• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    EA83 skrev 2011-10-17 09:02:58 följande:

Jobbigt läge Future Mrs S, hoppas du snubblar över en underbar klänning som sitter perfekt!!! Har ni hört nått mer om ringarna? KiKStockholm har en båtringad klänning Jackie www.kikstockholm.com/2009/brud61.html det var en av klänningarna jag ville ha, men de finns inte i min håla =) Jag har sett en och annan här på köp & sälj, med lite tur så?! :D

Vi ska ha spelmanslag som spelar brudmarscherna, de kunde inte utgångsmarschen och har gett förslag på en annan som de kan, inte i närheten av samma stuk på låten :S Pratade med SMlaget i tors och mailade prästen om noter till utg marschen samma dag men han har inte återkommit med några noter på utg marschen och det lär på SMlaget som att de inte hinner lära sig iom att de ÄNNU inte fått några noter... (Det har alltså gått 1½ vardag... Otåliga människor!!!) Jag hoppas att de kan spela den vi vill, men får börja lyssna på alternativ igen, deras förslag är inte ett enligt mig...

tack för tipset det var verkligen en fin klänning!! :) :) 
    Jag ska prova klänningen igen ikväll med mamma+syster som oxå är duktig på att sy och då kommer den första domen kommer dom fixa att sy in den? om dom inte fixar det hade mamma tack och lov en vän som är sömmerska vilket jag inte ens visste och hon är redan informerad om läget och står redo ;D Hoppas verkligen att det går att lösa!!!!!!!!!! Det känns stressigt att börja kolla på ny klänning nu, kollade kinasidor men är rädd för att inte få hem i tid.. :( 
    Men jag har iallafall en plan,
    1:prova idag och se om mamma kan fixa går inte det:
    2:Träffa mammas vän sömmerskan imorgon och se vad hon säger, kan hon inte fixa så:
    3:Åker till butiken där jag köpte klänningen (på onsdag) och grinar och hoppas dom har något annat... dom är verkligen hur trevliga som helst och väldigt hjälpsamma.. har dom inget blir det:
    4:Åka till brudbutiken i Skövde och hoppas dom har en eller hinner ta hem en klänning.. 
    Och under tiden har jag kolla på annonser här på bt och på blocket och på tradera... synd att budgeten är stram!! :( :( 

Va mysigt med spelamnslag!!!!!! Jag älskar sånt, det blir så mkt mer personligt och levande :) 

• Future Mrs S
    MissHelena skrev 2011-10-17 15:30:04 följande:
    Tack för alla välkomnande!
    Ser att det är fler än jag som börjar känna sig smått stressade och att det inte riktigt är en rak väg man vandrar längs med!

Jag Är fortafrande tok nöjd med klänningen, sömmerskan håller på o jobbar med ändringarna just nu. Har provat den en gång efter några ändringar, och blev lite lätt nervös, för där den ska vara slät hade det uppstått ett veck! Men jag tror hon kommer hitta en lösning på det! (hon lyckades få bort nästan hela vecket då jag var där)
    Så när jag stod där så insåg jag att jag ville bara göra lite mer ändringar! Så det blir att prova igen om en vecka!

Lömnade in skorna för lästning, och nör jag skulle hämta dem igen blev jag lite nervös eftersom de inte hittade igen dom först! Men efter ca 20 minuters nervös väntan så hittade de igen dom! Dom hade inte hört att jag sa att jag lämnade in dem i kartongen!

Sen har vi lite problem med lokalen, jag kolalde när vi hyrde den om det fick plats 100 personer, och det var lugnt, det skulle funka, trångt, men det skulle gå.
    Å så var vi dit för att se så vi kunde ha den bordsplacering vi tänkt oss, och det kommer bara ca 75 gäster... Men då fanns det bara bord för 60! :S Så nu har jag varit i kontakt med dem flera gånger angående detta, så jag hoppas att det löser sig! Eller det måste det ju!!!!

Men OJ vad jag längtar till den stora dagen nu! Det känns häftigt att det äntligen börjar vara dags!  
    Jag har glömt att säga välkommen! :D Välkommen!!! Kul att vi är så många med samma datum.. :)
    Låter hemskt med lokalen men det måste dom ju bara fixa.. men hur tjatar man utan att bli en äkta bridezilla?;D ;D  
  • Future Mrs S

Och just det, jag har inte hört något om ringarna!!! STRESS!!!!!!!!!!!!! Ska maila idag igen och hoppas det går fort! Jag hoppas att dom inte gör om ringarna det tror jag inte ens att dom kan utan att dom skickar nya och se bara tar bort vår gravering och säljer vidare dom. 
    Hoppet är inte borta än ;)

Nu ska jag iväg och hämta ut ett paket tror det är sånna skopor till godis/snacksbuffen som jag köpte på ebay.. håller på att fråga alla jag känner om dom har sockertänger eller kaktänger som jag kan få låna men det är ont om det hahaha trodde jag alla hade? ;D ;D

Inatt är det jobb för mig och då måste jag kolla vad för sprit vi ska ha och göra en lista för i helgen åker snubben som fixar åt oss till Tyskland eller Danmark jag vet inte ens det haha.. svårt att räkna ut tycker jag men jag tar sånt jag gillar helt enkelt :)

Kan ni fatta hur kort tid det är kvar nu?????????? :D :D
    Jag är SÅ taggad på att vara gift! Bara en sån grej som att ändra status till gift på facebook och sedan ändra efternamnet wihooooo :D :D Jag kommer iofs ändra efternamnet på facebook direkt innan det ens gått igenom jag känner redan att det är mitt! ;D ;D  

