• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Bara för att vi är på sluttampen nu så gick bilen sönder och vi fick köpa en ny startmotor, jag fick köpa kurslitteratur för 2000 j*vla spänn!! Så ska vi så klart betala på lånet nu i september oxå, 7000:-.... det är INTE lätt att vara två studenter bo i hus och planera bröllop ;D 
    Vi har fått prioritera om, fotografen är struken! Vi skulle köpt exotiskplanka men vi räknade på det och att göra själva blir så mycket billigare så det är nästan löjligt, så nu ska vi köpa potatisgratängen och sen gör vi själva plankorna själva.. Ska leta extrapris på fläskfile och kycklingfile och rostbiff/kassler så blir det nog superbra.. vi har redan själva "plankorna" så det kommer se likadant ut som om vi hade köpt färdigt.. :)

Ringarna kostade ju endel så klart (jag ville inte ens se hur mycket så det fixade m2b) men där ville jag inte kompromissa.. titan är ju relativit billigt men jag skulle ju så klart ha 11 diamanter ;D  

Hotellet är avbokat, vi sover hemma. Det blir ändå bäst för oss, vi har två hundar och vi tycker inte om att lämna bort dom.. så vi ser till att ha det extra mysigt här hemma sen istället.. där spar vi 1700:-

Jag tänker inte köpa skor till näbbarna det får deras mammor fixa.. jag köpte kläderna det får räcka. så där spar vi några hundra iallafall..

Känner att tiden börjar rinna iväg så jag stryker endel pyssel oxå, projekt underkjol läggs ner! Jag har köpt en kjol med ringar som var trasig och för kort (tack ebay) men min syster har sytt om den till bra längd och säkrat alla sömmar, tanken var att hon skulle sy på massa tyll men vi lägger ner det för jag får låna en stor tyllkjol gratis där jag köpte klänningen, tänkte ha kjolen med ringar och utanpå den kjolen med tyll lär bli STORT som jag vill ha det ;D hahaha... 

• Fossing77

Då e m2b på svensexa då ;) iklädd hel dräkt från Superhjältarna med 15 polare i hasorna ;) jösses! :D

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-09-10 11:27:07 följande:
    Då e m2b på svensexa då ;) iklädd hel dräkt från Superhjältarna med 15 polare i hasorna ;) jösses! :D
    hahaha åhh herregud! :D Gillar han sånt spex? Jag tror inte jag får någon möhippa, en kompis skrev på facebook och frågar mig när den är och vad som händer jag ba "ehh alltså det är inte jag som ska hålla i det" hon svarade typ "jaså inte? vem gör det?" jag fattade inget, det är väl inte min uppgift haha :S 
    Jag ville inte ens ha någon möhippa :D Vill absolut inte sälja kyssar eller klä ut mig.. usch usch usch.. ;D

Vet du vad dom skulle hitta på? :) 
  • Fossing77

De gör ingetpinsammare än outfiten tror jag ;) han utförde hjälteuppdrag här innan de åkte iväg. Han fick hjälpa till att tvätta fönster och lite sånt ;) såg en bild på fb för en stund sedan där Mr Fantastic står mitt i en grupp pensionärer på konstvandring ;) sen var det nåt spex på up zone, en hinderbana i träden vid djurparken sen e det nog mat å sprit ikväll ;) han fick med sig t-shirt, jeans, kalsonger å tandborste ;) ska skicka upp en bild sen ska du få se ;)

kul att få en sån fråga om möhippan... De kanske bara vill invagga dig i säkerhet ;) jag har sagt till mina tärnor att ska det bara skämmigt kan dom skuta i det, jag vill ha en härlig dag med tjejerna annars kan det kvitta ;)

