• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Vad för ris brukar man ha? :S Man kanske kan ta något råris som behöver lång tid på sig att svälla så hinner det liksom inte klibba? fast det är ju inte vitt...... :S Svårt!

Jag är i färd med att diska bort klisterlappar på ljusstakar just nu, förpacka och lägga i olika lådor.. "Ljusstakar" "bordsdekorationer" "toaletter" "dukar" "stolsöverdrag+band" tänker att det ska vara lätt sen när det är dags att ställa upp allt att jag har en lista med allt som ska fixas man får olika uppgifter tar sin låda gör det man ska och bockar av..

Börjar känna mig riktigt stressad faktiskt.. har så mycket kvar att göra! :S
    Budgeten börjar strama oxå vilket känns sådär.. gör mig så klart ännu mer stressad! har börjat stryka grejer från listan och snålar som bara den ;D Synd att vi har några av dom störtsta posterna kvar, vigselringen, m2bs kläder, mat+dryck till alla gäster..  måste göra en bättre budget nu känner jag innan det går åt pipan alltihop ;D 

• hannahsofia

Än så länge har jag ingen panik, men den kommer nog snart ;) det är så galet, för tex cateringfirman vi varit i kontakt med har sagt att vi är ute jättetidigt men jag tycker vi är ute jättesent! känns så knasigt! men nu börjar vi köpa saker och stryka grejer från listan, känns såååå gött!

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-08-17 19:18:55 följande:
    Än så länge har jag ingen panik, men den kommer nog snart ;) det är så galet, för tex cateringfirman vi varit i kontakt med har sagt att vi är ute jättetidigt men jag tycker vi är ute jättesent! känns så knasigt! men nu börjar vi köpa saker och stryka grejer från listan, känns såååå gött!
    Haha.. här är det typ likadant! Vi har inte bokat fotograf än ens, vi ska träffa en imorgon och hoppas det klaffar. När vi ringt och ska boka säger dom bara "ja men ring om någon månad igen" jag ba nej jag vill boka NU!!! ;D
    det måste bero på vart man bor antar jag? :)

Det är verkligen superskönt att bocka av grejer! Jag sitter och försöker göra lister nu så jag får bättre koll.. mitt sommarlov är snart över och då kommer jag ha mindre tid över, jag pluggar och vill hinna så mycket som möjligt så jag kan vara ledig med gott samvete någon dag innan och några dagar efter bröllopet! Bröllopsresa är det inte tal om för jag vill inte ta ledigt från skolan... :/ 
  • hannahsofia
    Future Mrs S skrev 2011-08-17 19:29:19 följande:
    Haha.. här är det typ likadant! Vi har inte bokat fotograf än ens, vi ska träffa en imorgon och hoppas det klaffar. När vi ringt och ska boka säger dom bara "ja men ring om någon månad igen" jag ba nej jag vill boka NU!!! ;D
    det måste bero på vart man bor antar jag? :)

Det är verkligen superskönt att bocka av grejer! Jag sitter och försöker göra lister nu så jag får bättre koll.. mitt sommarlov är snart över och då kommer jag ha mindre tid över, jag pluggar och vill hinna så mycket som möjligt så jag kan vara ledig med gott samvete någon dag innan och några dagar efter bröllopet! Bröllopsresa är det inte tal om för jag vill inte ta ledigt från skolan... :/ 
    Oooh jag håller tummarna! Jag misstänker att det är ett småstadssyndrom, men jag vet att det är minst två andra bröllop samma dag (min fästmans far jobbar inom kyrkan) och då får man ju vara i god tid om man vill ha det bästa! Vart i landet ska du gifta dig? Vår vigsel är i Karlshamn...
  • Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-08-17 19:39:02 följande:
    Oooh jag håller tummarna! Jag misstänker att det är ett småstadssyndrom, men jag vet att det är minst två andra bröllop samma dag (min fästmans far jobbar inom kyrkan) och då får man ju vara i god tid om man vill ha det bästa! Vart i landet ska du gifta dig? Vår vigsel är i Karlshamn...
    Jag tror likadant, jag vet att det är minst ett par till som ska gifta sig i samma församling som oss men dom har valt en annan kyrka.. men sen finns det ju flera församlingar runt om.. :/ 
    Karlshamn ligger i Blekinge va?