• hannahsofia

MissHelena: Välkommen! :)

Future Mrs S: Min ring är inte heller fixad än och klänningen fick jag prova idag och som tur är så var den hur bra som helst, men jag har också hunnit stressa upp mig sådär som du gör för det är så mycket man vill ska vara rätt, jag fick nästan panik! Men så tänkte jag såhär; även om jag nu inte har en ring (för jag vill ju inte stressa fram en ring som jag sen inte vill ha resten av livet) eller en klänning som är finast i världen eller om hela kyrkan är inplastad pga ombyggnation eller om maten smakar mög så blir man ju ändå gift! man blir frun till den mest fantastiska människan i hela världen och inget materiellt kan ju faktiskt rucka på det :) så är mitt mantra just nu :)

Och nu är det sååå snart, jag längtar så galet mycket!

• EA83

Jag känner lite så som du hannahsofia, gifta blir vi oavsett detaljerna, det kommer bli en magisk dag, så är det bara! =)

Jag har nu lyssnat på Spelmanslagets förslag utan att vara arg och den är jättefin, verkligen! Så den blir det som ingångsmarsch =) (Tänk vad ens egna humör påverkar!!)

Imorgon måste jag ta tag i att beställa tårtan och ringa fotografen/limon... *hatar* att ringa, vill hellre emaila men limokillen vill hellre prata i telefon och tårtkillen har jag bara telefonnummer till...

BTW så har jag varit lite småsur på sambon för att han inte engagerar sig så mycket som jag vill, men idag när vi lyssnade på brudmarscher så sa han (med glansiga ögon) att han nog kommer bli tårögd och rörd under vigseln =) Tycker det var så fint sagt och jag blev så glad och nu gör det inget att han inte hjälper så mycket ;)

• Fossing77

Mrs S: Hur går det med klänningen? Nyfiken! :)

I natt har jag drömt värsta mardrömmen! Jag missade min frisörtid, jag fick sätta upp håret själv, mina kläder var borttappade, jag hade gömt dem för att Calle inte skulle hitta dem och så hittade jag dem inte själv ;) Så vigseln började utan mig och vi såg den live på datorn hemma jag å tjejerna... helt sjukt. Vaknade vansinnigt grinig ;)

Har fyllt våra påsar med M&Ms idag, fixat bordsplaceringen och har fixat till så påsarna är uppdelade efter placering i olika plastpåsar. :) Lägger sista handen vid listan över allergier och vegetarianer med, och vigselprogrammet har fått godkänt av prästen. :) Våra solosånger är nu spikade, det blir Utan dina andetag och Good Riddance. :)

• EA83

Just ja, vi beställde varor på Bolaget idag, nätta 9200:- haha... Antagligen är det alldeles för mycket, men hellre det än förlite!! Och vi får ju lämna tillbaka om det blir över!

Hur mycket alkoholfritt vin har ni beställt? Hon på bolaget tyckte det räckte med 3 flaskor till förrätten (12-15 glas) och 6 st till huvudrätten. Vet inte om det känns lite eller inte... Svårt att veta hur många som vill ha alkoholfritt!!

• hannahsofia

suck, jag beställde ju såna favorboxar men det har inte dykt upp ännu trots att de beställdes för över 20 arbetsdagar sedan... men det löser sig, antingen kommer de i tid annars köper vi organzapåsar eller nåt annat enklare :)

Jösses, alkoholfritt har jag inte ens tänkt på! Jag har tänkt att nästintill alla dricker och de som inte gör det dricker cola eller vatten... och vi kommer ha vinet upphällt, tänk om det skulle råka bli ihopblandat.. får fundera lite på det där kände jag nu!

• Future Mrs S

Ni har rätt i att gifta blir vi hur som helst och det är huvudsaken men jag vill ju ha bröllpet oxå om man säger så ;D klänningen känns som den stora anledningen till att ha ett bröllop och inte bara en vigsel ;D ;D 
    Men jag har lyckats andas idag iallafall och provat klänningen igen, mamma var antagligen mer nervös än vad hon visade igår för sömmerskan hade varit där och tittat på klänningen och mamma hade visat hur vi nålat och vart problemen var.. det var ungefär så illa som vi trodde.... sömmerskan rådde oss att köpa en ny klänning så när jag kom till mamma för att prova berättade hon bara lungt och stilla att hon hade ringt till butiken där jag köpt klänningen och förklarat läget och bokat en tid när vi ska dit och prova ut en annan...

Så på onsdag är det en riktig fixardag, först ska jag till floristen och beställa blommorna. Vigselsamtal klockan 16.00 och sen prova ny klänning klockan 18.00.. hittar jag ingen annan klänning så får jag snällt betala för att fixa den förra och hålla tummarna för att det blir bra. Läste något på butikens hemsida om rea iallafall det känns ju bra.

Just nu sitter vi och försöker skriva listor på all sprit som ska köpas, eftersom m2b inte dricker sprit så är det upp till mig att bestämma vilka spritsorter vi ska ha till baren (bara lite flaskor och recept så får alla blanda själva) och det är nog så jobbigt ;) ;) 
    Om någon av er har ett bra tips på vilket öl vi ska köpa så hojta till!!

• Future Mrs S

fossing_: jag skiter på mig vilken rolig dröm! eller hemsk mardröm!! :D :D :D Jag drömde i sommras att en av gästerna (den jag verkligen avskyr) jagade mig utanför kyrkan och skulle kasta lera på mig, panik!!! ;D ;D 

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?