• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fossing77

Tjoho! Julafton i brevlådan idag! :)
    En superfin korsett och alla mina sidenband är levererade plust ett nummer av Allt om bröllop! Ikväll kommer m2b hem från jobbresa och då ska vi smaska tårtprover och jag ska snoka tidning. Mysigt!

Imorgon ska jag på sittning på studentkåren, med massa gamla som liksom jag suttit i kårstyrelsen någon gång från 1982 och framåt, vi blir nog ca 30 stycken i år. Ska bli jättekul! Vi ses en gång om året och äter middag och festar med de nya studenterna som har sista nollningsdagen samma dag. Superkul! Måste dock hålla mig i skinnet då det är svensexa på gång på lördag och jag ska ha barnen själv. ;) Får hit mina två tärnor och vår solist att hålla mig sällskap och vi ska prova hela min outfit då :) Samt åka till stan och (förhoppningsvis) köpa morgongåvan till C. :) Tjoho igen! :)

• Malois
    fabbis63 skrev 2011-09-08 13:26:01 följande:
    Hej! Vi gifter os denna dag också fast klockan 11:11 så allting blir 11 :))
    Kul, välkommen hit.
    Vi tänkte också på tiden 11.11, men insåg att det skulle vara opraktskt för oss, men det hade verkligen varit fint det.
    Fick idag fatt i både kantor och präst, känns bra. Har inte pratat med dom förrän nu. Kantorn var med på allt och prästen ska vi träffa. Han verkade vara en mycket trevlig man, med humor, det gillar vi.

Solist har jag också hittat, eller rättare sagt en annan här på Bt hittade åt mig när den första fick lov att hoppa av. Nu är det döttrarnas kläder och mina underkläder som står på tur...
    Inte så mycket tid kvar. Och idag har jag ändrat dukningen så nu sys det löpare i 180, vill ha tvärsöverbordet vid varje par... Om ni förstår...
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-09-08 14:41:59 följande:
    Tjoho! Julafton i brevlådan idag! :)
    En superfin korsett och alla mina sidenband är levererade plust ett nummer av Allt om bröllop! Ikväll kommer m2b hem från jobbresa och då ska vi smaska tårtprover och jag ska snoka tidning. Mysigt!

Imorgon ska jag på sittning på studentkåren, med massa gamla som liksom jag suttit i kårstyrelsen någon gång från 1982 och framåt, vi blir nog ca 30 stycken i år. Ska bli jättekul! Vi ses en gång om året och äter middag och festar med de nya studenterna som har sista nollningsdagen samma dag. Superkul! Måste dock hålla mig i skinnet då det är svensexa på gång på lördag och jag ska ha barnen själv. ;) Får hit mina två tärnor och vår solist att hålla mig sällskap och vi ska prova hela min outfit då :) Samt åka till stan och (förhoppningsvis) köpa morgongåvan till C. :) Tjoho igen! :)
    Jag <3 paket!! :D :D Och tårta!! hahaha....
    men sånt kårgrej är jag inte avundsjuk på, jag avskyr allt sånt hahaha....  :D
  • Future Mrs S
    Malois skrev 2011-09-08 16:40:31 följande:
    Kul, välkommen hit.
    Vi tänkte också på tiden 11.11, men insåg att det skulle vara opraktskt för oss, men det hade verkligen varit fint det.
    Fick idag fatt i både kantor och präst, känns bra. Har inte pratat med dom förrän nu. Kantorn var med på allt och prästen ska vi träffa. Han verkade vara en mycket trevlig man, med humor, det gillar vi.

Solist har jag också hittat, eller rättare sagt en annan här på Bt hittade åt mig när den första fick lov att hoppa av. Nu är det döttrarnas kläder och mina underkläder som står på tur...
    Inte så mycket tid kvar. Och idag har jag ändrat dukningen så nu sys det löpare i 180, vill ha tvärsöverbordet vid varje par... Om ni förstår...
    jag var oxå inne på såna löpare ett tag men jag har lagt ner det :) men snyggt är det!!
  • Future Mrs S

Så..
    Mina ringar är beställda och ska skickas nästa vecka, spännande!! :D 

Solist är fixad, m2b's bror ska spela och en vän till honom ska sjunga, jag har aldrig hört henne men ska få en youtubelänk så vi kan se/höra något iallafall.. tvivlar iofs inte på att det blir superbra! Hon ville ha resekostnader+lite till, hon verkar bo ganska nära.. vad ska vi ge då? vill inte verka snåla men budgeten är ju tajt liksom... :/ 

Min bolero har äntligen kommit! Det är inte den snyggaste jag sett men absolut godkänd och för typ 60:- så är jag ubernöjd ;D

Nästa grej är att boka vigselsamtal :) 

• Malois
    Future Mrs S skrev 2011-09-09 13:57:29 följande:
    Så..
    Mina ringar är beställda och ska skickas nästa vecka, spännande!! :D 

Solist är fixad, m2b's bror ska spela och en vän till honom ska sjunga, jag har aldrig hört henne men ska få en youtubelänk så vi kan se/höra något iallafall.. tvivlar iofs inte på att det blir superbra! Hon ville ha resekostnader+lite till, hon verkar bo ganska nära.. vad ska vi ge då? vill inte verka snåla men budgeten är ju tajt liksom... :/ 

