• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-19 14:22:33 följande:
    Ha ha! Nääää, inte kändisar!! :D
    Jag friade ju med hjälp av Aftonbladet, 250 jätteaffischer runt halva Västra Götaland, du ser en av dem på min profilbild. Vi var 10 st i Sverige som fick göra det förra våren som en del av deras firande av Kronprinsessbröllopet. :) Vår DJ ringde dem förra veckan för att berätta att han spelar på bröllopet och frågade om de ville göra en uppföljning på Säg JA!-kampanjen som vi var med i då... De blev jätteglada för ingen annan hade hört av sig efteråt så de skulle komma och ta lite bilder och så.. Säkert ingen stor grej, de skickar en fotograf som tar några bilder, sen ringer nån och ställer lite frågor skulle jag tro. Men man vet ju aldrig.. .he he!

Vi valde vin igår.. Charles Mignon champagne blir det... 169:- flaskan och riktigt mumsigt. :)
    Åhh ok då är jag med, men då blir ni snart kändisar då!;D haha...

• Future Mrs S

M2b ska ringa runt och höra vad det kostar att hyra en smoking eller något (han vill inte ha något lång kavaj eller fracksvans haha) så får vi veta lite priser innan vi drar iväf och provar.. :) 

Idag har vi (äntligen) bestämt musik till vigseln (måste ju får det godkänt för dock) och jag är nere på tre val angående min vigselring, men det är verkligen ett svårt val! Vi bor ju i hålornas håla så här finns en guldsmed som inte säljer titan alls (som vi valt) kollat i grannstäderna men dom har bara släta eller med en liiiiiten sten, ett ställe hade en jag gillade men den skulle special fixas i Fillipinerna för en hutlös summa så vi spar massor på att köpa online, men då kan jag ju inte prova olika kombinationer.. :/ Svårt...
    Ska lägga upp en tråd här på bt och hoppas på råd ;D  

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-21 10:06:05 följande:
    titanringar.com har superfina!
    tack för tipset det är typ där jag kollat mest ;D SÅÅÅ svårt att välja, skulle oxå låta någon annan fixa det egentligen ;D

Idag försökte jag börja sy servetterna, gick ju alldeles utmärkt DÅLIGT! inte en enda söm sydd! fattar inte maskinen alls... :S
  • EA83

Har du lånat en maskin? Eller har den gått sönder? Om du inte har manualen till den kanske du kan hitta den online? Är du van att sy på maskin?

• Fossing77

Vi var helt inne på att handla därifrån, men så kom ju kuppen istället ;)

• Future Mrs S
    EA83 skrev 2011-08-22 07:55:17 följande:
    Har du lånat en maskin? Eller har den gått sönder? Om du inte har manualen till den kanske du kan hitta den online? Är du van att sy på maskin?
    Jag har lånat maskinen av min mamma, får se om hon kan komma hit och fixa den senare, tråkigt när jag liksom var på gång och inte kunde sy något! :( 
    Jag är inte ett dugg van att sy alls ;D men jag tänkte raksömmar borde jag fixa men inte då ;)  
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-22 08:41:28 följande:
    Vi var helt inne på att handla därifrån, men så kom ju kuppen istället ;)
    Åhh jag kan verkligen inte bestämma mig!! :(

---------------------------------------------------------
    Jag har överlag en ganska dålig dag idag, oroar mig över budgeten, kan inte bestämma vilken ring jag vill ha, och jag försöker jobba på bröllopsformen men vågen står still : (
    Budgeten har blivit ett JÄTTE problem, även om vi har liten budget från början så hade vi inte räknat med att m2b skulle behöva vara sjukskriven nu så inkomsten är mindre än beräknat, det verkar som att 100%av alla bjudna kommer komma och jag vet inte hur vi ska beräkna mat och dryck... :S  
  • Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-08-22 15:27:40 följande:
    Åhh jag kan verkligen inte bestämma mig!! :(

-------------------------------------------------- -------
    Jag har överlag en ganska dålig dag idag, oroar mig över budgeten, kan inte bestämma vilken ring jag vill ha, och jag försöker jobba på bröllopsformen men vågen står still : (
    Budgeten har blivit ett JÄTTE problem, även om vi har liten budget från början så hade vi inte räknat med att m2b skulle behöva vara sjukskriven nu så inkomsten är mindre än beräknat, det verkar som att 100%av alla bjudna kommer komma och jag vet inte hur vi ska beräkna mat och dryck... :S  
    Usch! Låter inget vidare det där :( Hoppas eländeskänslorna ger sig snart. Vi fick 4 extra gäster på helgens bröllop så vi bara växer ;) Nu är det 91 inbjudna förutom oss 5 i familjen....

Vad ska ni ha för mat och dryck? Kanske kan hjälpa dig räkna :) Hur många gäster?
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-22 18:13:58 följande:
    Usch! Låter inget vidare det där :( Hoppas eländeskänslorna ger sig snart. Vi fick 4 extra gäster på helgens bröllop så vi bara växer ;) Nu är det 91 inbjudna förutom oss 5 i familjen....

Vad ska ni ha för mat och dryck? Kanske kan hjälpa dig räkna :) Hur många gäster?
    Tack. Det känns faktiskt ganska vemodigt just nu, jag försöker fokusera på det som är klart, hitta lösningar till det som inte är det och se om jag kan stryka något från listan..
    Vi har bara bjudit närmsta familj+släkt+vänner med oss 40-45personer varav ca 10st är barn.. vi skulle säkert kunna spara in lite på maten men vi vill absolut inte laga något själva, planerade att ha exotiskplanka+potatisgratäng det kostar 93:-/person det billigare som finns är samma sak fast inga frukter liksom och det kostar 79:-/person planerar att köpa till 40 personer för endel är liksom bebisar och väldigt småbarn dom äter ju inte så mkt ;D då blir det 3720:- eller  3160:- vet inte om det är värt att spara något där?

Alkoholen är ju en annan stor post, har någon som ska till tyskland men då får vi inte välja sorter själva utan han köper typ röttvin vittvin öl...

Sen är det m2b's kläder.. Känns svårt, vi har kollat lite på en gråkostym eller blazer och byxor är det men jag vet inte om det kommer kännas 1:konstigt med grått i november? 2:inte tillräckligt fint? 
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?