• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Klickade hem en ny bikini idag.. Känns så jäkla kul!! :D :D Det enda negativa är att vi måste flyga från sthlm och vi har APlångt dit!!! Landvetter är liksom inga problem att åka till men sthlm är såååå långt.. måste kolla vad det kostar att ställa bilen på arlanda och vad det kostar med tåg, vilken tid vi åker på morgonen ja det är mycket att tänka på men jag känner mig så färdig med bröllopet nu jag vill bara att det ska vara NU!! :D :D 

• Fossing77

Jessika: jag har en underkjol med en ring längst ner bara :) räcker fint :)

• Future Mrs S

Tjejer ge mig lite smakråd.. Min klänning är vit enkel lång, båtringad ifram och ska sys ner lite ibak så det blir lite djupare i ryggen. På axlarna är det typ rosapplikationer kan man nog kalla det vita även dom. Under vigseln tänkte jag ha ett par vita ballerinaskor som det är oxå vita rosapplikationer på med lite bling i.. under fotograferingen tänkte jag ha dessa enkla röda ballerinaskorna:

Jag ska ha smycken i bling och pärlor.. Problemet jag har är att jag vill ha ett band i midjan ska det vara svart eller rött? M2b ska ha svart smoking och svart fluga.. han kan tänka sig rödfluga om jag "verkligen vill det" alltså föredrar han svart annars tänkte jag han röd fluga jag rött band, ska jag köra på svartband istället nu? :S

Blommorna känner jag att jag inte riktigt kan bestämma innan jag bestämt bandet :S
    om jag tar svartband så är jag och m2b svart/vita båda två snyggt tycker jag men då vill jag absolut ha röda rosor med svart eller rött (vilket?)band runt stjälkarna typ så här:

Kör vi istället på röd fluga+band så tänker jag att jag vill ha kallor typ så här:

Eller tänker jag helt fel? m2b vill ha svart fluga och då vill jag ha svart band och jag gillar kallorna mer än jag gillar rosorna.. ska vi bara köra på vitt/svart? vårt färgtema är vitt/svart/rött så jag har fått någon tvångsidee att vi måste ha något rött.... 
  • EA83

Future Mrs S: jag lägger min röst för svart/vitt, alltså kallor, svart band, svart fluga. Det röda kan du kanske få in på annat sätt? En röd detalj på det svarta bandet? Röda. Vigselprogram? Rött band runt kallorna? Annars så tycker inte jag färgtemat måste hållas i kyrkan just utan det kan man anamma på festen :) (extremt tidigt du är vaken och grubblar BTW...)

• hannahsofia

Jag håller nog med EA där om det svart/vita och kallorna ändå... du kan inte ha någon röd hårklämma eller som tidigare nämnts en röd detalj på det svarta bandet? För buketten med kallorna och de svarta bandet är helt fantastiskt fin! :)

• Fossing77

Jag håller med både EA och hannahsofia :) Du kan ju ha en hemlig röd detalj oxå, nånstans under som ingen annan ser :)

• Jessikad

Och jag håller också med tjejerna ovan: det svart/vita absolut! Kallorna var ju jättefina, så vill jag också ha nu! Det blir mest stilrent med svat/vit och det röda kan komma igen någon annan stans, tycker jag som de andra.

• hannahsofia

haha det blir inte lätt att göra ett vigselprogram märkte jag nu; prästen ringde och iom att m2b jobbar 7-16 varje dag så hann vi inte ses tidigare än den 10e november... meeen det är inte lönt att freaka över, har koll på musiken i kyrkan och resten får gå som det går :)

• Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-10-12 12:30:49 följande:
    haha det blir inte lätt att göra ett vigselprogram märkte jag nu; prästen ringde och iom att m2b jobbar 7-16 varje dag så hann vi inte ses tidigare än den 10e november... meeen det är inte lönt att freaka över, har koll på musiken i kyrkan och resten får gå som det går :)
    Oj, vilken framförhållning de har! Men det löser sig ju, vigselprogram borde ni kunna förbereda ju, mallen för en vigselgudstjänst e ju samma för alla ju :)
  • hannahsofia

haha eller hur! å andra sidan kanske det är bra att ha det så färskt i minnet ;) ja, jag tänkte att man bara kunde göra ett enkelt papper och bara skriva vad som händer men inte i vilket ordning, mest bara presentera musikerna och sådär. och det går ju alltid att ringa honom också :) jag har kommit till det där stadiet då jag känner att det är inte lönt att hetsa upp mig för såna grejer (även om det kanske inte är det mest optimala så som det blir nu), gifta blir vi ju ändå! :D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?