11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Jag kan känna igen mig, fufture och det är nog som du säger. Man har planerat ett tag och blir lite trött på sig själv - och samtidigt lite rädd att man ska missa något. Jag har som tur är bara positiva männsikor runt mig och det hjälper. Ingen hittills som sagt att jag är tjötig...
Igår var ett påar kompisar här som jag inte bjudit och eftersom fler än vi trodde har tackat nej, så frågade jag om de ville komma - och de blev jätteglada! Sådant är kul!
Nu ska jag och sonen och käka cafefrukost med kompisar - ses igen!
HEJ alla...
Nu närmar vi oss dagen D, underbart...
Funderar fram och tillbaka över gåva till brudtärna och bestman, vad ger ni andra (om ni ger)? Tycker det är jättesvårt att komma på något bra.
Ska sätta mig med musiken nu, har inte riktigt fattat hur spotify funkar men det lutar åt att vi kör på det.
Annars är det mesta färdigt, småpysslar llite varje dag. Har precis gjort etiketter till smörpaketen, ser roligare ut än Bregott, samt fixat lite mer ljuslyktor.
Toapiffet är nästan klart.
Hur gör ni andra med kyrkan? Vår är jättefin och jag tycker att den räcker som den är så jag hoppar stora blomsterarrangemang där, men kanske något litet...
gällade det där med detaljer så är jag lite likadan, jag är trött på det nu, jag längtar så till vår dag och så jäkla mycket till vår resa direkt efter för att få slippa stressa och ringa folk hit och dit och ha en massa i huvudet, samtidigt som det känns som att jag verklige BORDE ta till vara på det för jag kommer ju aldrig vara här igen (om allt går som vi tänkt liksom :)) men det är nog att man planerat så länge så det nästan är lite tröttsamt ;)
Malois: Till tärnorna kommer jag nog ge ett halsband från Dyrberg&Kern, marskalkarna är lite svårare för de får en sidenslips varav en sån slips kostar mer än båda tärnklänningarna (kom billigt undan med de, de kostar bara 125.- styck!) så jag tycker det blir för mycket om de ska få något lika "dyrt" som tärnorna... men samtidigt känner jag lite att det är upp till min m2b att fixa det, jag fixar ju till mina tärnor liksom :9
när det kommer till kyrkan så fixar m2bs pappa allting, det kommer vara massa tända ljus i maffiga stora ljuskronor de har i taket samt rosa rosor i de små vaserna man fäster längst ut på bänkarna :) kommer nog bli helt fantastiskt fint, det är hans ansvar men jag litar fullt ut på honom! :)
Jag har strukit all dekoration av kyrkan.. ska fråga prästen om dom själva dekorerar något typ tända lite ljus eller så.. annars skiter jag i det nu jag orkar inte ;)
Jag är om möjligt ännu mer trött och stressad nu, min mamma ska sy in+om min klänning lite och vi skrev in i dag i våra kalendrar för 8veckor sen.. kom dit och hon var barnvakt åt systersonen 2,5år säkert jag tar på mig min klänning när han flänger runt 1:då har mamma fullt upp med att jaga honom. 2: han skulle kladda på mig med sina små kaksmuliga-fingrar nej tack!!! :(
Känner mig så stressad så jag vill lägga mig ner och gråta.. m2b är på gymmet och när hon kommer hem blir det ett allvarligt snack om resterande av planeringen, jag gick med på från början att dra det tyngsta lasset men det är FÖR tungt nu..... hoppas han fattar och inte bara säger "jag gör det sen"... :( :( Sen är NU liksom!!!
Jag ska rymma helgen innan bröllopet och åker till en kompis i Gbg, drar över till Fredrikshamn och bara är lite så nu är dt bara 2helger kvar då vi kan fixa saker ihop... :S :S :S
Här är allt bara fint, C blir allt mer kär och fnissig ju närmare vi kommer och är hemskt söt. Idag var vår kompis här och provade ut kläder till C och småpojkarna. :) De blir jättefina! C i frack var en tjusig syn :) Dessutom ger hon oss allt i bröllopspresent så vi behöver inte betala något. Så gulligt av henne! Så nu är kläderna klara så när som på småpojkarnas skor :) Suveränt!
åhh herregud jag som redan hade en dålig dag.. hann iofs inte ens börja gnälla på m2b att han ska hjälpa till mer för han började berätta massa saker han tänkt på.kors i taket haha.. ja då kändes det bättre och jag åkte för att prova klänningen och se över ändringarna som behöver göras. har ju gått ner mkt i vikt nu det senaste och med nästan 4veckor kvar blir det säkert ännu mr.. klänningen är jätte jätte jätte för stor.. alltså typ fyra storlekar!!!!!!!!! mamma vågar inte fixa det själv det är ett för stort jobb så nu har jag två val. 1gå till en sömmerska och sy om varenda söm. 2köpa en annan klänning och sälja min.. hjälp mig!!
Oj då! Vad e du ute efter för typ av klänning? Sy om allt kan kosta en hel del ju...
Jobbigt läge Future Mrs S, hoppas du snubblar över en underbar klänning som sitter perfekt!!! Har ni hört nått mer om ringarna? KiKStockholm har en båtringad klänning Jackie http://www.kikstockholm.com/2009/brud61.html det var en av klänningarna jag ville ha, men de finns inte i min håla =) Jag har sett en och annan här på köp & sälj, med lite tur så?! :D
Vi ska ha spelmanslag som spelar brudmarscherna, de kunde inte utgångsmarschen och har gett förslag på en annan som de kan, inte i närheten av samma stuk på låten :S Pratade med SMlaget i tors och mailade prästen om noter till utg marschen samma dag men han har inte återkommit med några noter på utg marschen och det lär på SMlaget som att de inte hinner lära sig iom att de ÄNNU inte fått några noter... (Det har alltså gått 1½ vardag... Otåliga människor!!!) Jag hoppas att de kan spela den vi vill, men får börja lyssna på alternativ igen, deras förslag är inte ett enligt mig...
Tack för alla välkomnande!
Ser att det är fler än jag som börjar känna sig smått stressade och att det inte riktigt är en rak väg man vandrar längs med!
Jag Är fortafrande tok nöjd med klänningen, sömmerskan håller på o jobbar med ändringarna just nu. Har provat den en gång efter några ändringar, och blev lite lätt nervös, för där den ska vara slät hade det uppstått ett veck! Men jag tror hon kommer hitta en lösning på det! (hon lyckades få bort nästan hela vecket då jag var där)
Så när jag stod där så insåg jag att jag ville bara göra lite mer ändringar! Så det blir att prova igen om en vecka!
Lömnade in skorna för lästning, och nör jag skulle hämta dem igen blev jag lite nervös eftersom de inte hittade igen dom först! Men efter ca 20 minuters nervös väntan så hittade de igen dom! Dom hade inte hört att jag sa att jag lämnade in dem i kartongen!
Sen har vi lite problem med lokalen, jag kolalde när vi hyrde den om det fick plats 100 personer, och det var lugnt, det skulle funka, trångt, men det skulle gå.
Å så var vi dit för att se så vi kunde ha den bordsplacering vi tänkt oss, och det kommer bara ca 75 gäster... Men då fanns det bara bord för 60! :S Så nu har jag varit i kontakt med dem flera gånger angående detta, så jag hoppas att det löser sig! Eller det måste det ju!!!!
Men OJ vad jag längtar till den stora dagen nu! Det känns häftigt att det äntligen börjar vara dags!