11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Det brukar ju lätt bli så att det är några som pratar på och andra som bara läser eller bara ville känna gemenskapen, typ!? :D
Igår så provdukade jag lite och jag är nöjd så som jag tänkt från början med tillägget att vi ska ha en liten fyrkantig ask med M&M's i till varje gäst... Så igår kollade jag runt på Ebay och hittade askar, sidenband och godis för ca 7.70 per person.. Frågade sambon och han sa bara gör som du vill :D PERFEKT! =)
Sen sa jag till honom att jag vill ha doftljus, Vita snöbär från Party lite, och där sa han också gör som du vill :D Knappt att jag fattar han bara låter mig göra som jag vill, det är mest han som drar i bromsen och tycker det blir dyrt... Men det jag får göra nu är att smida innan han hinner ångra sig ;)
Tror ni man kan vara allergisk mot doftljus förresten? Eller klart man kan, men denna doft är väldigt diskret, är det dumt?
Undra om jag ska ta tag i att ringa en släkting idag och kolla om det är ok att vi har en solo låt, de hade den när de gifte sig för 3 år sedan... Men det är den vi vill ha! Märkte det efterråt att de haft den... (dåligt minne av mig)
Jag vill också göra vigelprogrammen klara, men vi väntar på svar från spelmanslaget, får se om de kan spela för oss i in-&-utgångsmarsh... Och vi har inte funderat på vilka gånglåtar vi vill ha ännu... Och inte psalmer heller, det är svårt! Måste leta reda på en psalmbok och kolla vilka pslamer som jag gillar och vilka man tror andra kan sjunga till! Att göra vigselprogram känns rätt långt bort med andra ord! haha...
EA83: jag är väldigt känslig mot dofter och hade jag varit på ett bröllop med doftljus hade jag nog behövt gå ut och andas lite friskluft då och då. får en jäklarns huvudvärk av det nämligen. och det är ju en rätt vanlig allergi just nu dessvärre.. ville bara ge dig hur det funkar ur en allergikers syn :)
jag funderar också på nån favour med M&ms eller mentos man typ målat hjärtan på eller något sådant :)
ska sätta mig med m2b ikväll och börja pricka av vad vi gjort och vad som måste göras, känns som om alla andra är ljusår före oss haha! :)
Hannahsofia: jag håller med, den som startat tråden verkar ha avreggat oxå? Kanske är det någon som ångrat sig över datumet, eller förhållandet? ;D Eller så är dom grymma på att planera själva ;D
ea83: Åhh har du någon länk till säljaren du köpte av? (jag som skulle passa budgeten ahaha) ..
Jag gjorde faktiskt en tråd här på bt för ett tag sedan om just doftljus och det var visst ett big no-no förutom kanske på toaletter.. Jag hade oxå tänkt ha något diskret men det verkade inte populärt;D Vi ska iallafall ha doftljus på toaletterna, på presentbordet, där man skriver i gästboken och sen lite extra som kan ställas fram på borden efter middagen så ingen smakupplevelse förstörs.. :)
Va avundsjuk jag blir på er som verkar ha så bra koll!!
Jag och sambon bestämde sånger+psalmer till vigseln i helgen men vi har inte fått dom godkända än (prästen har semester till den 7september!!!). Vi vill iallafall ha antingen "den blomstertid nu kommer" med vigseltext eller "i denna ljuva sommartid" med vigseltext (lutar åt "i denna ljuva" för våra vänner hade den andra på sitt bröllop -09) och sen valde vi psalm 84 "Vi lyfter våra hjärtan", vi har hört musiken på youtube men inte med text men vi gillar texten så det blir nog bra, den är inte så lång heller.. ;)
Sen ska sambons bror som är GALET bra på gitarr spela två låtar och han ska fixa en solist (han känner fler bra) då ska vi ha Karolina Wallin Perez version av "utan dina andetag" och vi ska ha den här låten som verkligen betyder jätte mycket för oss, vi lyssnade mycket på volbeat när vi precis började träffas och 10-10-09 var vi och kollade på volbeat i sthlm och dagen efter förlovade vi oss. Och Volbeat gör en version på den här låten men den kan vi inte riktigt ha i kyrkan så det blir en variant av den här tolkningen:
">
Känns SÅ bra! :D Det är verkligen "vår" låt ;D Blir helt nervös när jag hör den, fattar inte hur jag ska kunna vara samlad i kyrkan!! ;D ;D
Fast läser jag om de pennorna p åkakburken så ska man bara använda det på dektorationer som inte ska ätas :S
http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=223
Ska ni ha musik i kyrkan när gästerna kommer in? Jag avskyr när det är tyst i kyrkan, det ger mig lite kallakårar typ så jag funderade på om vi ska ha en stereo med en cd med lite stämningsmusik på när alla gäster kommer?
Och vad skulle det vara? typ lugna men glada låtar? :)
Vad tycker ni om att gå ut till annat än orgel? Jag skulle gärna gå ut till något "roligt" men m2b tror inte att gästerna kommer förstå att vi ska gå ut om vi inte kör det klassiska?
Hmm bra tänkt! Så långt har vi inte funderat, men det kanske hade varit mysigt... å andra sidan är det på något sätt fint när det är så tyst och folk sänker rösterna :)
jag tycker absoliut att man gå till något annat :) vi kommer nog ha någon orgelbit men så är min blivande svåger snart färdig kantor så det är kul att det är just han som spelar,b lir ju mer personligt så :)
Hmm bra tänkt! Så långt har vi inte funderat, men det kanske hade varit mysigt... å andra sidan är det på något sätt fint när det är så tyst och folk sänker rösterna :)
jag tycker absoliut att man gå till något annat :) vi kommer nog ha någon orgelbit men så är min blivande svåger snart färdig kantor så det är kul att det är just han som spelar,b lir ju mer personligt så :)