• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • jenniejummie

Ett par frågor.....

Hur länge har ni varit tillsammans med era blivande?
    Är ni förlovade?
    Och isf hur länge har ni varit förlovade?

• hannahsofia

Jag är inte så nervös ännu, känns helt okej faktiskt! Mest nervös blir jagnär jag inser att jag ska stå där i förrummet till kyrkan och höra klockorna ringa och veta att NU ska vi gå in! Fast det pirrar mest massa i magen, inte så nervös :)

Ang möhippan så har jag så mycket annat att fixa så jag hinner inte tänka på den så värst mycket ^^ men visst har jag märkt lite, hon som håller i det är vääääldigt dålig på att ha hemlisar för mig men hon är så duktig! Har sett spännande papper och grejer, fast bara där det står HÄÄÄÄMLILGA PAPPER på :D

Skitsnyggt med runda bord! Det ville vi helst ha men det går tyvörr inte i lokalen vi ska ha, men vi spiller inga tårar på det ;)

Och svar på dina frågor jenniejummie:
    Vi gifter oss på vår 3-årsdag och förlovade oss på vår 2-årsdag för vi ville hålla på traditionen att gifta sig inom ett år ;D

• Fossing77

Vi har varit ihop sen mars 2005, förlovade sen 29 maj 2010 och håller nästan traditionen om giftermål inom ett år. ;)

Min möhippa kommer, å jag tror jag vet datum med ;) har absolut inte snokat, å ville inte göra det heller, men en av mina smarta polare la upp en kommentar om när hon skulle på möhippa i en public group på facebook å då dökt det ju upp i min news feed... Jag vet ingen annan hon känner som ska gifta sig nu omkring så det lär ju vara min hippa hon pratar om... Så det var ju lite tråkigt... jag hade hellre blivit överraskad. Men men.. jag får leva på att Calle blev så toköverraskad av sin svensexa ;)

Vi rimmade om resepresentkort på vår sida, vi har sååå mycket prylar så vill folk prompt köpa nåt så tyckte vi det var bättre. Vill de inte köpa nåt så går det lika bra :) Vi vill ju mest av allt ha deras sällskap :)
    www.jennyochcalle.skagiftasig.se :)

• jenniejummie
    hannahsofia skrev 2011-09-16 12:12:30 följande:
    Jag är inte så nervös ännu, känns helt okej faktiskt! Mest nervös blir jagnär jag inser att jag ska stå där i förrummet till kyrkan och höra klockorna ringa och veta att NU ska vi gå in! Fast det pirrar mest massa i magen, inte så nervös :)

Ang möhippan så har jag så mycket annat att fixa så jag hinner inte tänka på den så värst mycket ^^ men visst har jag märkt lite, hon som håller i det är vääääldigt dålig på att ha hemlisar för mig men hon är så duktig! Har sett spännande papper och grejer, fast bara där det står HÄÄÄÄMLILGA PAPPER på :D

Skitsnyggt med runda bord! Det ville vi helst ha men det går tyvörr inte i lokalen vi ska ha, men vi spiller inga tårar på det ;)

Och svar på dina frågor jenniejummie:
    Vi gifter oss på vår 3-årsdag och förlovade oss på vår 2-årsdag för vi ville hålla på traditionen att gifta sig inom ett år ;D
    Jag kommer att spy och svimma när klockarna börjar ringa....det kommer bli ashäftigt!!!!

