• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Malois

Halloj alla....
    Oj vad tiden går och alla bockar av det ena efter det andra. Själv är underkläderna fixade, hittade på Twilfit, inte billigt men väldans fina under klänningen. Hämtade ringen idag, som gjorts lite mindre och bara längtar efter att få ha den på...
    Det här med o.s.a verkar vara omöjligt, vårt går ut på Lördag och inte många som svarat, förstår inte varför.
    Hur gör ni alla med musiken under kvällen?

• Future Mrs S

uppdatering från mig, vi har träffat vår nya fotograf idag gick hur BRA som helst! Jätte trevlig och han gillade våra ideer och kom med egna mer kan man inte be om.. ;) Åkte runt och tittade på lite olika locations och har klart för oss hur det mesta kommer se ut så nu är det bara att börja öva på poser ;D 

Fått svar igen om ringarna, vi ska skicka tillbaka ringen och den ska ändras till rätt tjocklek.. jag är nervös över hur det ska gå!!! och hur lång tid det kommer ta!! Bara 6 veckor kvar nu och ringen ska skickas till HONGKONG där dom tillverkas sen ska den ändras och skickas tillbaka STRESSAD! :(

Angående mat så kommer vi köra på exotiskplanka, hade tänkt köpa ändrade till att göra själva när vi räknade på det så vi köper potatisgratängen och gör plankorna själva, har turen att vi har två "plankor" som någon "glömde" att lämna tillbaka efter dom köpt catering och min syster köpte dom till systersonens dop så dom ska jag slipa av lite och olja in så dom glänser lite fint. Exotiskplanka är ju egentligen så lätt agtt göra själv köttt och frukt liksom ;D
    efterrätten vet vi inte säkert, funderar på vitchokladmousse med polka.. köpte polka"spån" på marknad idag som skulle vara fina att dekorera med, jag älskar polka ;D '

Musik kommer vi ha spotify först instrumentala ballader lågt och sen vår första dans, vår ENDA dans för vi kommer inte ha någon mer sen ;D Sen kanske svågern spelar något vet inte.. :/ 

• hannahsofia

vi kommer att ha en trubadur under 1-2 timmar på festen och sen blire spotify för hela slanten, jag vill ju dansa! :D

• Jessikad

Och så här blev ringarna! Hoppas ni kan se någorlunda...

Spotify här också! MIna systerdöttrar (3 som alla går/gått på musikskola) och två kompisar som spelar gitarr ska köra vår favvo-låt med The Ark som ett litet uppträdande.

Alla som OSA:t har fått ge två låtar som vi lägger in på en Spotify-lista så att alla får något de gillar!

vit chokladmousse - mums. Jag äääälskar vit choklad, vanlig kan jag vara utan Glad
  • EA83

Fina ringar Jessikad! =)

Vi ska ha en Dj som spelar efter middagen, vi har inte kommit på hur vi ska göra med våran första dans, vilken låt eller så... Jag vill öva in en fin vals, men jag orkar inte ta tag i det och sambon, som säger han vill ordna med saker, får aldrig fingrarna ur och gör nått! Så vi får se vart det landar!!

• Fossing77

Jessika: Puh! Jag blev rädd att jag behövde gå på gym! Å hemska tanke :D

vilka tjusiga ringar! Här har alla osa:t utan påtryckningar vilket var skönt. Vi har nu 81 gäster, plus oss 5 i familjen, så 86 kommer vi bli :) Vi har en DJ som spelar hela kvällen och vi har skickat honom en spotify-lista med låtar vi extra gärna vill ha med sedan fyller han ut med sånt de flesta dansar till. :) Ska bara hitta fn första dans med... Suck! Att det ska vara så svårt att få C att bara ta ett beslut liksom..men men, det löser sig väl.

• Jessikad

Tack, ja vi är jättenöjda med ringarna!

Vi funderar på att dansa första dans till ABBA:s I do I do Ido? Eftersom vi inte vill dansa vals så får det bli något hyfsat dansant...

• Future Mrs S
    Jessikad skrev 2011-09-29 21:13:08 följande:
    Tack, ja vi är jättenöjda med ringarna!

Vi funderar på att dansa första dans till ABBA:s I do I do Ido? Eftersom vi inte vill dansa vals så får det bli något hyfsat dansant...
    Åhh ringarna blev skitsnygga!!! <3 titan!! :D :D 
    Tycker det är svårt med låt till första dansen I do är ju en jätte passande låt! :D
    Vi har några funderingar, första är "vår" låt men den ska en solist sjunga i kyrkan oxå och då kanske det blir mkt? 
     Annars lyssnar vi mest på rnb och hiphop så vi funderar seriöst på en akon låt som första dans ;D

• Future Mrs S

Tjejer berätta för mig hur jag ska övertala m2b att vi ska ha den här som vår utgångslåt? Jag tänker typ att orgeln ska börja spela så alla fattar att "aha nu ska dom gå" och reser sig sen slutar orgeln och den här kommer :D

">

M2b vill inte men jag tycker det skulle vara så kul!! :D :D Sen att grease är så JAG ;D ;D 

• Fossing77

Mrs S: Vi är kass på traditionell musik så vi kommer antagligen att ha nåt åt detta hållet som första dansen ;)

Men om Grease är du och inte han, då blir det ju svårt att få igenom ;) Vad är NI? Vi är varken vals eller tradition vare sig var för sig eller ihop så vi styrdansar oss lite till nåt vi gillar helt enkelt ;)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?