• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • hannahsofia

men herregud, vad håller de på med?! hoppas vekrligen att allt löser sig inom en snar framtid, så jäääkla uppstressande sånt är!

och när det gäller osa... det är spännande att bara för att man har pratat bröllop med dem någongång så har de osat, fastän att vi tydligt skrivit att vi måste veta allergier och om man vill ha skjuts till lokalen med när folk osar, men ingen verkar ha fattat det. varenda människa som osar måste jag fråga om de vill ha skjuts och det står ändå klart och tydligt "meddela eventuella allergier samt om ni är behov av skjuts till festlokalen efter vigseln när ni OSAr" hallao liksom?!

hur känner alla sig nu? just nu ser jag nästan mest fram emot bröllopsresan hahah! all planering och all stress kring saker som måste göras kommer jagn og inte sakna iaf ;)

• Fossing77

Ahaaaa! Där lärde jag mig nåt nytt igen :)

• Jessikad

Oj ojoj, Fossing, du verkar behöva gå på gymet tycker jag - och få ur dig lite aggressioner!  Och vad gäller godisbuffén så hade jag npg struntat i färgtemat där och bara köpt hejvilt. Det är ju fint med massa olika sorter och färger, det är väl lite det som är grejjen med godisbuffé?

Vad ska ni ha för mat, brudar? Vi kör italiensk-svensk buffé. Lite hemlagat och lite köpt. Det blir nog bra, tänker vi. hur tänker ni?

• hannahsofia

jag tycker man kan köra vilket som till godisbuffen, vi har bara fixat godis som är fint i lite retroskålar och behållare haha! inte allt är jättegott men fint att se på ;) har köpt lite kul godis via ebay med, just married-karameller och små rullar med hjärtgodis i, ska vi nog ha i favoursen :)

vi kör på caterad mat, upplagd i förhand så vi har även hyrt in servitriser/servitörer. sittande trerätters med mat vi tycker i god, följer inget direkt tema så :)

• Jessikad

Vi ska varken ha favours eller godisbuffé - våra gäster får nöja sig med mat, sprit och snacks Skrattande

Och nu börjar jag också skissa på egenplanerad möhippa! Jag tror att jag tar ett lyxigt spa, supergod trerätters på svindyr restaurang och avsluta med nattklubb. En-två-tre-och där var det bestämt! Flört

• EA83

Hoppas det löser sig med ringarna Future Mrs S, de verkar inte vara de mest skarpa människorna ni har att göra med! Vilken är tjockast?!?! Använd ögonen!!!! Shit skulle det vara så svårt att se, det ser ju tom jag! Nej hoppas verkligen de har bra kundservice bara de fattar problemet!!

Vi har fått OSA från alla utom prästen, jag måste maila och fråga honom om han tänkt vara med, eller så får jag fråga på tisdag då vi ska träffas.. Känns lite pinsamt att fråga!! Men men, jag måste ju vete för att kunna göra bordsplacering, beställa mat osv...

Vi kommer ha 2 rätters meny + bröllopstårta. Catering och sen bekanta som serverar. Vi gick all in och tog oxfilé till huvudrätt, som förrätt blir det blomkålssoppa. Det smakade gudomligt när vi provsmakade, så jag hoppas de får till det lika bra till alla 100 gästerna!! :D

• Jessikad

Mmmm oxfilé och blomkålssoppa... Får jag komma? Flört Lät ju toppen!

Jag drar till Stockholm och hämtar ringar - ses senare!

• Fossing77

Jessika: va? Vilka aggressioner har jag? Nu hänger jag inte med :)

att jag tipsade mrs S om rött å vitt godis var för hon ju ville ha godis enl färgtemat ju :) vi ska bara ha förrätt, varmrätt å sen tårta till kaffet. Blir ett snacksbord som står framme efter middagen, mest för de få små vi har med men även till alla andra :) gjorde prototyp på häftet igår, blir finemang :) ska testa att embossa vårt monogram på utsidan :)

• Fossing77

Vi kör ju hela festen på Grand så vi gör inte ett jota med vare sig lagande av mat eller dukande :) hemskt praktiskt. :) blivande mannen bestämmer meny med Grand, det blir en överraskning till mig på festen ;) på festfronten e jag lite arbetslös ;)

• Jessikad

Nej förlåt fossing, det var ju Future Mrs S som var lite på krigsstigen!  Inte du!

Nu har jag hämtat våra ringar och de är jättefina!  Ska plåta dem sedan och hoppas att jag får en bra bild. Skrattande

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?