• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fossing77
    hannahsofia skrev 2011-08-25 13:31:05 följande:

Hmm bra tänkt! Så långt har vi inte funderat, men det kanske hade varit mysigt... å andra sidan är det på något sätt fint när det är så tyst och folk sänker rösterna :)

jag tycker absoliut att man gå till något annat :) vi kommer nog ha någon orgelbit men så är min blivande svåger snart färdig kantor så det är kul att det är just han som spelar,b lir ju mer personligt så :)

Tja, vi går ju ut till Star Wars-temat... Så jag säger okej på att gå ut till annat än orgel ;) Vi ville liksom starta resten av dagen lite mer avslappnat när vigseln väl e över ;)
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-25 14:04:48 följande:
    Tja, vi går ju ut till Star Wars-temat... Så jag säger okej på att gå ut till annat än orgel ;) Vi ville liksom starta resten av dagen lite mer avslappnat när vigseln väl e över ;)
    Kör ni den på cd då? :)
    Jag har försökt med både den ena andra och tredje men m2b är envis ;D Jag föreslog "so happy together" på orgel som en kompromiss men han sa nej till det..

Kanske att jag kan få igenom att näbbarna ska få gå in till introt till bröderna lejonhjärta, det stycket valde jag till en begravning för någon som är väldigt saknad så det blir som en hyllning men kanske blir för jobbigt för mig att höra den.. :/ Svårt... Valde bort kyrkan där begravningen var för det nog hade blivit för jobbigt...  
  • hannahsofia
    Fossing77 skrev 2011-08-25 14:03:29 följande:
    Men vafan! Det e fel pennor... De jag har finns inte längre.... Nu vet jag inte hur bra mina är, de har stått i kylen ett tag, men om du inboxar mig din adress så kan jag skicka dom till dig. Jag ska inte använda dem ändå. Har testat dem på ca 10 Mentos totalt så de bör räcka till en massa :)
    Oh vad snäll du är! Har inboxat dig :)
  • hannahsofia
    Future Mrs S skrev 2011-08-25 13:53:30 följande:
    Åhh va kul! :D Min morfar var kantor (för 300 år sedan hahahaha) och vi funderar på att be honom spela, men han bor ganska långt bort så det kan bli lite krångligt om vi väljer något som inte är traditionellt liksom ;D Men det hade varit roligt, han sjunger väldigt fint oxå så där gammalt högtidligt psalmigt liksom ;D 
    Det blir så mysigt på något sätt när man känner persnen, mer intimt liksom :) och jag är inte "van" vid kyrkor, är nämligen inte medlem i svenska kyrkan så jag är lite ovan vid det hela så ju fler personer jag känner som gör de uppgifterna man annars blir tilldelad, desto bättre :) känner dock inte prästen men det gör min blivande så det känns bra :)
  • lilla jag

Nu är jag tillbaka efter en helt underbar sommar! Hoppas ni haft en hyfsat lugn sommar!?
    Det har inte hänt så mkt på planeringsstadiet för vår del men några saker har vi fått gjorda. Frisören är bokad, tårtan är provsmakad, hårsmycke inhandlat, underkläder inhandlade, psalmer nästan bestämda, solisterna bokade, in- och utgångslåtar bestämda. Låtarna blir: Du är allt och När löven faller. Ingångsmarch blir Concerning hobbits på tvärflöjt och utgångsmarchen antagligen Ronja Rövardotter på orgel. Sambon ville ha Starwars themet men hans bror har redan kört den för massa år sen. Så då blev det Sagan om ringen istället eftersom sambon har dom filmerna i 3 versioner. Kantorn är min gamla tvärflöjtslärare så hon ska få köra den på flöjt istället för orgel så det blir mer personligt.

Vi kommer ha doftfria ljus eftersom vi har flera stycken som är riktigt överkänsliga mot aromaljus. Men vilken utmaning det var att hitta färgade värmeljus i plastkoppar i grönt, gult eller orange som var helt doftfria. Jag har varit inne i stan i fyra dagar och bara letat. Jag hittade några som funkar till slut, skönt! Men nåt jag har svårt att hitta är oranga ballonger, någon som har nåt tips?

Jag ska till sömmerskan imorgon med min klänning så ska hon börja göra dom små justeringar som behövs. Nu börjar det närma sig!!!  Drömmer någon mer mardrömmar redan? Eller är det bara jag som börjar bli nervös?

• hannahsofia

Lilla jag: Åh vilka mysiga låtar ni har valt som in och utgångsmarscher! :)

• Sara 120707

Ska inte gifta mig detta datum men min väninna är gravid och hennes nedkomstdatum är beräknat till 11-11-11 vilket jag tycker skulle bli ett underbart personnummer =D

• EA83

De banorna jag funderat i angående doftljus är lite att om man är allergisk/känslig för dofter så borde ljusen vara ett mindre problem än tex parfymer. Mig veterligen har jag heller ingen doftallergiker med på gästlistan, men en god idé är kanske att höra med matallergikerna hur de klarar dofter =) Orginalplanen var att ha ett doftljus/bord dvs var 3dje ljus, men jag ska kanske ta färre ändå... Hum, det visar sig =)

Vi kommer nog inte ha någon musik i kyrkan när gästerna anländer, inget jag har funderat på alls, så jag tror inte det... hum... nått att tänka på :D

Våra solosånger blir Du är allt - Sonja Aldén och Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell

Jag känner att jag måste lyssna sönder låtarna så jag inte blir alltför känslosam när de framförs!

Lilla jag: Har du hittat noterna till Du är allt någonstans gratis? Jag har hittat dem på notpoolen.com men där kostar de ju, vore nice med gratis :D

Future Mrs S: Här är länken till M&M'sen... http://www.ebay.com/itm/310261578105?var=610011118317&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Sidenbanden: http://www.ebay.com/itm/300508178968?var=600009192249&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

Och tillsist askarna: http://www.ebay.com/itm/120767007864?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649

• EA83
    Furure Mrs S: Jag har precis läst tråden du startat. Jag ska fråga cateringfirman vad de tycker om doftljus för matens skull, det är en väldigt diskret doft som det gäller. Och det är ju för mysfaktorn som man vill ha den, men ska den förstöra maten är det ju inte kul! Och självklart så måste jag ju kolla med dem som jag kan tänka mig ev är känsliga! Jag vill ju inte ha en överdriven doft i lokalen utan en behaglig =) Tipset du fick på doftaromer på toaletten var bra! Såg att "min" doft finns som olja, så det blir nog ett sådant arrangemang på toaletten =)
  • Fossing77
    EA83 skrev 2011-08-26 08:50:48 följande:
    Furure Mrs S: Jag har precis läst tråden du startat. Jag ska fråga cateringfirman vad de tycker om doftljus för matens skull, det är en väldigt diskret doft som det gäller. Och det är ju för mysfaktorn som man vill ha den, men ska den förstöra maten är det ju inte kul! Och självklart så måste jag ju kolla med dem som jag kan tänka mig ev är känsliga! Jag vill ju inte ha en överdriven doft i lokalen utan en behaglig =) Tipset du fick på doftaromer på toaletten var bra! Såg att "min" doft finns som olja, så det blir nog ett sådant arrangemang på toaletten =)
    tända dem efter maten annars?
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?