• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-11 12:16:28 följande:
    Oj! Har inte ens provat med underkjol än... Då blir det ju varmare igen ja... Tänkte inte på det... He he!

Hi hi! Jag tänker oxå köpa en klocka som morgongåva, ett fickur i rostfritt stål med gravyr på baksidan. Fyndigt att ställa den på 11:11 ju! Man kanske till och med ska försöka tajma det så man ger den 11:11 ;)
    Smartis där! Nu tänkte du ännu ett steg längre!! :D :D Ett fickur SÅ coolt!! :D :D men min m2b skulle nog inte använda det.. Men han har önskat sig en klocka i flera år och nu kände jag att det var dags.. han får ju ingen ny ring så då passade det tyckte jag ;D Har oxå tänkt få något graverat på baksidan, men det är gravering på baksidan typ "stainless steel blabla" men jag tänkte att dom kanske kan byta ut den plattan mot en blank eller slipa bort det som står? :S

Tänkte att det skulle stå något typ "Until the end of time" eller "all my time is your's" eller något annat lite cheesy men sant ;D Jag ska ta hans ring på gravering och han ska inte vet vad så jag har mycke plats att fylla ;D 
  • Fossing77

Ibland har jag hjärnan igång serru ;)

Det finns helt släta i borstat stål, Glycine heter de, ca 3000:- går det på. :) Jag vet inte om han använder det heller, men man kan köpa ett litet fodral till så det funkar att ha i fickan med en kedja till bältet typ. Han använder aldrig vanlig klocka men jag tror att han kan tycka att ett fickur är lite coolt. Sedan är det ju en kul minnesgrej att ha kvar. :) Han är maskiningenjör så han är ett fan av stål över lag. ;) Jag ska nog skriva "Vad vore jag utan dina andetag" på baksidan. Fras ur vår solosång på vigseln :)

Sedan vet jag inte vad det blir i ringarna. Får ju inte se ringarna förrän bröllopsdagen så jag måste meddela mamma vad som ska stå i dem.... Kanske borde fnula lite på det... He he!

• Future Mrs S

Åhh det hade varit så coolt men jag köpte seriöst min m2b's klocka i förrgår! :D 2500:- en förmögenhet för mig som pluggar så han måste bli mer än glad.. haha ;D

Vi ska ha samma låt på vårt bröllop! :D :D
     det är den enda vi är klara med att vi ska ha, sen funderar vi på en dusty springfield låt som volbeat gjort som min svåger skulle kunna ta ut på aukustisk.. Vi var på volbeat-konsert dagen innan vi förlovade oss så det hade varit mysigt att knyta ihop det lite.. :)

Det är supersvårt med vad man ska gravera! Jag kommer inte veta vad m2b graverar i min och han vet inte vad jag skriver i hans.. men det får ju inte plats så mkt i hans heller däför är det extra kul att gravera på klockan så klart ;D

• Fossing77

Nä fy! Det är en hel förmögenhet när man är mammaledig med vill jag lova. Fnular fortfarande på hur jag ska kunna fiffla undan pengarna utan att han kommer på mig ;)

Den låten är det enda vi vet med ;) Eller nä, vi ska gå in till Main Theme från Star Wars har vi kommit på precis nu. Men psalmer och utgång vetesjutton... Vi har helt samma musiksmak så nåt borde vi kunna gräva fram, men det är svårt! Funderar på att använda nyskrivna texter till två av sommarvigselpsalmerna, ska kolla så det är okej med vår präst. De har fått vintertext istället för typ "I denna grönskas rika dräkt" och så... tänkte att det kan ju vara smart med en melodi folk kan och texten på papper, för då sjunger ju folk ändå :) Hoppas jag.. .hehe!

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-11 12:44:23 följande:
    Nä fy! Det är en hel förmögenhet när man är mammaledig med vill jag lova. Fnular fortfarande på hur jag ska kunna fiffla undan pengarna utan att han kommer på mig ;)

Den låten är det enda vi vet med ;) Eller nä, vi ska gå in till Main Theme från Star Wars har vi kommit på precis nu. Men psalmer och utgång vetesjutton... Vi har helt samma musiksmak så nåt borde vi kunna gräva fram, men det är svårt! Funderar på att använda nyskrivna texter till två av sommarvigselpsalmerna, ska kolla så det är okej med vår präst. De har fått vintertext istället för typ "I denna grönskas rika dräkt" och så... tänkte att det kan ju vara smart med en melodi folk kan och texten på papper, för då sjunger ju folk ändå :) Hoppas jag.. .hehe!
    haha smusslandet är ingen grej för mig som tur är, han har ingen aning om hur mkt jag har på våra konton haha.. han har sin "månadspeng" som han kallar det ;D typ han säger att denna månaden behöver/vill jag ha så här mkt på mitt konto sen för han över allt annat till mitt och jag flyttar runt det till våra gemensama konton och vi sätter oss och betalar räkningarna ihop från dom.. ;D 

Jag och m2b har oxå samma musiksmak, frågan är hur populärt det är med Akon i kyrkan? ;D
    haha
    Jag har tänkt på dom psalmerna som hör sommaren till och vilken tur dom har att dom har så fina som passar bra på vigsel utan att vara så "gudiga" så det låter som en toppen ide med annan text tycker jag :D 
  • Fossing77

Vet inte om vår ska/reggae/punkrocksmusik kommer in i kyrkan heller, hi hi! Men det återstår väl att se. Jag är inte så förtjust i alla "gudiga" psalmtexter heller. Gifter mig gärna i kyrkan men är inte religiös utan tycker mer att det är traditionen som tilltalar. Så för min del är det mer trivsamt med texter om vacker vinter och kärlek ;) ganska fina var de faktiskt :)

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-11 14:51:18 följande:
    Vet inte om vår ska/reggae/punkrocksmusik kommer in i kyrkan heller, hi hi! Men det återstår väl att se. Jag är inte så förtjust i alla "gudiga" psalmtexter heller. Gifter mig gärna i kyrkan men är inte religiös utan tycker mer att det är traditionen som tilltalar. Så för min del är det mer trivsamt med texter om vacker vinter och kärlek ;) ganska fina var de faktiskt :)
    jag googlade och hittade flera alternativa texter till psalmer så jag tror vi kör på det oxå.. kanske den blomstertid nu kommer fast annan text :)
    Haha nej jag tror inte det funkar med punkrock faktiskt ;D
    Vi kände likadant inte troende men det är en fin tradition och oslagbara lokaler ;D 
  • Fossing77

Och graaatis lokaler ;) hi hi!

• EA83

Nu är 30 stoldöverdrag sydda! Trött i ryggen men det är det värt! Och tur mamma hjälpte mig! 2-3 arbetsdagar kvar på detta projekt nu då :D Och servetter får jag ut av tyget också, det blir perfekt! :D

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-11 15:50:24 följande:
    Och graaatis lokaler ;) hi hi!
    Hahaha inte att förglömma GRATIS ÄR GOTT! ;D
    EA83 skrev 2011-08-14 21:14:06 följande:
    Nu är 30 stoldöverdrag sydda! Trött i ryggen men det är det värt! Och tur mamma hjälpte mig! 2-3 arbetsdagar kvar på detta projekt nu då :D Och servetter får jag ut av tyget också, det blir perfekt! :D
     Va roligt! min ständiga fråga kan du slänga upp en bild? :D Vi kör knoppalakan, orkar inte sy haha, men servetter kommer jag sy iallafall, börjar idag! :D 

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?