• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-08-18 00:16:57 följande:
     precis :) hahah trots att jag sitter på en nummerupplysning vart jag tvungen att googla kinnekulle :) det ser väldigt vackert ut där!  ah ska ni ta era utomhus? hehe jag vågar inte anta något mindre än monsunregn och tornado så vi kommer nog ta fotona i kyrkan :) åååh vad jag längtarrr!
    Haha vilket roligt jobb ändå! :D Vi hoppas på att kunna ta dom ute, vi har hittat en location som vi bara älskar och gärna vill använda och det är ganska skyddat av träd så det borde fungera... får ha fotograferingen tidigt så jag hinner fixa om håret ;D 

Här är min m2b (han har huvud i vanliga fall bara HAHAHA) på platsen vi helst vill använda.. tror det kommer bli riktigt snyggt med svart/vitabilder och ingen grönska, lite hårt och kargt liksom men ändå romantiskt ;)

i har hittat en gamal dansbana helt i trä oxå där vi skulle kunna ta bilder om det regnar.. jag antar att jag inte får hoppas på för mycket men uppehåll en liten stund för bilderborde vi kunna få tycker jag ;D

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-18 08:29:43 följande:
    Nämen Kinnekulle är ju sååå fint!! Jag kommer från trakterna däromkring jag ;)

Vi gifter oss i Borås, Caroli kyrka kl 17 så mörker lär vi väl få. :)
    Har stämplat alla våra "tags" vi ska ha som placeringskort, hämtat klänningen hos skräddaren och börjat jaga underkläder. Insåg igår att barn ska lämnas hemma, blev inte ett plagg provat kan jag säga. ;) En hungrig, en supertrött å en gnällig 9-åring är inte att rekommendera som shoppingsällskap ;)
    Åhh det lät inte roligt! :D Bättre om dom sitter i vagn där man kan slänga åt dom någon leksak eller nått kex hahaha ;D 
    Caroli kyrka det är en stor stenfärgad (du förstår vad jag menar) eller hur? om det är den jag tror så superbra val! :)

jaså, vart är du ifrån? :D  
  • Future Mrs S

Har ni några tips till mig inför vår träff med fotografen ikväll förresten?
    tror det stod något om det i någon bröllopstidning jg köpt så jag får börja leta nu ;D 

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-08-18 10:49:33 följande:
    Åhh det lät inte roligt! :D Bättre om dom sitter i vagn där man kan slänga åt dom någon leksak eller nått kex hahaha ;D 
    Caroli kyrka det är en stor stenfärgad (du förstår vad jag menar) eller hur? om det är den jag tror så superbra val! :)

jaså, vart är du ifrån? :D  
    Caroli är den gamla i sten mitt i stan ja :) Har du koll på Borås?

Jag är uppvuxen i Grästorp och spenderade gymnasietiden i Lidköping på De la gardie ;)
  • Fossing77

Fin trappa å m2b förresten ;D Tror det kan bli kanonfoton där i november :)

Det kan vara bra att ta med exempel på vad du vill ta för bilder. Typ bilder du hittat som du gillar känslan eller stilen på. Vi vill tex slippa posera, för vi e helt enkelt kass på det ;) så vi kommer att ta lite mer bilder "i farten" om du förstår hur jag menar. Ögonblicksbilder liksom. Berätta även om det e någon bild du vill slippa, tex om du absolut inte vill ta bilder på dina skor eller sånt där. :) Så slipper ni lägga tid på att fota sånt du ändå inte vill ha bilder på senare :) Hittade en härlig länk igår med bilder...

jonaspeterson.com/wedding/wedding-nick-surya-basalt-colorado/

• EA83

Jag har inte gjort någon to-do-lista ännu, känner mig rätt lugn även då vi inte har mycket klart. Vad borde jag stressa över som jag inte kommer på? :) Jag blir lite stressad över att andra är stressade och känner att jag missar nått!? :D

Idag fick jag frågan: "barnförbud, gäller det även mitt barn?" För det första så har vi inte barnförbud (vilket hon iofs själv insåg var en felformulering) utan en önskan om en barnfri kväll... Och vad svarar man på den frågan eg?! Vi vill helt enkelt helst inte ha barn med på festen och inte finns det utrymme för dem heller, de ska ju sova på kvällen och musiken kommer ju ljuda direkt efter middagen och middagen hoppas jag inte heller blir knäpptyst! Hur som så tycker jag det är jättesvårt att säga som det är, att vi vill ha det barnfritt... Samtidigt så vill jag ju att alla bjudna ska kunna närvara! SÅ SVÅRT!!

• Fossing77
    EA83 skrev 2011-08-18 16:11:20 följande:

Jag har inte gjort någon to-do-lista ännu, känner mig rätt lugn även då vi inte har mycket klart. Vad borde jag stressa över som jag inte kommer på? :) Jag blir lite stressad över att andra är stressade och känner att jag missar nått!? :D

Idag fick jag frågan: "barnförbud, gäller det även mitt barn?" För det första så har vi inte barnförbud (vilket hon iofs själv insåg var en felformulering) utan en önskan om en barnfri kväll... Och vad svarar man på den frågan eg?! Vi vill helt enkelt helst inte ha barn med på festen och inte finns det utrymme för dem heller, de ska ju sova på kvällen och musiken kommer ju ljuda direkt efter middagen och middagen hoppas jag inte heller blir knäpptyst! Hur som så tycker jag det är jättesvårt att säga som det är, att vi vill ha det barnfritt... Samtidigt så vill jag ju att alla bjudna ska kunna närvara! SÅ SVÅRT!!

