11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
ja, sitter och skriver på bra-att-ha-listan just nu, det är myyycket! men bättre att handla det på ikea än här i stan ;) ju mer man kan bocka av desto bättre! :D
uj, ja det var en del! vi har blivit ytterligare sex än de från början, men det har inte blivit några sådär "varför-är-inte-jag-bjuden"-inbjudningar, och det känns ju klart :)
men du, vem är m2bs NYA tjej? trodde du var hans alltid-tjej ;)
Var också på ikea igår, gjorde även Biltema, Rusta, coop och Maxi så nu är mycket avbokat från våran lista.Lite smått finns det kvar...
Vi har inte tänkt ha ölglas utan ett allround vinglas som får funka till lite allt möjligt, samt ett rödvinsglas vid varje plats...
Idag ska jag se över smådetaljerna till dukningen, hoppas att jag har allt. Imorgon sticker vi på kryssning för att göra alkohol inköp..
Ha ha ha! Vilken tur att m2b bara har en tjej, jösses vilket krångel det skulle bli annars! ;)
vi har nu beslutat vilka tårtor vi ska provsmaka! Ska ringa och beställa prover idag, Nomnom!
Kryss, kryss, kryss på listan! :)
Igår bokade vi provsmakning av tårta, det blir en variant med passionsfrukt/mjölkchokladmousse och en med cappuchino/vaniljmousse.. Provsmakning nästa vecka :) Calle var på möte med ansvarig på Grand igår kväll, så nu vet vi en hel del mer om festen med. Det är tydligen prinsens flickvän som bokat upp hela hotellet för Borås 100 mest inflytelserika människor som ska smörjas för hennes välgörenhets skull... Tur vi har Aftonbladet med oss när vi kommer då ;D De använder vår festsal som matsal med sista servering kl 16.... Vår vigsel är 17, sedan kommer vi till lokalen vid 19... De har tydligen ordnat en mindre insatsstyrka som ska svida om lokalen från matsal till vår fest under tiden vi säger Ja i kyrkan. ;) De fjäskar med massa extra nu för att vi ska tycka att det är okej... hehe... Vi klagar inte ;)
Har nu på förmiddagen passat på att åka förbi floristen och boka brudbukett så det är klart och de har tid med mig. Supernajs! Det gick smidigt trots 2 trötta ungar, varav den minsta var nyvaccinerad på BVC 15 min innan vi kom dit ;) Tur man har snälla ungar ;)
Hämtade ut paketet med toalettkorgarna jag fyndade med. Jättefina korgar, med massa tillbehör, ska komplettera lite bara och byta banden från gröna till mörkröda :)
Oh! Blev provsminkad igår med! Jätteduktig och trevlig tjej som vår solist känner, så henne bokar jag :) Glömde fråga vad hon kostar men det får lösa sig, hehe. Hon fick mitt småbarnströtta ansikte att se piggt, fräscht och inte minst levande ut! Inte illa! ;)
Senaste funderingen är att prova klänningen med en bolero till, även om det nog sabbar en del.. Har haft en knöl i nederkanten av vänster skulderblad ett par månader, typ 4-5 cm i diameter och ett par cm hög, och kollade den hos läkare i förrgår. Visade sig vara en fettknöl som måste opereras... När jag kollade på ryggen efteråt så insåg jag hur stor den faktiskt var, och att den nog kommer synas ovanför klänningskanten.. Får jag operationstid innan bröllopet kommer jag ha ärr... Får jag inte det så kommer jag ha en dromedarknöl... Pest eller kolera? Så jag ska prova med en bolero och se hur det blir.. Vill ju inte ha konstiga knölar som sticker ut och är fula ju... Tydligen har jag fått den pga för snabb viktnedgång(!) Läkaren undrade om ajg var gbp-opererad... Ha ha! Nä! 2 ungar med 15 månader emellan och bra gener sa jag ;D
Dagens i-landsproblem... ;D
Gahh jag har ångest över tårtan! Det finns klara för och nackdelar med att gifta sig i en annan stad än den man bor i... Men jag är inte förtjust i Kristianstad (där vi bor nu) och vill inte ha den som giftasort heller så då får man stå sitt kast! Å andra sidan är Karlshamn en sån liten stad så de verkar inte vilja ha så lång förberedelsetid ;P
vilken tur att det inte var något allvarligare :) och det är ju alltid trevligt att ha bra gener ;D
Vad är det med tårtan då? Har de dåligt utbud?
Jag har ingen aning om vart jag ska vända mig, försöker googla fram nåt vettigt men hittar inget bra. Har startat en tråd här men den gav inte heller så mycket... verkar max finnas en eller två ställen i karlshamn som gör tårtor... får ringa runt och höra helt enkelt :)
Ja, ibland är det ju enda sättet. Jag gillar Google och mejl ;) e det långt mellan ställena? Vi körde våra vänners 16 tårtor från Borås till Gbg härom helgen :) funkade fint, så har ni någon kompis med bra stor bil så funkar ju det :) iaf om ni ska ha tårta på ställning som är lätt att ställa upp själva :)