• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Fossing77

Ja, det är en fin kyrka :) de renoverar den nu med. :)

nä, visst är det fult att ifrågasätta varför man inte är bjuden! Jag skulle ALDRIG kunna med att göra så. Hu! Förstår inte varför man inte bara kan förstå att man kanske inte kan bjuda hela världen.. Suck!

vi betalar 3200:- för vår fotograf. Då ingår 25 högupplösta å 15 lågupplösta bilder, samt foto från vigsel till brudskål. Jag kommer ha med mig en kompis med bra kamera och fotointresse under hela dagen och flera vänner som fotar under festen :) så något bra borde vi få ut av det hoppas jag :)

• Fossing77

Å ja... Grästorp är väl så där ;)

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-08-18 21:18:45 följande:
    WAAAOOOW vilken underbar plats! ja den är nog alltid vacker :) attans med att vi gifter oss inne i stan och jag har noll koll på vart det kan finnas fina ställen att ta foton.. plus att jag vill fotas efter vigseln (mer av känslan att kunna tänka att där var jag helt nygift, det syns i ögonen) och dåär det nog mörtk ute på de flesta ställena :)
    Tack :D Det känns som ett bra fotoställe :D
    Jag ville egentligen oxå ha fotograferingen efter vigseln men det blir smidigare så här, ska se till att m2b står och väntar på mig någonstans så kommer jag dit själv så vi får hälsa ifred först liksom ;)

i stan kan man ju ta galet snygga foton oxå, finns det någon park el så kanske? :) 
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-18 22:46:57 följande:
    Ja, det är en fin kyrka :) de renoverar den nu med. :)

nä, visst är det fult att ifrågasätta varför man inte är bjuden! Jag skulle ALDRIG kunna med att göra så. Hu! Förstår inte varför man inte bara kan förstå att man kanske inte kan bjuda hela världen.. Suck!

vi betalar 3200:- för vår fotograf. Då ingår 25 högupplösta å 15 lågupplösta bilder, samt foto från vigsel till brudskål. Jag kommer ha med mig en kompis med bra kamera och fotointresse under hela dagen och flera vänner som fotar under festen :) så något bra borde vi få ut av det hoppas jag :)
    jag fattar inte heller, jag hade aldrig gjort det!!!!! :S 
    det lät som ett bra pris.. jg känner mig verkligen inte helt nöjd med vårt pris... men det finns inte så mycket att välja på här tyvärr :( 
  • Future Mrs S

Delar med mig av en länk där man kan se när solen går upp/ner olika dagar och på olika platser runt Sverige..
     http://www.prognosen.se/sol.php
    15.55 går solen ner i Skövde (närmast oss på kartan) den 11/11 :) Då kanske vi kommer ut ur kyrkan lagon tills dess, men visst hade det varit fint med lite fotografering precis med solnedgången i bakgrunden?

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-08-19 10:57:13 följande:
    jag fattar inte heller, jag hade aldrig gjort det!!!!! :S 
    det lät som ett bra pris.. jg känner mig verkligen inte helt nöjd med vårt pris... men det finns inte så mycket att välja på här tyvärr :( 
    Här finns ganska många, och dyra, alternativ faktiskt. Den här killen snubblade jag över när jag mejlade ut till flera och bad om offert. Han har exakt samma humor som vi har, vi har hemskt roliga mejlkonversationer ;), och hans sida visar jättefina bilder, enkla men jättefina, precis som vi vill ha det. :) Så det var en rätt bra snubbling. Vi har inte träffat honom ännu, men ska göra det så småningom. Så vi har bokat helt baserat på bilderna på hans hemsida, bemötandet vi fått av honom och magkänsla helt enkelt. Vi tror allt att det går vägen. :) www.percka.se är hans sida om du vill snoka fotoinspiration :)
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-19 11:03:47 följande:
    Här finns ganska många, och dyra, alternativ faktiskt. Den här killen snubblade jag över när jag mejlade ut till flera och bad om offert. Han har exakt samma humor som vi har, vi har hemskt roliga mejlkonversationer ;), och hans sida visar jättefina bilder, enkla men jättefina, precis som vi vill ha det. :) Så det var en rätt bra snubbling. Vi har inte träffat honom ännu, men ska göra det så småningom. Så vi har bokat helt baserat på bilderna på hans hemsida, bemötandet vi fått av honom och magkänsla helt enkelt. Vi tror allt att det går vägen. :) www.percka.se är hans sida om du vill snoka fotoinspiration :)
    jag hade faktiskt hittat in på hans sida någon gång, jätte fina bilder! Det tror jag verkligen blir super! :)
    Vi ska få alla bilder redigerade på en skiva, that's it.. men va fan jag måste sluta vara så snål! Men det är inte lätt alltså, jag blev nog lite för upptagen med detaljerna och glömde dom stora dyra posterna. Hitills har det gått bra att göra typ allt själv men nu behöver jag m2b men han säger bara "sen" ;D Jag ba nej NU!!! jag drömmer mardrömmar om saker som går fel ju ;)

