• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-30 10:59:39 följande:
    Vad kör ni andra för bubbel? Vi velar runt i frågan...
    Vi hade inte ens tänkt ha alkohol från början men sen utökades den posten mer och mer haha, men vi vill verkligen inte lägga några jättepengar på just det. Var faktiskt och hämtade ut vår brudskål.. 
    Köpte bluenun sparkeling edition med 22karat guldflagor i, har inte smakat det men hallå det är guld i liksom HAHAHA ;D ;D Gick på 438:- för våra 6 flaskor.. Ska ha cider som alkoholfritt och funderar på att köpa guld"strössel" och hälla i glasen, det löser ju upp sig så klart men det matchar ju en liten stund ;D hittat guld flag/hjärtan/stjärnor ;)

• Future Mrs S

Resten av alkoholen kommer vi köpa såna engångsfat till draftmaster (stavning) ni vet den där hemma ölmaskinen som vara populär för några år sedan, 170:- för 5liter..
    Röttvin+vittvin kommer en bekant köpa i Tyskland i Oktober vet inte hur vi får välja där riktigt än.. han kommer köpa lite bailys och någon mer likör, sen har jag en JÄTTE flaska Xante som jag köpte på flyget som inte är öppnad än så tar vi den oxå.. :)

• Malois

Vi kommer att köra på asti Martini, tycker man ska tycka om det man har i glasen så äkta vara går bort för oss...

• hannahsofia

Oj, ja några flak cider ska vi ha med :)

Vi ska ha whiskey, någon konjak och typ baileys. JAg dricker inget sånt alls, kanske kan klämma i mig en whiskey bara för syns skull men annars är smakar det uschianna.

Till bubbel vägrar min fästman ha någon asti :( jag tycker det är supergott och han vill ha äkta champagne som jag tycker är riktigt äckligt. så vi har kommit överrens om chapel hills, lagom sött, lagom torrt :)

sååå fiiint med guld i! jag vill med ha sånt, fast m2b hade aaaaldrig gått med på det ;D

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-08-30 12:17:08 följande:
    Oj, ja några flak cider ska vi ha med :)

Vi ska ha whiskey, någon konjak och typ baileys. JAg dricker inget sånt alls, kanske kan klämma i mig en whiskey bara för syns skull men annars är smakar det uschianna.

Till bubbel vägrar min fästman ha någon asti :( jag tycker det är supergott och han vill ha äkta champagne som jag tycker är riktigt äckligt. så vi har kommit överrens om chapel hills, lagom sött, lagom torrt :)

sååå fiiint med guld i! jag vill med ha sånt, fast m2b hade aaaaldrig gått med på det ;D
    Min m2b dricker aldrig, jag dricker väldigt väldigt sällan så att prioritera alkoholen känns så fel för oss.. hade min m2b velat ha dyr champange hade jag blivit galen ;D ;D hahahaha...... Men guldet fick godkänt, han tyckte det passade temat och vi tycker det ser lite lyxigt ut ;D 

-----------------------------
    Blev uppringd av en tjej jag tänkte boka smink+hår hos men hon var DRYG och verkade tycka att hon hade världens tråkigaste jobb så jag sket i det. Kör på det jag tänkte från början och sminkar mig själv och fixar mitt eget hår.. skulle ändå bli stressigt att åka in till stan ;D 
  • hannahsofia
    Future Mrs S skrev 2011-08-30 12:25:13 följande:
    Min m2b dricker aldrig, jag dricker väldigt väldigt sällan så att prioritera alkoholen känns så fel för oss.. hade min m2b velat ha dyr champange hade jag blivit galen ;D ;D hahahaha...... Men guldet fick godkänt, han tyckte det passade temat och vi tycker det ser lite lyxigt ut ;D 

-----------------------------
    Blev uppringd av en tjej jag tänkte boka smink+hår hos men hon var DRYG och verkade tycka att hon hade världens tråkigaste jobb så jag sket i det. Kör på det jag tänkte från början och sminkar mig själv och fixar mitt eget hår.. skulle ändå bli stressigt att åka in till stan ;D 
    Nej då är det ju inte alls värt det, vi tycker det är väldigt roligt att prova olika sorters öl och samlar på olika smaker absolut så därför är det en väldigt stor post hos oss :)

Meh, gud vad drygt! ja då är det mycket bättre at göra det själv, då får du ju det precis som du själv vill ha det :)
  • Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-08-30 13:23:41 följande:
    Nej då är det ju inte alls värt det, vi tycker det är väldigt roligt att prova olika sorters öl och samlar på olika smaker absolut så därför är det en väldigt stor post hos oss :)

Meh, gud vad drygt! ja då är det mycket bättre at göra det själv, då får du ju det precis som du själv vill ha det :)
    Som sagt sambon dricker inte inte ens alkohol och jag känner seriöst ingen jätte stor skillnad mellan olika viner och så där, det jag vet jag gillar i vinväg är blacktower men vet inte om det passar till vår mat? och jag gillar något som jag inte minns vad det heter men det är the brooklyn bridge på ;D ;D 

Nej gud jag kände bara "vad håller du på med?" det är hennes eget företag och jag ringde igår och hennes man svarade med sitt namn bara, antagligen så har hon samma nummer till jobbet som hem till dom? jag ba.. "ehh jag skulle till blablabla" :S så när hon ringde upp sa hon bara sitt namn som tur var så står det på min smartphone vem det är som ringer, "Anette Persson" det finns ett par sånna liksom ;D 

Det blir att fixa det själv, är helt ok bra på smink och frisyren jag vill ha är enkel.. bara svägerskan lockar håret så blir det bra.. ;) 
  • EA83

Just det Asti Martini... hum, var det kanske den jag gillade bättre?! Måste nog köpa några småflarror och prova!

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-08-30 11:47:09 följande:
    Vi hade inte ens tänkt ha alkohol från början men sen utökades den posten mer och mer haha, men vi vill verkligen inte lägga några jättepengar på just det. Var faktiskt och hämtade ut vår brudskål.. 
    Köpte bluenun sparkeling edition med 22karat guldflagor i, har inte smakat det men hallå det är guld i liksom HAHAHA ;D ;D Gick på 438:- för våra 6 flaskor.. Ska ha cider som alkoholfritt och funderar på att köpa guld"strössel" och hälla i glasen, det löser ju upp sig så klart men det matchar ju en liten stund ;D hittat guld flag/hjärtan/stjärnor ;)

Men! Löööv the guldglitter!! Kul ju! :)

Min blivande muttrar nu över att vi måste planera saker och vägrar att bestämma tårtsmak och typ det mesta.. Så jag gör honom en to-do-list så kan han ju ta tag i det när han tror det är läge.. Så får vi se hur det går...
  • hannahsofia

på söndag ska vi till ikea, idag har jag pratat med frisören och igår mailade jag med musikerna. fick bara ett sånt där superpirr i magen IIIIIHHHHH! det är så hääärliiiiigt :D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?