11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Så! Nu är m2b och barn nattade och jag sitter uppe i högen av leksaker, ostbågar, colaglas, böcker, barnkläder, vällingflaskor, handdukar och allt annat så 3 ungar mellan 1 och 9 år samt en rätt slarvig karl kan släpa fram bara man vänder sig om två sekunder. Hittade en öppnad flaska rosé i kylen så jag fredagsmyser lite med mig själv här. ;) Fotade min slöja i alla fall så du kan kolla hur den är fäst Future Mrs S.
Här är då den delen som syns bakåt. Vad jag kan se så har de egentligen bara rynkat ihop hela slöjans bredd, klippt av och sytt en täckande söm över så den inte repar upp sig. Om du känner dig modig så klipp av din slöja rakt av, vik in lite och sy raksöm rätt över för att säkra att den inte repar upp sig. Inte så modig = vik lite snyggt, men inte för tjockt. Tråckla en tråd rätt över och putta ihop till snygga rynkor, dvs jämna som på bilden. På min har de nog sytt rätt över för att hålla rynket på plats tror jag.
Vi lottade vår placering :) klart på 45 min å ett försök :) men det beror nog på att vi har extremt sociala och lättplacerade vänner faktiskt :) och inga uråldriga släktingar närvarar heller...
Menyn har jag inga problem med, min blivande bestämmer den så det blir en överraskning för mig :)
tack för bilderna fossing! jag börjar med att ta loss kammen fr ena slöjan och ser om det går utan att klippa annars får mamma sy på overlocken så blir det nog rakt.. jag känner mig väldigt osäker på vad jag ska göra med alla grejer sen.. tror inte jag ska ha för bråttom med att sälja ifall jag ångrar mig. endel kan ju vara bra vid större kalas osv.. roligare att spara om man inte får så mkt och vi har 100kvm källare typ tom haha.. just det jag hadw fått mail fr caligraphen extrapris på såna ettiketter fossing köpt m2b föll direkt som tur var hahaha så nu ska vi bara välja en bild.. tror vi tar en fr förlovningen...
Sa ju att de var billiga nu etiketterna ;) det var det mejlet jag snubblade på ;)
Vi har den här bilden på våra :) den blev dock beskuren precis över calles huvud å i höjd med mina axlar. :) ska köra på chokladen tänkte jag. men asfyndig idé med tändsticksaskarna! mycket bra tänkt tycker jag :)
Den e från bästisens 30-årsfest. Rocksbilly-tema :) det finns inte så många bilder på oss två, för jag håller oftast i kameran ;) enligt våra vänner så e den väldigt typisk oss :) gillar den iaf :) kul att du snokar på sidan, det e ju det den e till för ;)