11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
fossing: supersött! :D Ganska roligt det är väldigt likt armbandet+örhängena jag tänkt ha.. fast jag ska göra mina själv dock saknar jag några blingiga mellandelar men jag slänger upp en bild när det är klart.. :) Halsband ska jag inte ha det får inte plats för klänningen ;D
---------------------------------------------------------------
Jag fattar inte vad det är för fel på småhålor och mailkontakt? jag har mailat och frågat cateringbolaget om maten är glutenfri (vill vara 100% säker på det) men inget svar. Jag har mailat The body shop med frågor om deras brudsminkning inget svar.. :S
Jag gillar the body shops prdukter och köpte allt smink därifrån ett tag, sen flyttade jag och hade långt till någon butik men nu har jag bara 1,5mil dit och deras brudsminkning kostar bara 500:- inklusive provmake JÄTTEBRA pris, men inte om det bara är ett vanligt butiksbeträde som sminkar, måste ju vara någon utbildad och jag kan ju inte boka innan jag vet det :S Får väl ringa till dom och fråga antar jag.. bläää för krångel!
Nästa krångel vår fotograf, han vill att vi ska betala 1000:- i desposition inget konstigt där, men sen vill han att vi ska betala resten INNAN bröllopet? Det känns inte så smart? brukar man inte betala efteråt när man vet att han gjort det han ska? Han vill inte heller skriva något kontrakt utan det är bara muntligt som gäller :S :S Det känns inte säkert.. killen är ju yrkesfotograf och ingen hobbykille men det känns väldigt hobby med ett yrkespris.. :S :S
Body shop här vill man inte sminka sig hos, de gör inget bra jobb alls har jag fått höra.
den där fotografen hade jag nog funderat lite på. Deposition e väl inget konstigt, men att inte vilja skriva avtal och betala efter utfört arbete e ju lurigt. Man behöver ju inte ha kvitto om det e det han vill slippa, men att betala allt innan e ju som att betala hela beloppet i deposition ju och inte har ni något på honom om det går fel. Inte så seriöst, nu har ju han all säkerhet å ni ingen... Ifrågasätt säger jag. E han ärlig bör ni ju kunna skriva ett par punkter på hur affären ska skötas, så alla parter vet säkert...
Letar själv sminkös/ör... Vill ha hjälp med det denna dag, har tänkt göra håret själv, men velar lite där med nu. Ser ut som om alla har kommit en bra bit i planerna... Själv letar jag just nu skor, blir för kort i de jag har till klänningen. Söker även tårtställning, några tips??? Joxar lite med maten också, ska ju göra en massa själv där och inte riktigt valt kött ännu, men det hinner jag... Ringen har kommit och jag är sååååååååå nöjd, jisses säger jag, skulle ju ha en diskret från början... Men den känns så rätt!!!
Titade på body shop jag med nu, fanns ett ganska nära så jag fnular på det som alternativ nu, kanske vore något. de var ett lagom pris också...
Be om skriftligt hos fotografen tycket jag. Be honom punkts sina krav så punktar ni era och sen skriver ni ihop ett enkelt kontrakt utifrån det. Typ "Fotografen förbinder sig att.." och sen likadant för er, det kan ju inte vara ett orimligt krav från er sida? Det verkar ju som han inte tror ni ska betala efteråt så man undrar ju hur duktig han e då liksom...
jag ville fixa mitt hår själv men vågar inte just för att jag inte tror jag kan få det att sitta uppe ordentligt och dessutom få det att vara snyggt och glansigt... Min frisör tar 1500:- Ska provsminkar av en utbildad tjej dom vår solist känner i veckan och se vad hon tar, så det löser sig förhoppningsvis. ;) låter ju bra att din sminkös har utbildning utöver BS's och att hon kan åka till dig. Smidigt :)
Vi har bestämt att vi åker till Tyskland den 10-11 september, så nu håller jag på att plannera vad vi ska köpa och hur mycket! Skitsvårt!
Vi är ca 100 gäster alla dricker nog inte vin spec inte när de kommer se att brudgummen tar in öl istf vin! Så vad tror ni 80 vin sen 20 på öl och 10 alkoholfritt? (10 pers extra jag vet ;) ) 1 vinflaska 4 glas? och 1 glas förrätt 2 glas huvudrätt? och öl 1 förrätt 2 huvudrätt?
Vad är en rimlig prisklass på vin? Vad tycker ni? Jag har fått förslag på druvor från catering firman men han kan inte rekommendera nått vin för han vet inte vilken prisklass vi vill ligga i... Jag vet inte vilken prisklass man ska säga!
Vi har bestämt att vi åker till Tyskland den 10-11 september, så nu håller jag på att plannera vad vi ska köpa och hur mycket! Skitsvårt!
Vi är ca 100 gäster alla dricker nog inte vin spec inte när de kommer se att brudgummen tar in öl istf vin! Så vad tror ni 80 vin sen 20 på öl och 10 alkoholfritt? (10 pers extra jag vet ;) ) 1 vinflaska 4 glas? och 1 glas förrätt 2 glas huvudrätt? och öl 1 förrätt 2 huvudrätt?
Vad är en rimlig prisklass på vin? Vad tycker ni? Jag har fått förslag på druvor från catering firman men han kan inte rekommendera nått vin för han vet inte vilken prisklass vi vill ligga i... Jag vet inte vilken prisklass man ska säga!
Vinet de rekommenderar på Grand, där vi är, är husets (Drosty Hof, sydafrika) och det kostar 275:- flaskan det... riktigt fynd... *ler ironiskt* ;)
Vi har ju en brudskål med så klart. Vi räknar med ca 2 glas bubbel per person då det första glaset verkar rinna ner i gästen innan brudparet ens hunnit fram (har vi lärt oss på sommarens tre bröllop vi varit på) ;)