• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Jessikad

Jäklar Hannahsofia, mycket gjort på en dag. Måste kännas skönt att få bocka av det på att-göra -listan.

Vi lyckades Att ta oss till floristen och beställde min bukett idag! 7-8 kallor, vita, med ganska långa stjälkar, lila band och silvertråd runt. Vi tog inte de största kallorna för deras stjälkar är så tjocka att jag hade fått ha med mig en väska för att bära 8 stycken blommor! Hahahaha, vilken syn det hade varit Skrattande
    En femhundring trodde hon det skulle gå på. Alldeles lagom tycker jag!

• hannahsofia

Ja så himla skönt, ändå är det så svårt att få tummen ur och bara göra det! Fruktansvärt tramsigt :)

Just nu sitter jag hemma med en envis förkylning, och vill att favoraskarna kan komma hem så jag kan sitta och vika dem! Inte riktigt bra att börja feppla med godisbuffén en månad i förväg 1. för att godiset kanske blir kasst 2. inte bra när man är förkyld kanske! :)

vad tror ni att vi får för väder på vår stora dag?

• Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-10-06 11:24:01 följande:
    Ja så himla skönt, ändå är det så svårt att få tummen ur och bara göra det! Fruktansvärt tramsigt :)

Just nu sitter jag hemma med en envis förkylning, och vill att favoraskarna kan komma hem så jag kan sitta och vika dem! Inte riktigt bra att börja feppla med godisbuffén en månad i förväg 1. för att godiset kanske blir kasst 2. inte bra när man är förkyld kanske! :)

vad tror ni att vi får för väder på vår stora dag?
    Jag hoppas VERKLIGEN att dagens väder inte visar sig då.... hu!!! säger jag. Iskallt och regn på tvären! Jag vill ha frostigt, stjärnklart och gärna första snöflingorna singlande från himlen. ;)
  • hannahsofia

ja det hade inte varit helt fel! måste nog införskaffa ett vettigt paraply, som tål lite kastvindar utifallatt ;D

• Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-10-06 14:15:04 följande:
    ja det hade inte varit helt fel! måste nog införskaffa ett vettigt paraply, som tål lite kastvindar utifallatt ;D
    Jag har fått ett fint Lisbeth Dahl-paraply av svärmor. Jäklans stadigt måste jag säga. Hoppas jag slipper använda det bara. :)
  • Future Mrs S

Åhh MARDRÖM att det blåser massor alltså! Jag har tänkt ha mitt hår så här:
    (fast jag har mörkt hår då)

Så blåser det så kommer jag ju se ut som f*n!!!!!! :( 
    Jag hoppas oxå på lite frost eller helt torrt bara det inte är sörjigt på marken så min klänning blir smutsig!! Drömde mardröm att jag kom till kyrkan och blivande svärmor (en av dom jag får två) kastade lera på mig :O Behöver jag påpeka att hon inte gillar mig? *;D

Jag blir lite avundsjuk vi har massor kvar att fixa med och massor att göra runt omkring!! Sen har gått gått upp 2,5kg enbart på dubbelhakan (den tredje dubbelhakan that is haha) som jag verkligen måste bli av med!! men 5 veckor kvar idag och jag började på diet idag faktiskt ;)

Står i valet och kvalet om vi ska catera maten eller inte nu igen, första skulle vi sen skulle vi fixa själva sen inte.. det är så svårt! Jag tänker att det är skönt att catera och budgeten räcker till det, men vi spar ju pengar på att fixa det själva och syster är mammaledig, svägerskan kommer och hjälper till ett par dagar innan och min mamma har tagit semester från onsdagen klockan 14 typ så tiden finns att göra det själv..så svårt, hur skulle ni gjort? spara ett par tusen eller inte? är det bara onödigt och snålt? 

• hannahsofia

nu vet jag inte riktigt hur många ni är, men för oss var det aldrig ett alternativ då vi kommer vara ca 80 personer.. men jag är en sån där människa som tänker "ju mer jag kan betala någon annan att göra det, desto bättre!" för jag tror man kommer vara så strressad dagen D i vilket fall liksom :)

• Fossing77

Samma här, ju mer nån annan gör desto mer kan jag ägna mig åt att njuta av dagen :)

• Future Mrs S

Vi är inte alls många det blir typ 40-45 personer inklusive oss så det blir liksom inte så mycket att fixa, vi tänkte köpa potatisgratängen för det skulle ändå bli max 600:- det är alltså inte värt att göra själv sen tänkte vi exotiskplanka med kycklingfile fläskfile rostbiff (eller dylikt) uppskuret och upplagt på fat med skivad frukt runt omkring, där kan vi ju spara sjuk mkt pengar och det man behöver göra är köra kött i ugnen skiva och lägg upp..

Om vi köper allt går det på typ 4800:-
    Om vi istället bara köper potatisgratängen och gör plankorna själva blir det typ 1500:- MAX 
    alltså kan vi spara rejält mycket där.. vi har själva plankorna oxå som en bekant glömde att lämna tillbaka där han catera samma sak och min syster har fått dom av honom så det kommer se likadant ut liksom.. det syns alltså ingen skillnad vilket kanske är löjligt men det spelar roll för mig, det behöver inte se så budget ut som det är ;D

Både jag och m2b pluggar och vi bor i egen villa så även om 4800.- inte är mkt för maten så är det mycket för oss.. åhh.. det är så svårt!!!!! :(

Vad ska ni andra ha för efterrätter och tårtor? eller ska ni bara ha tårta? :) 

• Fossing77

Gör det du känner att du vill göra med maten :) så slipper du nojja :) Vi har bara tårta efter maten, ingen dessert. :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?