• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fossing77

Ooo! Spännande med nytt pyssel!

• hannahsofia

Pheeeew! Äntligen hemkomna efter Tysklandsresan, blir en del åkande tvärs genom landet men ack så skönt att ha fixat och gudars vad billigt det blev! Hoppas (och tror) att det ska dricka.. Blev till slut 25 flak öl och cider, 15 bag in box vin plus säkert 15 flaskor sprit och en mass dessertvin. Räcker inte det så får de fanimig inte mer att dricka! ;D Är ju inte hela världen om något blir över heller ;)

Var och provade första "utkastet" av klänningen idag med, den verkar mycket lovande! En sömmerska i Laholm syr upp den, så det var egentligen bara lite vitt tyg ihopsatt som jag provade, ska bli spännande att se fortsättningen ;D

Och imorgon blir det IKEA för dukar och lite ljus och sådär. Skönt att få så mycket gjort men jobbigt att inte riktigt få helg :(

Future Mrs S: Jag tycker att andra bara ska "fake it til you make it" när det gäller saker som folk blir ledsna för om man säger att det är fult, hur ärlig man än är som människa! eller så kan man ju bara säga "de är inte riktigt min smak men de är jättefina på dig!" för att undvika att du ska känna som du gör nu :) men jag tyckte de var jättefina, och du ska inte bry dig alls om din kompis tyck och tänk :)

Fossing: Hmm.. jag tror inte vi får sådär jättemycket över efter bröllopet... T.ex ljusstakar och porslin hyr vi, dukar och sådant köper vi men det är ju bara en massa knoppa-lakan och de vette katten om man inte bara kränger vidare till andra brudar :) klänningen vill jag ABSOLUT inte sälja, den sys som sagt upp och den ska bara vara min klänning haha :) dessutom är den delvis finansierad av min syster som gav mig ett bidrag till den i bröllopspresent så jag vill verkligen ha kvar den :)

• Jessikad

Hej hej!
    Jag ska också gifta mig den 11/11, så hej på er november-brudar!

Jag gifter mig för andra gången men denna gång med mitt livs kärlek. Vi har känt varandra i 21 år men blev ihop för ett par år sedan. Redan när vi lärde känna varandra var jag dökär i honom, men han ville inte ha mig då - men nu så!   :D
    Vi gifter oss brogerligt i Göteborg och har bokat spårvagn som ska ta alla till lokalen där festen ska vara. Jag har beställt klänning från Kina och väntar otåligt på de första bilderna på den. Jag hoppas de kommer i veckan!

Annars känns det som om allt är på banan. Lite mera sprit ska inköpas och maten förstås, men det blir ju senare.

Det är jättekul och väldigt inspirerande att läsa era inlägg. Jag har fått många tips via BT och alla pyssliga brudar. Nu är det bara åtta veckor kvar så det är lite iiiih....i magen!

Ha det gott!

• Malois
    hannahsofia: Såg ert totala alkoholinköp, hur många kommer ni att bli? Är lite osäker på om vårt räcker....

Fossing:
    kommer nog att behålla 12 av allt till dukningen och sälja resten.  Har nog inte plats att förvara allt för 60 personer även om det hade varit kul att ha kvar för framtida fester m.m.
    Klänningen blir kvar, vi funderar på trash-the-dress bilder med den fast en annan dag.

Jessikad:  Kul att vi är fler som slår till denna dag

Letar hysteriskt efter en korsett, bustier, torsellett eller vad som... Klänning utan axelband och jag behöver byststöd under... Någon som hittat något bra?
    O.s.a har vi till 1 Oktober, men vad alla är dåliga på att svara. Hur går det för er?
    Idag ska vi åka och hämta glas m.m av en här på bt. Igår var det frackprövning och allt där till...
  • Fossing77

Malois: jag har köpt korsett på korsetten.se :) länk ligger i ett inlägg från häromdagen :) alla våra gäster har svarat utom 2 som har fått dispens :) den ena har precis fått sitt första barn och den andra väntar ledighetsbesked från sin engelska skola. Men i övrigt har alla svarat duktigt utan tjat :) jag kan tänka mig att ta trash-the-dress med... Hade varit ashäftigt med barfotabilder barbacka på en svart frieserhäst :)

• jenniejummie
    Fossing77 skrev 2011-09-17 09:38:33 följande:
    Vi lottade vår placering :) klart på 45 min å ett försök :) men det beror nog på att vi har extremt sociala och lättplacerade vänner faktiskt :) och inga uråldriga släktingar närvarar heller...
    Ja, tyvärr så har vi inte så social familj... =( annars hade det varit kanon att lotta!
  • jenniejummie
    Fossing77 skrev 2011-09-17 10:37:44 följande:
    Menyn har jag inga problem med, min blivande bestämmer den så det blir en överraskning för mig :)
    ÅÅååå vad häftigt! Det måste vara skitspännnande....och skönt att slippa planera.... =)
  • hannahsofia
    Malois: vi kommer bli ungefär 80 stycken och inga barn så större delen av de som är bjudna kommer nog ta sig ett par glas vin eller några öl :)

Vi har också osa till 1e oktober och vi har samma "problem" det trillar väldigt långsamt in svar så att säga... Men hoppas på att det skramlar till riktigt till nästnästa helg :

Jessikad: Välkommen till tråden :D Wow vad häfitgt att boka en spårvagn så! :D

Idag var vi på IKEA så nu känner vi oss verkligen i fas med ärendet! Nu är det inte så mycket kvar att stressa över ;D
  • Fossing77

Det börjar bli många överraskningar nu ;) ringarna får vi av mamma å pappa först på dagen och festen fixar Calle ;) å festprogrammet gör toastarna :)

• hannahsofia

Hahah det är ju både spännande och lite lagom nervöst ;) vet inte om jag hade kunnat klara det faktiskt ;D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?