• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Jag jobbar inatt vilket betyder att jag kan sitta vid datorn och lusläsa alla sidor jag kan hitta som säljer klänningar.. Inget napp än. drömde mardrömmar om bröllopet, alla gäster var finare klädda än mig, jag kom i jeans :S 
    Jag har ingen plan än.. hittat ett par butiken som säljer klänningar direkt över disk liksom men med min lilla budget är det inte lätt! :( Halens var ett bra tips!

Jag har hittat en säljare på ebay som lovar att jag hinner få klänningen i tid om jag köper en standard size men det borde väl funka när det är korsettrygg? då är ju frågan om kvaliten, kollade feedbacken och det var mest positivt men det fanns några som inte verkade alls bra.. våga inte våga?
    Jag har inte bil på dagarna så jag kan inte ta mig någonstanns för att prova.. ska jag beställa fr ebay måste jag göra det NU!!! Jag har seriöst gett upp.. det känns inte kul längre.

Till råga på allt så ringer en av mina bästavänner och säger att hon inte fått semester och inte kan komma på bröllopet..... :( :( :(  

• Future Mrs S

förlåt att jag är så ego.
    Ea: helt sjukt rolig grej med granarna!!! :D 

• Fossing77

Mrs S: Skjutsa karln till jobbet en dag och ta bilen själv :) Eller låna någons bil? Ska väl ändå gå att ordna :) Korsettrygg är väldigt förlåtande och brukar ju klara tex stl 36-40 om klänningen är märkt 38. Men tänk på att en klänning med tex drapering kan vara omöjlig att sy in om du tex vill förminska runt armarna. Där föll min första klänning kan man säga :) Du lär aldrig hitta en säljare med 100% positivt nånstans, en och annan missnöjd finns alltid, man får liksom ta den chansen ibland...

• Fossing77

EA: Har oxå gjort bordsplacering idag :) Vi har ju delat upp folk på respektive bord redan innan men nu gav jag alla en plats, så nu e det klart :) Känns bra. Pysselkväll på fredag för att få ihop häftena :)

• Fossing77

Mrs S: vad ligger budgeten på? Kan ju hjälpa dig att leta ju :)

• lilla jag

Vi hade vigselsamtal i söndags och jag började fundera på en sak som prästen nämnde. Han sa att han bara komemr att väsigna min ring under vigseln då min m2b inte ska ha två ringar så jag får inte sätta på honom nån ring under vigseln. Jag tror inte att min m2b bryr sig om detta men för min del känns det snopet. Är det våran präst som är gammeldags eller är detta en idé som jag har fått för mig från amerikanska filmer? Ska jag fråga prästen om det går att ändra på det eller ska jag bara gilla läget? Hur hade ni resonerat?

• Fru Nordström 2011
    lilla jag skrev 2011-10-25 01:19:51 följande:
    Vi hade vigselsamtal i söndags och jag började fundera på en sak som prästen nämnde. Han sa att han bara komemr att väsigna min ring under vigseln då min m2b inte ska ha två ringar så jag får inte sätta på honom nån ring under vigseln. Jag tror inte att min m2b bryr sig om detta men för min del känns det snopet. Är det våran präst som är gammeldags eller är detta en idé som jag har fått för mig från amerikanska filmer? Ska jag fråga prästen om det går att ändra på det eller ska jag bara gilla läget? Hur hade ni resonerat?
    Vad säger du lilla jag? Välsignas inte din M2b´s ring?
    Vi var på Vigselsamtal i Fredags. Och det är samma här. Jag har två ringar och han ska bara ha en. Men hans kommer välsignas tillsammans med min. Och vi sätter ringarna på varandras finger.
    Det där lät skumt....
    Klart du ska ha tagit upp det med prästen.
    Det hade jag gjort direkt. Men i mitt fall så ifrågasatte inte våran präst det. Utan när vi pratade och gick igenom själva vigseln, o när vi kom till när ringarna skulle välsignas så jaa...det gick liksom av sig själv allting. Det var så självklart.....
    Sen oftast,inte alltid så bryr vi kvinnor sig om såna här saker än männen... Men som sagt. Kolla upp det =)
  • Fru Nordström 2011
    Fossing77 skrev 2011-10-21 13:47:47 följande:
    Googla konditori Gullkragen, Borås och kolla tårtorna! Rekommenderar ett besök på sidan för inspiration ;)
    O herregud!!! Vilka tårtor. Synd man bor långt bort =(
  • Fossing77

Fru N: Eller hur! Vi älskar dem ;) Har typ slutat baka egna tårtor ;) Våra ringar välsignas oxå båda två fast C bara ska ha en :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?