• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Fyndade massa saker igår hos en tjej här på bt, knoppalakan, campangeglas, avecglas och massa annat så nu har vi fixat massor på listan! Känns riktigt bra! :D Ska som sagt börja sy servetter idag, hade svårt att bestämma vilken färg men dom blir vita, det känns "smartast" ;D

• EA83

Hur stora ska du sy servetterna Future Mrs S? Det faller sig så bra att jag får ut 2 servetter & 2 stolsöverdrag per knoppalakan, men jag vet inte om servetterna är för små... Den ena blir ca 51*51cm och den andra 47*47...

Jag får se om jag kan få till någon fin bild, jag har inga stolar hemma som passar stolsöverdragen... Men jag är ju själv sugen på att se hur det kommer se ut med stolsrosetterna också så jag ska nog leta på någon stol som kan passa snart och knyta, då kommer det bild :D

• EA83

Detta kan jag iaf visa =)

Jag tänkte att gästerna får dessa i kyrkan så de kan blåsa bubblor på oss efterråt :D

• Future Mrs S

ea83: fina bubblor! är texten på ettiketten skriven eller är det tryckt eller något klistermärke? supersnyggt iallafall! :D

Jag mätte lite på servetter idag och jag kommer göra dom relativit små ca 30X30cm, googlade och det verkade som linneservetter brukar vara 50X50cm men det kändes alldeles för stort tyckte jag, mer som en handduk än servett, jag jag mätte på en stor servett jag hittade som kändes bra i storlek. :)

Idag har jag pillat isär tusentals fejk rosblad, det tog en stund kan jag lova!Försöker fixa mkt nu sista tiden av min semester men jag har väldigt bra koll på dekorationerna nu känner jag :D
    Börjat finurla lite på godisbuffe,tänkte ha lite godis snacks och frukt framme efter tårtan men det är svårt att veta hur mkt man ska köpa, vad man ska köpa... :/

• Fossing77

Jag har vaknat med panik över att tiden rusar och försöker nu fixa allt jag bara kan medans jag häver kaffe ;) Största bekymret just nu är att hitta kläder till våra pojkar på 9 och 2 år. Svarta byxor, väst, skjorta, mörkröd fluga/kravatt och vit skjorta... Lilla prinsessans klänning är klar så hon behöver bara skor och nån kofta. Helt enligt önskemål har hon börjat gå så vi slipper förhoppningsvis bära henne i altargången. ;) Någon som har tips på shoppingställe för barnkläderna? Ska göra ett röj på eBay senare...

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-16 10:15:28 följande:
    Jag har vaknat med panik över att tiden rusar och försöker nu fixa allt jag bara kan medans jag häver kaffe ;) Största bekymret just nu är att hitta kläder till våra pojkar på 9 och 2 år. Svarta byxor, väst, skjorta, mörkröd fluga/kravatt och vit skjorta... Lilla prinsessans klänning är klar så hon behöver bara skor och nån kofta. Helt enligt önskemål har hon börjat gå så vi slipper förhoppningsvis bära henne i altargången. ;) Någon som har tips på shoppingställe för barnkläderna? Ska göra ett röj på eBay senare...
    Jag börjar oxå känna mig stressad så just nu håller jag på att inventera i bröllopslådorna ;D 
    Hade tur och köpte massor av saker av en tjej här på bt, campangeglas, slomflaskor, vinkaraffer, avecglas, knoppalakan.. massor att fixa! Börjat stryka endel saker från listan dels av tids dels av budgetbrist ;D

Jag köpte faktiskt kläder till våra näbbar igår! det blir mina två gudbarn, kompisens dotter 4år kommer ha den här, men jag ska byta ut det vitabandet mot ett rött å hon matchar mig ;D Tänkte ett par söta lackskor till oxå, egentligen borde hon få någon svart bolero oxå kanske (vi har rött/svart/vitttema) men som sagt budgeten börjar sina.. Kan dock inte riktigt med att be min kompis köpa finskor själv... tänkte att hon kan få lackskor eller ballerina så får hennes mamma byta skor när dom ska gå ut?

Ja så är det mitt andra gudbarn, systersonen som kommer vara 2,5 på bröllopet kommer ha den här:

Det är väst under och jag ska köpa en röd fluga eller slips till.. den kostade strax under 300:- :D BRA pris tycker jag! Synd att den inte fanns i m2b's storlek ;D ;D

• Fossing77

Vi verkar ha lite samma tänk ;) vi har mörkrött/vitt som tema... Vår minsta, Mira, kommer ha den här:

Shoppad på eBay för 183 kr inkl frakt. :) Hon har en vit kofta från Kappahl till, den var inte dyr, typ 149 kr tror jag. Skor blir nog till att leta på Skopunkten tror jag. De har ju 3 för 2 och helt okej priser. Har jag tur hittar jag nåt till Elliot och Tristan där med så lyckas vi fylla ett helt erbjudande. :) Funderar på om jag ska knåpa ihop en underkjol till Mira så klänningen står ut lite mer, men det får vänta lite i så fall. :)

Sedan löser sig mycket för oss bara vi får träffat Grand och bestämt klart om festen (Calles jobb ;)) och träffa prästen (som varit på semester fram till igår)... Efter det kan jag göra klart vigselprogram och få ännu en sak ur världen. Festprogrammet måste jag kolla upp med våra toastmasters. De gör hela, men jag vill bara kolla så de vet lite om vad vi vill ha med...
  • Fossing77

Vart hittade du kostymen förresten? Superfin!

• hannahsofia

jag har tänkt mycket på just det man ska kasta/blåsa utanför kyrkan och kan inte komma på något bra

• hannahsofia

jag utgår från skitväder (så får allt annat bli ett plus ;)) och då vet jag inte riktigt hur man ska gå till väga... för såpbubblor borde väl gå sönder i regn eller? det var sålänge sen jag använde såpbubblor så jag har ingen aning haha :)

fast fejkrosenblad kan ju vra bra! men då måste nån städa upp... och tänk om de skulle färga av sig när de blir blöta... ååååh ibland önskar jag att jag inte tänktye så mycekt! ;)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?