11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Vårt konditori är kända för sina moussetårtor. Skulle kunna ha vilken som egentligen för alla är kanon! Passion/mjölkchoklad är en höjdare och mango på fudgebotten är inte illa heller ;)
Googla konditori Gullkragen, Borås och kolla tårtorna! Rekommenderar ett besök på sidan för inspiration ;)
Men jag har en fundering till alla ni 11-11-11 brudar.
När jag ringde och bokade kyrkan och allt sånt. Så fick jag höra inte bara en-utan flera ggr :"det e ju en Fred..bröllop brukar vara mer än Lörd". Det retade upp mig lite, ska man inte få gifta sig vilken dag man vill? Eller måste det vara Lördagar? Jag svarade henne att ja...det är en Fredag. Men då var det en s.k begravningsdag. Men eftersom jag var ute i sån god tid före så kunde dom plocka bort begravning den dan. =)
Men rent generellt så va det en massa ? i luften bara för det var en fred. Lite störande. Men till slut så blev det kung!
Välkommen till alla nya ansikten! =) Vad roligt med fler brudar!! =)
Jag har faktiskt inte hört så mycket fredag?! Utan mer bara konstaternade en fredag & vilket roligt datum =)
Vi har inte bestämt nått alls med tårtan ännu, inte vet jag om jag har några preferenser heller, mer än att den ska gå i temafärgerna med dekorationen och vara god, absolut inte torr! =)
Jag kommer byta efternamn till sambons och våra barns namn. Känns bra, jag har redan skaffat mig en emailadress med mitt nya namn, det gjorde jag iofs för över ett år sedan! Skulle skaffa en ny och kände att det skulle vara onödigt att skaffa en med det gamla namnet för ett år bara...
Igår var jag till sömerskan och de nålade och donade med klänningen, de skulle ringa när den är klar så jag får komma och prova den igen, så spännande!!! Ringen hämtade jag också ut igår, den är SÅ FIN vill ha den på mig nu!!! Svårt att inte gå runt med den helatiden...
Ho ho ho!! Fina tårtor blir det! Ska försöka få upp bild sedan :)
Åhh jag har ont i magen!! Ska låna den andra klänningen imorgon (hur sjukt snäll är inte hon som låer mig låna den??) och se om den blir bra, är nervös!
Jag köpte strumpbyxor igår som går upp till bh'n, provade när jag kom hem och dom är uber-krångliga att få på sig men väl på gör dom verkligen ett superjobb! Allt blir helt platt och inga skarvar syns (ofta man har fettskarvar men ni fattar vad jag menar ;D) men hur gör jag när jag ska gå på toa? :S
Jag kollade på blommor idag, hade ju egentligen bestämt mig för rosor+hassel men när jag såg brudslöja i butiken kändes det så rätt.. då ville jag ha bara det (igen haha) men det tyckte min syster var typ heltokigt ;P
Lyckades iallafall göra ett fynd, två grejer man hänger på sidan av salladsskålen som man lägger besticken i så dom inte trillar ner i skålen hela tiden, toppen bra grej tycker jag två st för 15:-.. tänkte ha till salladsdressingarna.
Kollade m2b's mail och han hade igen fått svar om ringarna, det tar en vecka att fixa dom sen ska dom skickas direkt då måste vi ju ha fått dom i tid.. hoppas dom gör rätt denna gången!!!!!
------------------------------------------
Vi har fått höra ganska mycket att det är på en fredag! :D Börjar bli tröttsamt faktiskt ;) ;)
Jag tycker fredag är bättre än lördag man får ju långhelg ;D ;D
Angående tårta så ska jag göra vår själv, jag är utbildad konditor men jobbar inte med det längre och vill gärna göra den själv.. jag skulle bara klaga på hur andra gjort annars ;D ;D men den får bli ganska enkel för att jag ska hinna!! Choklad+apelsinsmak blir det, kanske lite passionsfrukt oxå.. sen vit sugerpaste på.. namns!! ;D ;D
Hej alla nya! Så roligt att det är fler som droppar in, vart har ni hållit hus i alla månader? ;D en annan har ju suttit och häng framför BT i 1,5 år nu ;D
Vi ska träffa två olika konditorer (?) och prova olika tårtor, kommer antagligen spruta mousse ur öronen till slut men den ska bli så spännande! :D Det kommer nog bli m2b som får tycka mest, han var visst väldigt bestämd hur det skulle se ut och smaka, jag är mest med för att äta haha :)
Det blir jag som byter namn, mest för jag inte bryr mig så värst, har ändå kvar mitt andra som mellannamn om jag ändrar mig :)
TRE VECKOR!!! :D
Mrs S: *asgarvar* så det blir en likadan bukett som min med bara brudslöja då? Hi hi! Vi tänker onekligen lika :D I löööv brudslöja! Ska ha bara det å ett mörkrött sidenband runt. Lovely! :)