Jag blev hippad den 3e sept och det var helt uuunderbart! vill bli hippad igen!

jag och T har varit tillsammans i 15år i April nästa år och vi är inte förlovade, vi gick all in ... hehe
  • jenniejummie
    Future Mrs S skrev 2011-09-16 11:04:34 följande:
    1: hade aldrig gått på bröllop utan present! Vi funderade på någon vers typ vi har redan allt därför vill vi hellre ha pengar till bröllopsresa men tillslut avstyrde vi det och önskar oss saker istället för det verkade som att folk inte ville ge pengar.. så jag satt i tvåhundra år och gjorde en önskelista online som typ ingen är intresserad av!!
    Trodde inte just presenter skulle bli något svårt med det var det faktiskt.. går vi på bröllop så RINGER vi och osar så snabbt vi kan! Och då frågar vi efter önskelista och vi köper något som finns på listan.. ;D

2: Min syster påpekade härom veckan att jag börjar bli nervös, japps det är sant jag är nervös för att folk inte ska ha kul, att dom inte kommer tycka att det är fint nog, bra nog.. orolig att endel som kommer inte är glada för vår skull (endel från m2b's sida är INTE glada över bröllopet) och då vll jag ju egentligen inte ha dom där..

3: Möhippa, jag hoppas ju verkligen att jag slipper det!! Det kommer 7 tjejer på bröllopet som jag skulle kunna tänka mig skulle vara med på möhippa, två är gravida och har småbarn, två till har småbarn men är iallafall inte preggers nu, en har typ 25 mil enkelresa att åka och två är singeltjejer, det blir liksom INTE bra om jag och singeltjejerna ska festa och mammorna ska svansa efter hahahaha.. jag har hellre något som alla kan vara med på, bara en av tjejerna bor ens i närheten av Götene så dom behöver köra och inte mig emot att det inte blir någon sprit.. Ja alltså jag vill göra något alla kan vara med på!! jag har inte sagt så mycket om möhippa men jag borde säga att jag helst bara går ut och käkar och kanske gör någon aktivitet som alla kan vara med på.. svårt--

Jag är så jäkla förkyld, snuva och nästäppa (konstigt nog)  och orkar ingenting, vill fixa lite bröllopsgrejer men inte då.. igår var jag iallafall hos läkaren (klockan 11 haha) och fick veta att jag kan få reseersättning! Så fick jag det retroaktivt 1107:- GÖTT! Vår lokalhyra är bara 1000:- så när jag kom hem tog jag det och la i ett kuvert så är det fixat.. :D skönt! :D  det är allt jag gjort på hur länge som helst!!! ;D

Ja och när jag bakade till gudsonens dopdag så övade jag på att göra egen smörkräm.. jag är alltså utbildad bagare/konditor men arbetar inte med det längre, så jag vill göra tårtan själv.. så har jag bestämt att göra allt själv, bottnar, smörkräm, fyllningar och sugerpaste :D
    Frågan är bara vad vi ska ha för smak... :/ Funderade på choklad choklad och choklad typ hahaha.. eller apelsin och choklad? 
    Apropå bakning...
    vi ska ha en liten bröllopstårta och sedan kommer jag att baka cupcakes. Jag har plöjt igenom X antal nu och dom börjar stå mig upp i halsen. Bla så gjorde jag en i apelsin/choklad som inte alls var god.
    Den godaste jag gjort är en chokladcupcake m hallonfyllning och vitchokladfrosting, den ska vi ha. Jag vill ha en cupcake till, för dom som inte gillar choklad (finns dom?). =)
     kolla in
    http://cupcakesfluffan.blogspot.com/ hon har en massa gott på lut! Ska testa hennes Oreocupcake idag.
  • Future Mrs S
    jenniejummie skrev 2011-09-16 11:44:03 följande:
    Ett par frågor.....

Hur länge har ni varit tillsammans med era blivande?
    Är ni förlovade?
    Och isf hur länge har ni varit förlovade?
    Vi träffades+blev tillsammans sommaren -08 :)
    Vi är förlovade, m2b friade 10-10-10 så 11-11-11 har vi varit förlovade 1år 1månad 1dag (upprepar mig haha) så vi fixar inte ettårs reglen, så vi får väl otur antar jag ;D

