11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
EA: Det lär ändra sig 45 gånger innan dess ;) Men men, gifta lär vi bli ändå ;)
Dagens äventyr... frisörbesök med 2½-åringen, hans första... Vi har laddat med att packa ner en Chuggington-film och varit och tittat på bilarna man får sitta i medans man klipps. Nu verkar han faktiskt se fram emot det. :)
Skickar med en liten dikt (?) från Pam Brown. Kan vara bra att ha i bakhuvudet.
Vi har med den i festhäftet. Tycker om den!
Måtte denna dag bli perfekt - eller åtminstone tusan så nära!
Strunta i om brudkronan hamnar en smula på sned eller om en hårtest förvirrar sig utanför den.
Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld.
Strunta i om orgeln klingar falskt eller om brudnäbben snubblar på släpet eller om brudgummens bestman fumlar med ringen.
Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Senare kommer ni att minnas, och skratta tillsammans. Men nu kan inga bagateller störa.
Kärleken förvandlar allt.
Till och med faster Elsas hatt."
/Pam Brown
Vilken bra dikt jennijummie! Huvudet på spiken.
Angående bordsplaceringen så lade jag ner BT:s verktyg, det blev inget snyggt när man skrev ut. Jag gjorde en egen i Word. Lite pilligt men blev bättre än jag trodde. Så nu är det nästan klart. Nu sitter jag med svart färg i huvudet för att färga in min utväxt - det kan man ju inte ha på bröllopet!
Från måndag är både jag och blivande lediga så då jäklar blir det racerfart på båda. IKEA, mat, dekorationer, hämta nycklar till lokalen osv osv... Det är så kul!!
Nu har jag börjat skriva ut festhäfterna =) Fick inget direkt besked från farbrorn, men kör på orginalsittningen och flyttar fram resten av tungan om de inte kommer =) Det blir bra det =)
Vigselsamtal=check! Seriöst prästen kallade oss "ungdomar" typ 40 ggr :D :D :D han kom på sig själv tillslut och sa att vi var "giftasmogna" hahahaha :D :D ok vi är kanske ganska unga men hey varför vänta när vi redan vet? ;)
Klänningen insydd och nu har vi kommit på den smarta iden att sy fast en svartspets längst ner på den, det blir sjukt snyggt.. får se om jag vågar imorgon dock ;D ;D
jag har också lyckats dra på mig nåt skit, ont i halsen och kliar i öronen... vilket inte hade varit så farligt om det inte hade varit för att jag ska ta sista twinrix-sprutan innan resan imorgon och då ska man helst inte vara sjuk. precis min otur. får se hur jag mår imorgon. jag hoppas (och tror) att det har att göra med stressen kring allt.
men nu har vi det mesta fixat; ringarna är hämtade och HELT fantastiska, ljudsystem är fixat så det vi har klar är festhäfte och vigselhäfte. och det löser sig. jag pallar inte stressa mer nu, nu ska jag bli frisk först!
EA: Skönt!
Mrs S: Svart spets låter supernajs! Ungdomligt.... :D :D :D
hannah: krya på dig! hoppas det ger sig fort!
Hoppas ni/vi alla kryar på oss snabbt! Här hostas det och river i halsen, som tur är har jag inte feber *peppar peppar*
Spännande med svart spets, blir roligt att se om du vågar =) Hur unga är ni om prällen säger så?? Eller är det prästen som är gammal?? ;)
Vår präst är bara några år äldre än oss, kanske 80-ia och vi är 83-or... Vi är ganska tidiga i vår umgängeskrets att gifta oss 3dje paret ut, men jag tycker vi är någon form av medel för giftemål. Eller? Det känns som att många gifter sig när man är 27-32 typ i alla fall här där vi bor..
Nu har vi gjort klart 25 festhäften, det tar sin lilla tid att göra allt! Men vi blir supernöjda med resultatet =)
Vi är 42 och 43 år gamla och jag gifter mig för andra gången. Jag tror att det är väldigt olika hur gammal man är när man gifter sig. I min bekantskapskrets så är det knappt någon som är gift överhuvudtaget. Men så är vi ett gäng konstnärliga musiker, skribenter och annat löst folk som inte har så mycket pengar som egentligen tycker att giftermål inte behövs... Jag som gift mig två gånger är definitivt ett stort undantag Sedan beror det nog på var man bor. Folk gifter sig mer i småstäder, det finns det statistik på. Varför? Tja, det vet inte jag. Det kanske ni vet som bor i mindre städer? Har ni inget annat för er?