• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • EA83

Vi kör på kl 15.00, tydligen så stänger kyrkan kl 16 här fick jag veta på vigselsamtalet, så senare hade inte gått heller! =)

• hannahsofia

ja, prästen får stå ut med att jag kommer ringa honom och fråga ut honom om detaljer i förväg eftersom vi nu inte kunde ses tidigare...

vi är inte heller jättekyrkliga, men jag älskar kyrkor och vill ändå gifta mig i en. det känns rätt för oss helt enkelt :)

vi gifter oss klockan 16:00 :)

• Future Mrs S

fossing: men gud va sjukt!! :D varför blev det inte den buketten sen då? jag hade helt glömt min systers bukett så kom jag och tänka på den och ba "måste ha!!" så jag har typ bestämt mig :) hann aldrig gå till floristen dock ska göra det imorgon, vet inte alls vad rosor kostar och tänker absolut inte slänga ut en förmögenhet på blommor ;D

------------------------------------
    Vi gifter oss klockan 15.00.. kunde inte få senare för det var ett annat par som ska gifta sig i samma församling klockan 17.00 senareän det kändes inte bra, kunde få kl 16.00 om vi bytte kyrka och valde samma som det andra paret HELL NO!!! ;D ;D
    me 15.00 känns bra, hinner med allt och gästerna som åker en bit behöver inte gå upp 4 på morgonen heller ;) 

• Future Mrs S

PROBLEM!!
    Vi har ju fått den fina resan allt frid och fröjd tills jag kommer att tänka på det här med pass.. Jag 1år kvar på mitt pass så det enklaste hade ju varit att inte byta efternamn (det är alltså jag som byter) fören jag behöver pass nästa gång.. MEN jag har ändrat mitt förnamn redan :( Jag har egentligen eller ja jag hade ett dubbelnamn men alla säger bara första namnet och det är det jag känner är mitt namn så jag bestämde mig för att ta bort bindestrecket och bara ha första delen av namnet som tilltalsnamn den andra delen blev ett andranamn.
    Det gick igenom för flera veckor sen så nu kan jag ju inte använda mitt pass...

Känns sådär att behöva köpa ett pass bara för en resa liksom... :(
    sen har vi ju bokat biljetterna i mitt nuvarande namn för jag tänkte helt enkelt inte.. stressad!!!!!! Måste ringa runt imorgon bitti som en idiot!! :( 

• Fossing77

Mrs S: det är en ljuvlig bukett, men jag kände att jag inte hade lust att lägga massa tid och pengar på en bukett oavsett hur vacker den är. Sedan snubblade jag över min med bara brudslöja och blev kär :) lagom enkel och lite laid-back ;) men den e jättefin!

vad jobbigt med passet! Men det måste ju räcka att boka om till namnet som står i passet så e det löst? Så får du överleva med att heta ditt gamla bara för denna resan :) men ett nytt pass kostar ju inte mer än 400:- så det e ju inte hela världen om du måste byta kanske :)

• lilla jag

Vi är troende båda två så det ar ett enkelt val att gifta oss i kyrkan. Vi valde ett litet kapell istället för en stor kyrka för att det ska kännas mer familjärt. Det kommer 70 gäster varav ca 8 barn under 3 år så det kommer att bli high life, kapellet har ca 80 sittplatser så det kommer nog bli riktigt mysig stämning.
    Vi gifter oss kl 14.00 så det blir att gå upp tidigt för att hinna med allt.

• Future Mrs S

fossing: nej jag förstår dig ;D Har lite tur och har en bekant som har massa trollhassel i trädgården (samma snubbe som fixat plankorna och som ska köpa alkoholen i tyskland haha) som jag får plocka gratis, sen hittade jag en sida igår där jag köpte massa "diamanter" på nål i olika storlek och pärlor på nål, fattas bara rosor och lite sidenband runt stjälkarna sen får syster fixa resten ;)

Jag fattar inget med passet, jag gick in och chattade med ving som vi ska resa med och hon säger att jag kan åka på nuvarande passet så länge jag inte byter efternamn för jag hade visst bokat biljetten med dubbelnamnet (av gammal vana i guess haha) men när m2b ringde polisens passgrej idag sa dom att jag måste ha ett nytt för minsta ändring? googlade och det verkar som man får resa på det förra om det inte gått ut och det står samma namn som på biljetten? hur får jag reda på vad som verkligen gäller? :S

---------------------------------------------------
    Och just det vi gifter oss i kyrkan, vi är medlemmar i svenskakyrkan båda två men ingen av oss är troende, m2b är ateist och jag är väl...inte ateist men inte troende.. vi valde kyrka för traditionen och den oslagbara "lokalen" ;D ;D Nej men skämt å sido kyrka känns pampig och "på riktigt" för mig: :) 

• hannahsofia

Future Mrs S: så länge det är samma namn på biljetten som i passet så bryr sig la inte resebolaget? de kör väl ändå ingen skatteverkskoll så att det är samma namn hos polisen/skatteverket som i pass och på biljett. kan du inte bara slänga in ett bindestreck(eller vad det nu är som saknas) hos ving? och det är ju inte så att biljetter brukar vara helt perfekt alla gånger heller :)

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-10-14 21:10:53 följande:
    Future Mrs S: så länge det är samma namn på biljetten som i passet så bryr sig la inte resebolaget? de kör väl ändå ingen skatteverkskoll så att det är samma namn hos polisen/skatteverket som i pass och på biljett. kan du inte bara slänga in ett bindestreck(eller vad det nu är som saknas) hos ving? och det är ju inte så att biljetter brukar vara helt perfekt alla gånger heller :)
    Jag hade visst bokat med bindestrecket så det står samma i passet som på biljetten, det jag är mest orolig för är att det automatiskt händer något med passet när man byter namn typ då slutar det gälla men det är väl inte så? Vill ogärna bli stående och inte få åka med liksom ;D ;D 

---------------------------------
    Idag har jag skrivit ut små lappar med alla gästersnamn och en bild av ett E-bord vilket är vad vi tänkt ha.. jag får inte alls ihop det!!!! Vill att alla ska ha det "trevligt" men jag har ett par som ingen får trevligt om dom sitter brevid dom och vem jag än placerar brevid dom får jag dåligt samvete för ;D ;D 
    Lotta placeringen fungerar inte för det är många barn.. men kan man sätta större barn vid ett eget bord? tänker från guddottern på 4,6 och uppåt till 10 typ det är 6st eller vill dom sitta med mamma och pappa? :S  
  • Jessikad
    Glad Förlåt att jag skrattar Future men det lät så roligt!  " jag har ett par som ingen får trevligt om dom sitter brevid". Usch det lät ju inget skoj (fast ändå, missförstå mig rätt...) Sätt dem långt ut på kanten så de sitter vid så få som möjligt, kanske?
    På måndag åker jag till Gbg igen och i veckan måste vi också ta tag i bordsplaceringen och alla beskrivningar av folk. Jag tror inte jag har någon sådan där som ingen vill sitta vid, hoppas inte det i alla fall Glad

Jag var ute och surfade nu och hittade ytterligare en så himla fin klänning och jag blev så sugen på att beställa den... Herregud jag håller på att bli en Bridezilla!!! (men den var fin och billig, bara 1100...) Aaaarghh, vad trött jag blir på mig själv...
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?