Ja den är svår... Vi skrev på vår bröllopshemsida att våra barn kommer vara med, av den enkla anledningen att de är ju vår närmsta familj och att alla barnvakter ju är på festen ;) Sedan kommer barnens ena kusin vara med, så vår störste har någon att vara med så håller han sig mycket trevligare... Men där går gränsen. I övrigt vill vi fira i vuxet sällskap av den enkla anledningen att det helt enkelt är en vuxen tilldragelse, inget barnen uppskattar överdrivet mycket. Plus att de flesta av våra vänner har 1-3 barn, vilket skulle göra att vi skulle behöva en dubbelt så stor sal... Det finns gränser för hur roligt det blir liksom och det verkar som våra vänner förstår och tycker att det är rätt skönt att få en kväll där barnen inte härjar runt. :) Ammas det så får bebis så klart vara med dock :) Men det säger ju sig självt...

Jag tror att man helt enkelt får ta ett djupt andetag och säga: Jo, det gäller faktiskt ditt barn oxå, vi vill ha en kväll där vuxna firar med oss och känner att barnen inte kommer ha så roligt just av den anledningen. Sen att säga det... det är inte lätt... Men man hoppas ju att folk förstår...
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-18 10:56:33 följande:
    Caroli är den gamla i sten mitt i stan ja :) Har du koll på Borås?

Jag är uppvuxen i Grästorp och spenderade gymnasietiden i Lidköping på De la gardie ;)
    Bra val! Njae liiiiiite, mina morföräldrar bor i Fristad eller ja morfar gör mormor är borta nu.. så jag har varit i Borås endel, sen har vi sommarstuga i Gällstad och i Tranemo ;D

Va roligt! :D Grästorp verkar inget vidare hörru ;D Förstår att du bytte mot Borås! ;D

Jätte fina bilder på länken! Det gick helt ok hos fotografen men jag känner mig lite snål.. 2timmar fotografering på olika ställen ute eller inne beroende på väder och bara bilderna på skiva inga utskrifter 3900:-.. känner mig jätte snål som tycker att det egentligen är för mycket pengar.. :S Sen valde jag bort fotografering i kyrkan+kyrkbacken av ren snålhet!!!!! Dumma mig. Men vi fick ändra oss hur vi ville som tur var så kanske känns det bättre senare?

Fotografen var trevlig fattade vad vi ville ha så det borde kännas bättre än vad det gör.. :S
    Ska ni andra fotas i kyrkan? hur har ni gjort? endel har ju fotograf hela dagen liksom... :/ 
  • Future Mrs S

Det där med barn är ju skitsvårt! På vårt bröllop vill vi ha alla barn med och endel vill typ inte ta med dom och då blir jag ledsen över det och tycker typ att det kan kvitta ;D ;D 

Men så är det flera som har frågat typ "är inte jag bjuden?" vem kan med det? har du inte fått någon inbjudan så är du inte bjuden, varför sätta oss på pottkanten så? :(

--------------------------------------
    Köpte lite grejer till vår godis/snacksbuffe idag, pappmuggar med fint mönster att plocka godis i, en stor karamellburk och lite hjärtkonfetti till bordet.. blir nog fint. vet inte hur många sorters godis vi ska ha dock?
    Tänkte typ chips, ostbågar, saltapinnar, frukt, aftereight, lösgodis i typ 4 sorter i olika burkar och sen små snickers/mars osv.. vad är lagom? vill inte lägga jätte mycket pengar på det heller.. :(  

• hannahsofia
    Future Mrs S skrev 2011-08-18 10:47:04 följande:
    Haha vilket roligt jobb ändå! :D Vi hoppas på att kunna ta dom ute, vi har hittat en location som vi bara älskar och gärna vill använda och det är ganska skyddat av träd så det borde fungera... får ha fotograferingen tidigt så jag hinner fixa om håret ;D 

Här är min m2b (han har huvud i vanliga fall bara HAHAHA) på platsen vi helst vill använda.. tror det kommer bli riktigt snyggt med svart/vitabilder och ingen grönska, lite hårt och kargt liksom men ändå romantiskt ;)

i har hittat en gamal dansbana helt i trä oxå där vi skulle kunna ta bilder om det regnar.. jag antar att jag inte får hoppas på för mycket men uppehåll en liten stund för bilderborde vi kunna få tycker jag ;D

WAAAOOOW vilken underbar plats! ja den är nog alltid vacker :) attans med att vi gifter oss inne i stan och jag har noll koll på vart det kan finnas fina ställen att ta foton.. plus att jag vill fotas efter vigseln (mer av känslan att kunna tänka att där var jag helt nygift, det syns i ögonen) och dåär det nog mörtk ute på de flesta ställena :)
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?