Min bolero har äntligen kommit! Det är inte den snyggaste jag sett men absolut godkänd och för typ 60:- så är jag ubernöjd ;D

Nästa grej är att boka vigselsamtal :) 
    Åh, min ring kom för ett tag sedan och jag kan säga att jag har minsann "tjuvtestat" lite då och då. Man blir lite som ett litet barn.... Vad skönt att du bestämde dig för någon...
    Vad hittade du för bolero? Ska också leta upp en tänkte jag, vill ha något om axlarna när man rör sig ute men inte hittat någon. Funderade på sy en i fuskpäls annars, en bolero/cape av något slag.
    Löparna färdigsydda, blir nog fint det. Alla dekorationer är klara, men man vet aldrig om man kommer på mer. Ska försöka piffa till toaletten lite, den är inte så kul om man säger så...
    Solisten är också klar som sagt, och kantorn införstådd, så nu är all musik klar utom psalmer, för det måste man ta med prästen.

Snaaaaaaaaaaaaaaaart bara två månader kvar...
  • Future Mrs S
    Malois skrev 2011-09-09 14:05:23 följande:
    Åh, min ring kom för ett tag sedan och jag kan säga att jag har minsann "tjuvtestat" lite då och då. Man blir lite som ett litet barn.... Vad skönt att du bestämde dig för någon...
    Vad hittade du för bolero? Ska också leta upp en tänkte jag, vill ha något om axlarna när man rör sig ute men inte hittat någon. Funderade på sy en i fuskpäls annars, en bolero/cape av något slag.
    Löparna färdigsydda, blir nog fint det. Alla dekorationer är klara, men man vet aldrig om man kommer på mer. Ska försöka piffa till toaletten lite, den är inte så kul om man säger så...
    Solisten är också klar som sagt, och kantorn införstådd, så nu är all musik klar utom psalmer, för det måste man ta med prästen.

Snaaaaaaaaaaaaaaaart bara två månader kvar...
    Haha m2b har bestämt att jag inte får se vigselringen irl före bröllopsdagen.. känns riktigt pirrigt! men jag måste ju prova så dom sitter bra men då ska jag visst få blunda säger han, får se om det funkar.. ;D Är mest nervös för storleken.. har varit och mätt storlek hundra ggr och det är olika hela tiden, nu köpte jag iallafall 16,5 mm och den jag har nu är 17,75 och JÄTTE förstor så jag hoppas verkligen det blir bra, nervöst! :D 

Här är en länk till boleron jag köpte på ebay  http://viewitem.eim.ebay.se/New-white-Faux-Fur-Wrap-Shrug-Bolero-Coat-Bridal-Shawl/130528392319/item den är välsydd iallafall inte den snyggaste som finns som sagt men jag gillar den :) Minus för att det tog LÅNG tid att få den så om du vill köpa en likadan (billigaste jag hittat och helt klart värd pengarna) så bör du bestämma dig fort.. :)

• fabbis63
    Future Mrs S skrev 2011-09-08 13:35:05 följande:
    Välkommen till tråden! :D
    Vi funderade oxå på klockan 11.11 men det kändes lite tidigt för dom som har långt att åka.. men super bra tid ju! :D Vart gifter ni er?
    Hej! Ja min vuxna barn bor i Dalarna och vi gifter oss i Partille kyrka och dom åker ner till oss dagen innan :) och det var faktiskt prästens förslag till detta :)
  • fabbis63
    Malois skrev 2011-09-08 16:40:31 följande:
    Kul, välkommen hit.

Hej! Ja det blir ju lite stressigt så där på morgonkvisten men nu ska vi inte ha något jättebröllop utan det blir bara våra allra närmaste så vi ska ha middagen hemma hos oss efteråt så vi får fixa dukning och det mesta kvällen innan....men vi vill ändå gifta oss i kyrkan men ibland så känns det onödigt när vi inte blir så många! Från början hade vi tänkt oss borgerligt men min sambo ville iaf att vi skulle boka kyrka så det gjorde viredan i januari :) Men vårat LILLA bröllp hoppas jag kommer bli fint och bra iaf :)
  • Future Mrs S
    fabbis63 skrev 2011-09-10 09:09:19 följande:
    Hej! Ja det blir ju lite stressigt så där på morgonkvisten men nu ska vi inte ha något jättebröllop utan det blir bara våra allra närmaste så vi ska ha middagen hemma hos oss efteråt så vi får fixa dukning och det mesta kvällen innan....men vi vill ändå gifta oss i kyrkan men ibland så känns det onödigt när vi inte blir så många! Från början hade vi tänkt oss borgerligt men min sambo ville iaf att vi skulle boka kyrka så det gjorde viredan i januari :) Men vårat LILLA bröllp hoppas jag kommer bli fint och bra iaf :)
    Det låter supermysigt! :) Vi vill oxå hålla det "litet" så vi satte en maxgräns på 40 personer inklusive oss 2, men det gick inte för nu är det 50 gäster och måånga "sura" för att dom inte är bjudna.. lite jobbigt.. hade hellre tagit bort några faktiskt..;)

----------------------- 
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?