• hannahsofia
    Fossing77 skrev 2011-09-10 20:08:27 följande:
    Här finns bild ;) fossingsblog.blogspot.com
    hahhahahah så häftigt! jag älskar den filmen :D

har nu lämnat in min förlovningsring, ska göra vigselringen likadan fast med fina stenar i så de ville ha den att gå efter.. har nu en provisorisk ring på fingret, går ju inte att vara helt utan! tror jag tappat ringen hela tiden då ;D

hur har folket här tänkt med smekmånad? nyfiken :)
  • Fossing77

Han funderar på att ha dräkten under fracken på bröllopsdagen ;D Vi åker inte på resa nu, barnen är för små för att lämnas hemma. Vi åker på familjeresa när möjlighet finns och sparar sen för en riktigt lyxig resa för bara oss om ett par år ;)

• hannahsofia

hahahhahahahh det hade varit snyggt ;D

ah, ja det hade jag med gjort om vi hade haft barn, man vill ju åka med dem också :) vi har inga ännu, så vi får passa på! :) vet inte om det blir i anslutning till vigseln nu (lite beroende på om m2b får ledigt, har en väääldigt underlig chef och han är inte fastanställd) eller senare. vi får se helt enkelt :) vad drömmer ni om för lyxigt då? :)

• Fossing77

Jösses! Ingen man hemma än... sista beskedet igår var att en väldigt lycklig Calle hade somnat på soffan ;)

oj, jag vill åka nånstans med sooool och värme! Har egentligen bara varit på solsemester en gång så vart som helst går bra ;) men jag skulle vilja se Thailand, eller Västindien och Karibien :)

• Malois
    Future Mrs S skrev 2011-09-10 10:56:37 följande:
    Bara för att vi är på sluttampen nu så gick bilen sönder och vi fick köpa en ny startmotor, jag fick köpa kurslitteratur för 2000 j*vla spänn!! Så ska vi så klart betala på lånet nu i september oxå, 7000:-.... det är INTE lätt att vara två studenter bo i hus och planera bröllop ;D 
    Vi har fått prioritera om, fotografen är struken! Vi skulle köpt exotiskplanka men vi räknade på det och att göra själva blir så mycket billigare så det är nästan löjligt, så nu ska vi köpa potatisgratängen och sen gör vi själva plankorna själva.. Ska leta extrapris på fläskfile och kycklingfile och rostbiff/kassler så blir det nog superbra.. vi har redan själva "plankorna" så det kommer se likadant ut som om vi hade köpt färdigt.. :)

Ringarna kostade ju endel så klart (jag ville inte ens se hur mycket så det fixade m2b) men där ville jag inte kompromissa.. titan är ju relativit billigt men jag skulle ju så klart ha 11 diamanter ;D  

Hotellet är avbokat, vi sover hemma. Det blir ändå bäst för oss, vi har två hundar och vi tycker inte om att lämna bort dom.. så vi ser till att ha det extra mysigt här hemma sen istället.. där spar vi 1700:-

Jag tänker inte köpa skor till näbbarna det får deras mammor fixa.. jag köpte kläderna det får räcka. så där spar vi några hundra iallafall..

Känner att tiden börjar rinna iväg så jag stryker endel pyssel oxå, projekt underkjol läggs ner! Jag har köpt en kjol med ringar som var trasig och för kort (tack ebay) men min syster har sytt om den till bra längd och säkrat alla sömmar, tanken var att hon skulle sy på massa tyll men vi lägger ner det för jag får låna en stor tyllkjol gratis där jag köpte klänningen, tänkte ha kjolen med ringar och utanpå den kjolen med tyll lär bli STORT som jag vill ha det ;D hahaha... 

Usch låter inte kul så här precis inpå dagen D...
    Vi gör också maten själva, kör på fylld ytterfile, potatisgratäng och 3 såsaer... Enkelt men gott, och billigt. Tårtan gör min kusin, jätteduktig, vi står för ingredienserna. Bukett har jag tänkt göra själv, men fnular på att ta den runda buketten med rosor som finns på nätet som blombud till mig själv och sen dekorera den med lite bling... Inte bestämt mig än.

Ringen kostade vad den kostade, det var den jag ville ha, gubben fortsätter med sin, bara ett datum till i den. Inte för att snåla, utan för att han bara vill ha en ring.

Finns mycket att spara in på och ändå få en underbar dag....

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?