• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fossing77
    EA83 skrev 2011-09-21 09:22:05 följande:

Ja, 370:- fick jag ge för min, men iom att jag betalade med paypal så kändes den gratis, då jag satte in pengar där för länge sedan =) plus att sambon slipper se hur mycket den kostade :D Men har jag otur så får jag ju lov att köpa en ivory någon annan stans och då blev det genast att kosta ner pengar...

I alla fall så fick jag svar i natt att jag kommer få 10 nya askar skickade till mig idag, hoppas de kommer snabbt =) Skönt med en seriös säljare som kompenserar sina kunder =)

Kan ju tipsa om la redoute om du vill ha i ivory då :) de hade en väldans massa storlekar kvar trots rea-erbjudandet :)

Vad bra att du får askar! Hur surt som helst om de inte skött sig där. Där e eBay minsann kanon, de brukar vara bra där. :)
  • EA83
    Fossing77 skrev 2011-09-21 09:47:52 följande:
    Kan ju tipsa om la redoute om du vill ha i ivory då :) de hade en väldans massa storlekar kvar trots rea-erbjudandet :)

Vad bra att du får askar! Hur surt som helst om de inte skött sig där. Där e eBay minsann kanon, de brukar vara bra där. :)
    Ja, jag får beställa där om det inte funkar med färgen... Men du *fnissar lite för mig själv* det var ju lika "jobbigt" att ta reda på sin storlek på den sidan som att leta reda på den amerikanska storleken ;) Jag fattade ingenting av de sifforna först, trodde det var fel på sidan! hihi :D För mig är en BH storlek typ 75C inte 404 =)
  • EA83

Nu vet jag i alla fall att de har min storlek om jag behöver beställa =) Så tack för det tipset =)

• Fossing77
    EA83 skrev 2011-09-21 10:06:17 följande:
    Nu vet jag i alla fall att de har min storlek om jag behöver beställa =) Så tack för det tipset =)
    Ha ha! Med lätt att hitta storlek menar jag att jag faktiskt hittade en storleksguide... det gjorde jag inte på de amerikanska storlekarna ;) sen råkar jag ha stenkoll på måtten för tillfället efter allt mätande med klänning.. annars hade jag fan inte lyckats ;)
  • hannahsofia

Fossing: Åh vad fina de blev! jag blev så sur på calligraphen med deras jäkla frakt och alltannat kostnader, så till slut sket vi i dem, men ack vad fina de är!

EA83: vilken tur att de kunde skicka kompletterande! vart köpte du dem?

hmm... man kanske ändå skulle skriva ihop något om gästerna då... men hur vet folk vem som är vem? ska man ha bild med eller en hel bordsplacering eller hur gör man då? eller skriver man bara namnen?

• Jessikad

Fossing: jättefina chokladbitar!

Jag har inte ens börjat kolla på underkläder ännu. Jag har läst att i vissa av kinaklänningarna så är det "inbyggt" så jag tänkte vänta och se hur min ser ut.
    Men eftersom de har kinesisk helgdag i 10 dagar så får jag inte se klänningen förrän den 10 oktober, när de lovat i mitten av september! Jag blir tokig! Som om att de inte visste att de hade helgdag eller?

Som tur var skrev jag att jag ville ha hem klänningarna till den 20 oktober för att vara på den säkra sidan, så jag hoppas verkligen att de är här till dess... Man kan ju bli gråhårig för mindre...

• Drömmaren
    Fossing77 skrev 2011-09-20 21:52:53 följande:

Så här blev det :)
    Var har ni beställt dessa?
  • Fossing77
    Drömmaren skrev 2011-09-21 12:18:13 följande:
    Var har ni beställt dessa?
    calligraphen.se :) finns under saker till festen, etiketter :)
  • Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-09-21 11:45:19 följande:
    Fossing: Åh vad fina de blev! jag blev så sur på calligraphen med deras jäkla frakt och alltannat kostnader, så till slut sket vi i dem, men ack vad fina de är!

EA83: vilken tur att de kunde skicka kompletterande! vart köpte du dem?

hmm... man kanske ändå skulle skriva ihop något om gästerna då... men hur vet folk vem som är vem? ska man ha bild med eller en hel bordsplacering eller hur gör man då? eller skriver man bara namnen?
    Jag märkte aldrig frakten ; ) Handlar man för 200.- är det fraktfritt, mina etiketter gick på 160:- så jag lade bara till lite dekordiamaneter för att komma över 200 å sen kostade det liksom bara det ;)
  • Fossing77
    Jessikad skrev 2011-09-21 11:48:17 följande:
    Fossing: jättefina chokladbitar!

Jag har inte ens börjat kolla på underkläder ännu. Jag har läst att i vissa av kinaklänningarna så är det "inbyggt" så jag tänkte vänta och se hur min ser ut.
    Men eftersom de har kinesisk helgdag i 10 dagar så får jag inte se klänningen förrän den 10 oktober, när de lovat i mitten av september! Jag blir tokig! Som om att de inte visste att de hade helgdag eller?

Som tur var skrev jag att jag ville ha hem klänningarna till den 20 oktober för att vara på den säkra sidan, så jag hoppas verkligen att de är här till dess... Man kan ju bli gråhårig för mindre...
    Surt med väntetider, det är ju nackdelen med kinabeställningarna oftast, att det snubblar på helgdagar och grejs.. men ofta blir det ju bra till slut :) hoppas det löser sig bra iaf :)

Själv har jag väl eg underkläderna mest för att jag behöver få till lite tuttar ;D efter 3 ammade barn så behöver jag alla putta-upp-funktion jag kan baka in i det hela :D sen vill jag ju vara lite snygg när klänningen ska av med ;)
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?