Vi gifter oss i Kinnekulle församling, Hönsäters kapell heter det :) Jätte mysigt kapell och så fin miljö.. :) Valde kinnekulle just för alla fantastiska ställen att ta kort på där, har valt ut två ställen men får väl se vad fotografen säger först ;D

• jenniejummie

ÅÅ, vi har kommit en bra bit på väg, känns det som.

Ringar är valda men inte beställda.

Har haft samtal m kantorn idag så musiken är under kontroll nu.

näbbkläderna är på plats.

Börjar få koll på alla dekorationer.

Slöja + underkjol är inhandlade.

Smycken till mig är beställda.

Känns bra att ha bockat av en del på den milslånga "to do" listan.

En fundering bara...tror ni att det är mörkt vid tretiden den 11/11? Eller har det inte hunnit mörkna än?

Ska ni ha ngn speciell jacka på er?

• jenniejummie

86 dagar kvar. Jag börjar bli duktigt nervös....redan, hur kommer jag må på vår bröllopsdag???

OMG

Kräks

• hannahsofia
    Future Mrs S skrev 2011-08-17 21:04:41 följande:
    Jag tror likadant, jag vet att det är minst ett par till som ska gifta sig i samma församling som oss men dom har valt en annan kyrka.. men sen finns det ju flera församlingar runt om.. :/ 

Vi gifter oss i Kinnekulle församling, Hönsäters kapell heter det :) Jätte mysigt kapell och så fin miljö.. :) Valde kinnekulle just för alla fantastiska ställen att ta kort på där, har valt ut två ställen men får väl se vad fotografen säger först ;D

precis :) hahah trots att jag sitter på en nummerupplysning vart jag tvungen att googla kinnekulle :) det ser väldigt vackert ut där!  ah ska ni ta era utomhus? hehe jag vågar inte anta något mindre än monsunregn och tornado så vi kommer nog ta fotona i kyrkan :) åååh vad jag längtarrr!
  • Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-08-17 21:04:41 följande:

Nämen Kinnekulle är ju sååå fint!! Jag kommer från trakterna däromkring jag ;)

Vi gifter oss i Borås, Caroli kyrka kl 17 så mörker lär vi väl få. :)
    Har stämplat alla våra "tags" vi ska ha som placeringskort, hämtat klänningen hos skräddaren och börjat jaga underkläder. Insåg igår att barn ska lämnas hemma, blev inte ett plagg provat kan jag säga. ;) En hungrig, en supertrött å en gnällig 9-åring är inte att rekommendera som shoppingsällskap ;)
  • Future Mrs S
    jenniejummie skrev 2011-08-17 21:13:22 följande:

ÅÅ, vi har kommit en bra bit på väg, känns det som.

Ringar är valda men inte beställda.

Har haft samtal m kantorn idag så musiken är under kontroll nu.

näbbkläderna är på plats.

Börjar få koll på alla dekorationer.

Slöja + underkjol är inhandlade.

Smycken till mig är beställda.

Känns bra att ha bockat av en del på den milslånga "to do" listan.

En fundering bara...tror ni att det är mörkt vid tretiden den 11/11? Eller har det inte hunnit mörkna än?

Ska ni ha ngn speciell jacka på er?

Men va du har hunnit med! :D 
    Jag vet knappt vart i planeringen jag är längre, just nu fungerar vårt lilla vardagsrum som bröllopsrum så där är det grejer högt och lågt nu, måste sortera skriva upp och göra listor!

Jag letar fortfarande jacka och vet inte vad jag vill ha.. :S
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?