• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S

Fossing77: haha ja det var verkligen likt!! :D Jag betalade 140:- för klänningen superbilligt! :D :D Var på h&m idag och kikade lite efter något fint diadem till näbben och en bolero men hittade inget riktigt bra tyvärr.. men dom hade söta ballerina med svart med stora rosetter på för 79:90, tror du det är ok med ballerina eller kommer mamman tycka att jag borde köpa något tjockare? :S 

Jag köpte kostymen på ebay! säljaren heter wigstylist 288:90 gick den på.. :) Verkar dock svårare att hitta finskor till småpojkar än flickor?
    Btw vilka fina namn dina barn har!! :D Flickan som ska vara brudnäbb ska få ett syskon i januari och jag vet att blir det en tjej ska hon heta Mira, sammanträffande! :)

Jag borde oxå ringa prästen, jag skulle göra det "någon månad innan vigseln" så det är väl dags för det ;D Ska maila m2b's bror oxå som ska spela gitarr i kyrkan, han är GALET bra på det och han ska se om han någon vän som kan sjunga, han har precis avslutat 2år på musikhögskola 1,5mil från där vi bor så han borde ha någon runt här som kan ställa upp :)

• Future Mrs S

hannahsofia: Jag funderade oxå på det, jag tror som du inget roligt väder så det blir nog ingen lång stund på trappan.. antagligen kommer det vara lite mörkt oxå (läste någonstans att solen går ner vid 15 i slutet av november och vi gifter oss 15.00 och kanske är på trappan till 16.00 då?) då tänkte jag tomtebloss? Sen ångrade jag mig och vi kör på gammalt hederligt ris :D 
    Köpte tyllcirklar till riset på ebay idag typ 62:-/50st..

Jag tror inte att det kommer vara några problem för vår kyrka att kasta ris, det låg ris i gruset runt trappan när vi var där och tittade en dag så det borde vi oxå få.. :)
    Kompisen hade pärlsocker, det blir nog väldigt kladdigt!!
    Läste någon som hade fågelfrön?

Nej vi kör på ris, bubblor är så fint och sött men jag budgeterar bort det och rättfärdigar för mig själv att det blir säkert bättre med ris ;D ;D  

• Fossing77

Ballerina är väl kanon :) hon ska ju inte vara ute och leka i dem ju :) kör på det tycker jag! Får ta en sväng ner till stan och kika jag med låter det som. Vi ska ha tomtebloss när vi kommer ut ur kyrkan :) de brinner ju oavsett väder och blir fina i mörkret, ska bara kolla så den sort vi väljer inte sotar, det gjorde nämligen de billiga vi köpte från Coops egna märke. Så tomtebloss eller ev facklor blir det :)

• Fossing77

Tack, glömde jag säga med :) Vi är väldans nöjda med deras namn, de passar dem verkligen :) Pratade med vår präst idag, han kommer hit nästa onsdag och pratar igenom allt :)

• EA83

hannahsofia: Jag har inte ens tänkt tanken på att bubblorna ska gå sönder i regn, måste testas!! Dock tycker jag att köpebubblor är väldigt starka, så jag hoppas verkligen de håller!!

Future Mrs S: Just det, det kan ki vara mörkt när man kommer ur kyrkan också! Ytterligare en sak som måste kollas upp... Men jag tror att kyrkan har belysning, iaf fasadbelysning, hoppas det lyser upp lite granna!! Nya funderingar och problem!!

Texten på lapparna på bubblorna är klistermärken från Panduro, lite pillriga att sätta dit men värda besväret!! Jag är supernöjd!

• EA83

Våra näbbar kommer ha sockenkläder på sig, detta var en bild jag hittade på nätet, får se om jag hittar någon bättre senare =)
  • Future Mrs S

ea83: ahh men gud va sött!!!!! :D :D :D Jätte fina näbbkläder! Vilka ska vara näbbar har ni barn eller gör ni som oss och lånar? ;D 
    Jag kanske skulle köpa på mig lite tomtebloss ändå... mysigt ju om det är lite mörkt..
    vi tänkte ställa lite marschaller (stavning?) utanför kyrkan då blir det lite mys iallafall även om det är mörkt ;D

-----------------------------------
    fossing: jag ska ringa prästen nu, jag är nervös!! :D :D  

• Future Mrs S

Ringde och vi ska ha vigselsamtalet med kyrkoherden sen är det en präst som ska viga oss, brukar det vara så? jag trodde det var prästen som ska viga oss som vi skulle träffa? :S

Verkade som att kyrkoherden ska godkänna musiken och eventuell fotografering i kyrkan.. vi får väl helt enkelt vänta och se. Han var på semester nu oxå och återkommer 7september känns ganska stressigt men om vi förbereder oss så ska det väl inte vara något problem?  

Kändes lite krångligt alltihop.. fick ett mobilnummer jag ska ringa den 7de... :S 

• EA83

Vår älste son ska vara näbb och en kompis son samt mina småkusiner en tjej och en kille. Det blir 3 killar och 1 tjej, jag tror tjejen ska få komma upp med ringarna också, får se hennes dagsform =) Hon blir 5 i jan, då borde man väl klara av den uppgiften?! :)

Jag börjar också fundera på att köpa tomtebloss, marshaller har vi tänkt ha vid lokalen, men det är kanske på plats att ha även vid kyrkan!

Jag har ingen koll på hur det går till med kyrkohede/präst och samtal... Vi har en egen präst med oss till kyrkan så det är lite special med det också... Jag ska ringa prästen snart, våra papper om hindersprövning kom tillbaka igår så nu känns det som läge att prata med honom. Måste kolla lite på vilka psalmer vi vill ha och vilken solomusik vi vill ha...

• hannahsofia
    EA83 skrev 2011-08-17 09:02:21 följande:

hannahsofia: Jag har inte ens tänkt tanken på att bubblorna ska gå sönder i regn, måste testas!! Dock tycker jag att köpebubblor är väldigt starka, så jag hoppas verkligen de håller!!

Future Mrs S: Just det, det kan ki vara mörkt när man kommer ur kyrkan också! Ytterligare en sak som måste kollas upp... Men jag tror att kyrkan har belysning, iaf fasadbelysning, hoppas det lyser upp lite granna!! Nya funderingar och problem!!

Texten på lapparna på bubblorna är klistermärken från Panduro, lite pillriga att sätta dit men värda besväret!! Jag är supernöjd!

ohh återkom gärna med recenssion :)

jo ris kan ju vara bra, men vad händer med det om det regnar på det? sväller det och klibbar fast överallt eller händer inget? jag har ingen aning :)

ja tomtebloss funderade vi med på, men vi kommer vara rätt många vid en rätt liten kyrka så funderar istället på om några få ska hålla några lyktor så man ser oss, vi har skjutit fram vigseltiden till fyra istället för att få det lite mörkt och mysigt :)
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?