11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Hmm bra tänkt! Så långt har vi inte funderat, men det kanske hade varit mysigt... å andra sidan är det på något sätt fint när det är så tyst och folk sänker rösterna :)
jag tycker absoliut att man gå till något annat :) vi kommer nog ha någon orgelbit men så är min blivande svåger snart färdig kantor så det är kul att det är just han som spelar,b lir ju mer personligt så :)
Nu är jag tillbaka efter en helt underbar sommar! Hoppas ni haft en hyfsat lugn sommar!?
Det har inte hänt så mkt på planeringsstadiet för vår del men några saker har vi fått gjorda. Frisören är bokad, tårtan är provsmakad, hårsmycke inhandlat, underkläder inhandlade, psalmer nästan bestämda, solisterna bokade, in- och utgångslåtar bestämda. Låtarna blir: Du är allt och När löven faller. Ingångsmarch blir Concerning hobbits på tvärflöjt och utgångsmarchen antagligen Ronja Rövardotter på orgel. Sambon ville ha Starwars themet men hans bror har redan kört den för massa år sen. Så då blev det Sagan om ringen istället eftersom sambon har dom filmerna i 3 versioner. Kantorn är min gamla tvärflöjtslärare så hon ska få köra den på flöjt istället för orgel så det blir mer personligt.
Vi kommer ha doftfria ljus eftersom vi har flera stycken som är riktigt överkänsliga mot aromaljus. Men vilken utmaning det var att hitta färgade värmeljus i plastkoppar i grönt, gult eller orange som var helt doftfria. Jag har varit inne i stan i fyra dagar och bara letat. Jag hittade några som funkar till slut, skönt! Men nåt jag har svårt att hitta är oranga ballonger, någon som har nåt tips?
Jag ska till sömmerskan imorgon med min klänning så ska hon börja göra dom små justeringar som behövs. Nu börjar det närma sig!!! Drömmer någon mer mardrömmar redan? Eller är det bara jag som börjar bli nervös?
Lilla jag: Åh vilka mysiga låtar ni har valt som in och utgångsmarscher! :)
Ska inte gifta mig detta datum men min väninna är gravid och hennes nedkomstdatum är beräknat till 11-11-11 vilket jag tycker skulle bli ett underbart personnummer =D
De banorna jag funderat i angående doftljus är lite att om man är allergisk/känslig för dofter så borde ljusen vara ett mindre problem än tex parfymer. Mig veterligen har jag heller ingen doftallergiker med på gästlistan, men en god idé är kanske att höra med matallergikerna hur de klarar dofter =) Orginalplanen var att ha ett doftljus/bord dvs var 3dje ljus, men jag ska kanske ta färre ändå... Hum, det visar sig =)
Vi kommer nog inte ha någon musik i kyrkan när gästerna anländer, inget jag har funderat på alls, så jag tror inte det... hum... nått att tänka på :D
Våra solosånger blir Du är allt - Sonja Aldén och Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell
Jag känner att jag måste lyssna sönder låtarna så jag inte blir alltför känslosam när de framförs!
Lilla jag: Har du hittat noterna till Du är allt någonstans gratis? Jag har hittat dem på notpoolen.com men där kostar de ju, vore nice med gratis :D
Future Mrs S: Här är länken till M&M'sen... http://www.ebay.com/itm/310261578105?var=610011118317&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Sidenbanden: http://www.ebay.com/itm/300508178968?var=600009192249&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649
Och tillsist askarna: http://www.ebay.com/itm/120767007864?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2649