• Future Mrs S
    jenniejummie skrev 2011-09-16 13:15:33 följande:
    Apropå bakning...
    vi ska ha en liten bröllopstårta och sedan kommer jag att baka cupcakes. Jag har plöjt igenom X antal nu och dom börjar stå mig upp i halsen. Bla så gjorde jag en i apelsin/choklad som inte alls var god.
    Den godaste jag gjort är en chokladcupcake m hallonfyllning och vitchokladfrosting, den ska vi ha. Jag vill ha en cupcake till, för dom som inte gillar choklad (finns dom?). =)
     kolla in
    cupcakesfluffan.blogspot.com/ hon har en massa gott på lut! Ska testa hennes Oreocupcake idag.
    Åhh jag ville ha cupcakes först sen ångrade jag mig och ville ha en klassisk staplad tårta.. tror det är enklast att göra oxå.. cupcakes är mer pill liksom och det hinner jag nog inte och jag vill så gärna göra den själv ;D 
    Åhh blev inte apesin+choklad bra, shit jag måste ju provbaka snart.. 8veckor kvar idag!! :D :D :D 
    Funderade ett tag på flädermousse för att jag faktiskt har hemmagjord flädersaft i frysen och vi älskar båda två fläder.. men kan man kombinera fläder+choklad tror du? :S 

• Future Mrs S

Jag kom på att jag ska ju ha ett band i midjan på klänningen och det har jag inte skaffat än! Lite panik över vad jag ska köpa, har sett låååååånga fina med rosett i bak på ebay, men på etsy har dom ju så fina med pärlbroderier på... det är extremt lätt att handla för mer än man tänkt sig känner jag men vill ju ha något fint oxå.. :/ 
    Googlade om jag kunde brodera pärlorna själv, glöm det!! ;D Så sitter jag och kollar på etsy och ba "åhh kanske skulle ha ett matchande headband oxå..." jag har ju bara två tiaror och en "kam" och två slöjor redan.... :S

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-09-16 14:11:50 följande:
    Jag kom på att jag ska ju ha ett band i midjan på klänningen och det har jag inte skaffat än! Lite panik över vad jag ska köpa, har sett låååååånga fina med rosett i bak på ebay, men på etsy har dom ju så fina med pärlbroderier på... det är extremt lätt att handla för mer än man tänkt sig känner jag men vill ju ha något fint oxå.. :/ 
    Googlade om jag kunde brodera pärlorna själv, glöm det!! ;D Så sitter jag och kollar på etsy och ba "åhh kanske skulle ha ett matchande headband oxå..." jag har ju bara två tiaror och en "kam" och två slöjor redan.... :S

Moahaha! Du e lika tokig som jag ;) Jag har precis shoppat mig en wonderbra på LaRedoute. Inte från overseas för ovanlighetens skull, den jag ville ha hamnade på typ samma pris oavsett med frakt och så. :) 407:- blidde det. Nu får vi hoppas den passar med, hehe... Etsy är en fälla!! Jösses vad fina grejer de har där... Beroende är bara förnamnet ;)

Fast jag har faktiskt bara en av allt ;) En slöja (hellång med spets från Lilly), en hårdekoration med fjädrar, tyll, pärlor och tjohejsan att ha när jag inte vill snuppla på slöjan på festen ;) Dock har jag två uppsättningar smycken, då jag ångrade de stora pärlorna i det första och beställde ett med svävande pärlor på genomskinlig tråd istället. :) Det passar mycket bättre till min klänning och resten :) Men nu har jag nog allt tror jag.. nä... jag ljög... strumpor och ev höfthållare var det med ja.... hehe... neverending shopping ;) Just det ja, ett par flätor i löshår till frisyren var det med ja...

Pojkarna kommer ha svarta kostymbyxor, vit skjorta och mörkröda västar och flugor. Lagom avancerat kändes det. :) Kompisen som har bröllopsbutik fixar. Mycket praktiskt. :)
  • hannahsofia

Jag hade med tanken åt cupcakes istället för tårta men det ville inte fästmannen alls, han vill mycket hellre ha en traditionell tårta och mig kvittar det rätt mycket så vi kör på hans linje här :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?