Har iallafall valt vigselring nu, det känns bra. Ska skicka efter den på nätet så jag måste göra det i helgen..sen är den stora grejen kvar m2b's outfit, han ska visst ha en skräddarsydd kostym eller smoking, jaha!! Och vem ska betala det hade han tänkt? :S Jag ba "vi kanske kan hyra?" "vi kanske kan köpa online?" "vi kanske kan köpa en mörkkostym vart som helst?" Jag fick ingen skräddarsydd klänning ju ;D
    Hur gör ni med brudgummens outfit? 
  • Fossing77
    Future Mrs S skrev 2011-08-19 12:25:04 följande:
    jag hade faktiskt hittat in på hans sida någon gång, jätte fina bilder! Det tror jag verkligen blir super! :)
    Vi ska få alla bilder redigerade på en skiva, that's it.. men va fan jag måste sluta vara så snål! Men det är inte lätt alltså, jag blev nog lite för upptagen med detaljerna och glömde dom stora dyra posterna. Hitills har det gått bra att göra typ allt själv men nu behöver jag m2b men han säger bara "sen" ;D Jag ba nej NU!!! jag drömmer mardrömmar om saker som går fel ju ;)

Har iallafall valt vigselring nu, det känns bra. Ska skicka efter den på nätet så jag måste göra det i helgen..sen är den stora grejen kvar m2b's outfit, han ska visst ha en skräddarsydd kostym eller smoking, jaha!! Och vem ska betala det hade han tänkt? :S Jag ba "vi kanske kan hyra?" "vi kanske kan köpa online?" "vi kanske kan köpa en mörkkostym vart som helst?" Jag fick ingen skräddarsydd klänning ju ;D
    Hur gör ni med brudgummens outfit? 
    Ja, jag gillar hans bilder med :) Jättemycket!

Här planerar mest jag, Calle bara sitter och fnissar och tycker det e mysigt att jag håller på. Han är dock ansvarig för festen, menyn och sina kläder. Så där behöver jag inte tänka alls. :) Han ska ha frack, och beställer nog antingen på nätet eller så tar vi det via vår kompis som har bröllopsbutik i Sthlm. Hon ska nog fixa småpojkarnas kläder med, hon är superduktig. :)

Vigselringar har vi ju klara, men vi får ju inte se dom förrän bröllopsdagen. :) Mina och Miras kläder är klara med, ska prova allt mitt idag när Calle är på personalfest och inte snokar. Syster kommer hit och sällskapar. :)
  • Fossing77

Har jag berättat att Aftonbladet nog kommer på vårt bröllop? Helt vansinnigt! Ha ha!

• Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-08-19 13:42:17 följande:
    Har jag berättat att Aftonbladet nog kommer på vårt bröllop? Helt vansinnigt! Ha ha!
    Nähä??? wow!!!! :D varför är ni kändisar utan att jag fattat det? ;D Coolt juh!

Åhh du verkar så lugn jag är halvt hysterisk! Har iallafall beställt vinet till brudskålen, jag fastnar i detaljer som sagt var ;D 
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?