11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
hahahah ja bara kör på med alla ettor! :D tycker att ju mer eftertanke det är bakom något, desto roligare är det! :)
klickade hem lite fina karameller där det står Just Married i också, plus lite grejer från panduro bl a en väska där folk kan lägga sina bidrag till resekassan i (om vi nu får det, men något kul får vi har på presentbordet och det är ju trots allt det vi önskat oss!)
kom och tänka på en sak, man skriver ju ofta att "vi har allt vi kan tänkas vilja ha och det viktigaste för oss är att ni är med på vår dag men vill ni ge något ändå så uppskattar vi ett bidrag till resekassan"... och det innebär ju att man får ju välja att ha med sig något eller inte. men jag hade ALDRIG gått på ett bröllop utan present! kanske om det varit kuvertbröllop men inte annars... had eni kunnat göra det?
Nääää, går vi på bröllop ger vi nåt, absolut! Skulle aldrig kunna med å komma tomhänt oavsett om de önskat sig nåt eller inte!
Sådärja, har vi kollat kostym till killen, varit i stans hela TVÅ kostymaffärer varav den ena ä'r dressman ;D Kollade först hos den lite "finare" affären, men fan vad illa kostymen satt, det var helt sjuuukt dålig passform! Går in på Dressman och hittar hela kitet (inklusive skjorta och slips) för mindre än vad den andra skulle kosta... Nu är inte priset sådär superviktigt, principen är att den satt snyggt då det inte är helt lätt att hitta på en 1,65 cm lång karl med viss... rondör för att uttrycka det fint ;D
så nu är jag sååå nööööjd! och på lördag ska jag prova klänning och vi ska köpa tysklandssprit och på söndag äre ikea som gäller... det rullar på nu! :D
Är det bara jag eller börjar ni oxå bli nervösa....
Jag är jä***gt nervös!!! Mår nästan illa när jag tänker på vår dag... hoppas att vi får fint väder och att allt ska klaffa. Och att alla ska trivas och ha roligt! Ju mer jag läser här på BT ju mer nervös blir jag, det är ju sååå mycket som kan gå fel. Fast iofs så är det ju väldigt mycket som kan gå rätt oxå...he he
Bordsplacering: check!! Det blir 11 runda bord hi hi! Helt utan baktanke med siffrorna ;)
Jag e mest nervös över själva grejen. Att vi faktiskt ska gifta oss! Superläskigt!
Jag är nervös, men mer just nu över NÄR möhippan ska äga rum... Jag är inte nervös över vad de hittar på utan just att inte veta när det är! Syrran och andra kompisar börjar helt plötsligt bli vänner på FB, så jag vet ju att de börjat planera!! Spännande! =)
I onsdags var vi och provade ut en jackette, så stilig han blev =) Byxorna ska dock vara stora i benen, men det får väl bli bra ändå, eller så använder han sina vanliga kostymbyxor... vi får se =)
Igår råkade jag impulshandla en Wonderbra på Ebay samt hårnålar med pärlor på, pärldiadem och sidenband... Jag som tänkt ha en kväll utan bröllopsgrejs igår... Det får bli idag i stället =) Eller inte, vi ska prova om vi gillar Asti Martini eller Cincano bäst, men det är ju nästan bara nöje i en sådan provning =)
1: hade aldrig gått på bröllop utan present! Vi funderade på någon vers typ vi har redan allt därför vill vi hellre ha pengar till bröllopsresa men tillslut avstyrde vi det och önskar oss saker istället för det verkade som att folk inte ville ge pengar.. så jag satt i tvåhundra år och gjorde en önskelista online som typ ingen är intresserad av!!
Trodde inte just presenter skulle bli något svårt med det var det faktiskt.. går vi på bröllop så RINGER vi och osar så snabbt vi kan! Och då frågar vi efter önskelista och vi köper något som finns på listan.. ;D
2: Min syster påpekade härom veckan att jag börjar bli nervös, japps det är sant jag är nervös för att folk inte ska ha kul, att dom inte kommer tycka att det är fint nog, bra nog.. orolig att endel som kommer inte är glada för vår skull (endel från m2b's sida är INTE glada över bröllopet) och då vll jag ju egentligen inte ha dom där..
3: Möhippa, jag hoppas ju verkligen att jag slipper det!! Det kommer 7 tjejer på bröllopet som jag skulle kunna tänka mig skulle vara med på möhippa, två är gravida och har småbarn, två till har småbarn men är iallafall inte preggers nu, en har typ 25 mil enkelresa att åka och två är singeltjejer, det blir liksom INTE bra om jag och singeltjejerna ska festa och mammorna ska svansa efter hahahaha.. jag har hellre något som alla kan vara med på, bara en av tjejerna bor ens i närheten av Götene så dom behöver köra och inte mig emot att det inte blir någon sprit.. Ja alltså jag vill göra något alla kan vara med på!! jag har inte sagt så mycket om möhippa men jag borde säga att jag helst bara går ut och käkar och kanske gör någon aktivitet som alla kan vara med på.. svårt--
Jag är så jäkla förkyld, snuva och nästäppa (konstigt nog) och orkar ingenting, vill fixa lite bröllopsgrejer men inte då.. igår var jag iallafall hos läkaren (klockan 11 haha) och fick veta att jag kan få reseersättning! Så fick jag det retroaktivt 1107:- GÖTT! Vår lokalhyra är bara 1000:- så när jag kom hem tog jag det och la i ett kuvert så är det fixat.. :D skönt! :D det är allt jag gjort på hur länge som helst!!! ;D
Ja och när jag bakade till gudsonens dopdag så övade jag på att göra egen smörkräm.. jag är alltså utbildad bagare/konditor men arbetar inte med det längre, så jag vill göra tårtan själv.. så har jag bestämt att göra allt själv, bottnar, smörkräm, fyllningar och sugerpaste :D
Frågan är bara vad vi ska ha för smak... :/ Funderade på choklad choklad och choklad typ hahaha.. eller apelsin och choklad?