• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Åhh va skönt att ni kommer med tips!! m2b säger bara "gör som du vill..det blir braaaaaa" ja men tack för hjälpen liksom hahaha ;D ;D Jag kör på svart/vitt! Vi har sagt att gästerna gärna får ha rött på sig så det kanske ändå blir bäst om vi är svart/vita.. :) Ska beställa blommorna idag tänkte jag, spännande!!!!! :D :D 
    TACK TJEJER!

Och jag var inte vaken tidigt jag var vaken sent, haha där kanske lite konstig formulering där ;) Jag jobbar extra och nu tar jag lite extra pass när en ordinarie är på semester så jag har kört 2X12tmmars pass de senaste nätterna, ganska trött nu!!! Men det blir en fiiiin extra peng till bröllopet+resan ;D ;D

Hannahsofia: ojojoj ja det var verkligen kort varsel men tack för påminnelsen ska tjata på m2b att boka vårt samtal NU!!!! ;) 

• Future Mrs S

Jag lånar tråden lite förlåt för bildbomben men jag ska till floristen och behöver ha bilderna på buketter jag funderar på i mobilen och vet inte hur jag får in dom men lägger jag upp dom här kan jag enkelt få ner dom i mobilen sen ;D Som ni ser har jg börjat "vela" igen om blommorna men det kommer nog lösa sig när jag ser dom ;)

• Fossing77

Hannahsofia: vi fick ett papper av vår präst med ordningen på, vissa ställen kan man ju välja mellan ett par olika texter tex :)

Mrs S: Surfat på Hjärterums blogg eller hittat min bild därifrån? Bukett nr 2 kommer från min favvobutik i Borås ;)

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-10-12 21:51:24 följande:
    Hannahsofia: vi fick ett papper av vår präst med ordningen på, vissa ställen kan man ju välja mellan ett par olika texter tex :)

Mrs S: Surfat på Hjärterums blogg eller hittat min bild därifrån? Bukett nr 2 kommer från min favvobutik i Borås ;)
    va.. nej..
    Har du funderat på samma bukett? :D då är det nästan äckligt va vi ska tycka lika hela tiden hahaha.

Min syster har gått sån floristutbildning och hon gjorde en jätte fin brudbukett en gång med trollhassel så jag googlade "rosor och trollhassel" och detta var den enda jag hittade som var vad jag letade efter :D :D Såg ju att det var en blogg men kollade inte mer nogrannt än så, men det är en butik alltså? :)

• Future Mrs S

Och helt appropå den buketten så har jag börjat fundera på att spraya trollhassel svart och ha röda rosor i.. men jag vet inte.. gillar den iallafall och ska ha ett litet "träd" av det som alla gäster får skriva små hälsningar på tags och hänga i som sen får en fin plats här hemma.. :)

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-10-12 22:17:14 följande:
    va.. nej..
    Har du funderat på samma bukett? :D då är det nästan äckligt va vi ska tycka lika hela tiden hahaha.

Min syster har gått sån floristutbildning och hon gjorde en jätte fin brudbukett en gång med trollhassel så jag googlade "rosor och trollhassel" och detta var den enda jag hittade som var vad jag letade efter :D :D Såg ju att det var en blogg men kollade inte mer nogrannt än så, men det är en butik alltså? :)

Jättelustigt! Detta var min absoluta drömbukett från början, jag följer deras blogg och är i butiken typ varje veckan och springer. ;) De har flera florister som jobbar i butiken och de är kanonduktiga! :) www.hjarterum.net är hemsidan där bloggen även finns. :) Jag vet att jag lagt upp bilden på flera ställen här innan med. :) Men vi är läskigt lika på många håll ser jag ;D
  • Jessikad

Blää, nu sitter jag hemma och är sjuk, men jag är glad att jag är det nu och inte sedan!

Nu har de skickat klänningarna och jag ska ha dem i Sverige senaste den 19 oktober. Så förhoppningsvis så får inte min blivande en naken brud utan en med klänning på Skrattande  Och ja, jag slår till på en underkjol med en ring, det tror jag blir toppen. Fossing, var köpte du din? Jag hittade en på ebay och den var ju inte så dyr, men kanske finns de på andra ställen?

Jag är lite glad att vi ska gifta oss borgerligt så jag slipper göra häften och ha vigselsamtal - huva. Men det är väl därför vi valde borgerligt, vi är inte så kyrkiliga av oss (inte alls faktiskt). Är det bara vi som är borgerliga?

Imorgon är det 4 veckor kvar, jag lovar att jag kommer att skänka er alla en tanke på den stora dagen!

• Fossing77
    Jessikad skrev 2011-10-13 17:18:32 följande:
    Blää, nu sitter jag hemma och är sjuk, men jag är glad att jag är det nu och inte sedan!

Nu har de skickat klänningarna och jag ska ha dem i Sverige senaste den 19 oktober. Så förhoppningsvis så får inte min blivande en naken brud utan en med klänning på Skrattande  Och ja, jag slår till på en underkjol med en ring, det tror jag blir toppen. Fossing, var köpte du din? Jag hittade en på ebay och den var ju inte så dyr, men kanske finns de på andra ställen?

Jag är lite glad att vi ska gifta oss borgerligt så jag slipper göra häften och ha vigselsamtal - huva. Men det är väl därför vi valde borgerligt, vi är inte så kyrkiliga av oss (inte alls faktiskt). Är det bara vi som är borgerliga?

Imorgon är det 4 veckor kvar, jag lovar att jag kommer att skänka er alla en tanke på den stora dagen!
    Vi är inte ett dugg kyrkliga, men gillar själva ceremonin med kyrka och så. Så vi plockar bort så mycket "Guds-prat" man tillåts och har rätt neutrala psalmer med, som handlar mer om kärlek än om Gud. :)

Min underkjol kommer från kompisens bröllopsbutik. Well connected.... ;D
  • Fossing77

Vem av oss är sist ut förresten!?

Vi gifter oss 17:00.

Ni andra?

• Jessikad

Ah, men då kollar jag ebay Glad

Vi gifter oss 16:10 och eftersom det är borgerlig vigsel så är vi väl färdiga 16:12 Flört

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?