, men jag hade trott att en skulle räcka till allt! haha... Så fel man kan ha!! Jag har ingen aning om hur det borde vara, utan jag hade bara förväntat mig att patronerna skulle räcka längre...

• fabbis63
    jenniejummie skrev 2011-11-02 08:34:11 följande:
    Oj oj oj! Här härjar magsjukan och tårarna bränner i ögonen. Hur ska jag hinna allt nu??? Inställt möte m prästen idag, ringarna har inte kommit ännu, folk avbokar till bröllopet & bokar på, så bordsplaceringen är helt upp och ner. Att göra listan minskar ju inte precis... Har tusen saker att göra, men har inga krafter. Jag och sonen ligger, hoppas att dotter och sambo klarar sig. Och om dom nu MÅSTE bli sjuka så kan dom väl få bli det NU och inte nästa vecka!!!
    Jag har semester nästa vecka så jag får väl sätta klockan på 04:00 och börja fixa...

Future; din dessert låter helt fantastisk...och då är jag ännu magsjuk så mat tilltalar inte riktigt...Glad
    Hej! Hoppas ni blir friska allesammans....jag är så orolig också för på sonens dagis går det både magsjuka och vattenkoppor så fattas bara att han blir sjuk nu tills nästa fredag!! Han har ju den oturen att bli sjuk när det minst passar sig :( Men vi får hålla tummarna på att det inte blir så denna dag. Ha ett fint och ljuvligt bröllop :)
  • hannahsofia

jag är 23 och m2b är 25 (men båda fyller sent på året så vi hinner bli 24 och 26 innan året är slut..) vi har några gifta par i vår umgängeskrets men jag är yngst so far... men det kvittar ju när det känns såhär rätt :)

tack för alla friskönskningar, har varit hemma från jobbet idag men imorgon ska jag fanimig dit för att säga hejdå om inte annat! är ledig i nästan en månad nu :)

och jag tror nog allt är bokat nu, de enda vi har kvar är lite pyssel med bland annat vigselhäftet (som nog bara blir ett litet papper) och festhäfte. känns helt knasigt, tänk när vi började skriva allt här om nojor och bokningar och tankar om allt! och nu är det bara 8 dagar!!!

• Fossing77

Idag ringde Extra Borås, lokaltidningens gratistidning som kommer till alla en gång i veckan. De vill skriva om vårt bröllop på detta "magiska datum", som han envisades att kalla det för ;) Intervju och bild imorgon, tidningen kommer på onsdag :)

• Future Mrs S

jag är 26 och m2b fyller 23 11 dagar efter bröllopsdagen kanske är vi unga men ungdom känner inte jag mig som som köpte hus för 4,5 år sedan kanske inte det som gör en vuxen men ett steg däråt haha. jag hann inte kolla på klänningen idag men mamma hade kollat i lokala sybehörsaffären och dom hade ingen lämplig spets men mamma hade fina spetsar hemma iofs.. och ett par tunna fina svarta handskar i perfekt storlek! roligt.. något gammalt check, lånat blir slöjan nytt smycken klänning osv.. något blått blir strumpebandet som jag sytt på en ljusblå sidenrosett på jätte sött. kör ni med samma sak? gammalt nytt lånat blått? Börjat plocka ihop godisbuffen.. knyta rosetter osv. kan inte fatta att det bara är en vecka kvar!!!! hoppas vi alla är friska och pigga 11-11-11!!!

• hannahsofia

Fossing: Jag blev kontaktad av tv4-nyhterna östergötland som ville göra ett inslag till teve.. det intressanta var dock att de inte en enda gång frågade vart vi bodde! men jag avböjde, inte så intressant att vara med och sen visade det sig att de bara antog att vi bodde i östergötland! vi bor i skåne och vigs i blekinge ^^ lagom virrig reporter! men det verkar lugnt sagt vara ett datum som pressen vill uppmärksamma också :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?