• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Malois
    Future Mrs S skrev 2011-08-04 11:05:09 följande:
    Vi kommer nog fotografera innan bröllopet och jag ska be någon vän vara med och hålla klänningen och fixa håret, hålla paraplyt och ge mig en filt emellanåt så jag inte fryser ihjäl hahaha stackars människa ;D Sen får hon köra oss till kapellet i sin bil en vanlig volvokmbi haha.. Efterå kommer vi nog åka häst och vagn, min mammas kusin har hästar och vagnar så hon ska fråga honom :) Hoppas att han har någon stängdvagn..
    Egentligen är vi mer sportbils-typer och jag är ganska rädd för hästar, men alla sånna bilar står nog i garage i november ;D

Idag ska vi återigen ringa fotografen som aldrig svarar börjar bli lite svettig över det faktiskt... :/ 
    Åh, vad mysigt med häst och vagn. Har alltid varit min dröm. Litar bara inte på Novembervädret och de vagnar jag hittat runt-i-kring är öppna.
    Vi kommer också att ta foton före vigseln, vet ännu inte vart bara.
  • Fossing77

Vi fotar efter vigseln vi :) på väg mellan kyrka å festlokal :)

• Future Mrs S

ea83: JÄTTE snygg klänning! Hade det varit jag hade jag nog bytt ut rosetten till ett färgat band istället men det är kanske för att jag gillar det så mkt ;D Jag tror inte att man riktigt vet vad man vill ha innan man ser det, jag ville ha utan band men köpte båtringad ;D 

----------------------
    Jag tror att vi kommer fotas innan vigseln. Om det regnar så har vi mer tid på oss då tänker jag.. synd bara att vi fortfarande inte bokat fotograf, den vi hade tänkt vill att vi ska ha bestämt oss för om vi ska anlita honom eller inte innan vi träffar honom.. ok vi ser bilder på hans hemsida men vi kan ju inte bestämma oss innan vi vet om han kan göra det jobbet vi vill :S Den andra vi tänkte på vägrar att ge oss bilder på disk utan bara redigerade papperskopior, vi vill inte ha några papperskopior och vi vill redigera själva (det är en liten hobby vi håller på med)  och sen välja ett par bilder i lugn och ro senare som fotografen kan redigera... :/

Vad ska ni andra göra på lördagen alltså 11-11-12? Åker ni på bröllopsresa då? Vi kommer nog inte åka på resa just då, jag har mina studier och kommer nog missa för mycket runt bröllopet ändå. Så nu funderar vi på att åka någonstans på lördagen och ta hotellnatten då istället (här finns inte så mycket hotell att välja på) gå ut och käka och så där.. Nu ser ju jag min chans att få köpa ännu en klänning ;D Ingen långklänning men en kort finare klänning att ha på lördagen,.. :) 

• Malois
    Future Mrs S skrev 2011-08-05 10:58:25 följande:
    ea83: JÄTTE snygg klänning! Hade det varit jag hade jag nog bytt ut rosetten till ett färgat band istället men det är kanske för att jag gillar det så mkt ;D Jag tror inte att man riktigt vet vad man vill ha innan man ser det, jag ville ha utan band men köpte båtringad ;D 

----------------------
    Jag tror att vi kommer fotas innan vigseln. Om det regnar så har vi mer tid på oss då tänker jag.. synd bara att vi fortfarande inte bokat fotograf, den vi hade tänkt vill att vi ska ha bestämt oss för om vi ska anlita honom eller inte innan vi träffar honom.. ok vi ser bilder på hans hemsida men vi kan ju inte bestämma oss innan vi vet om han kan göra det jobbet vi vill :S Den andra vi tänkte på vägrar att ge oss bilder på disk utan bara redigerade papperskopior, vi vill inte ha några papperskopior och vi vill redigera själva (det är en liten hobby vi håller på med)  och sen välja ett par bilder i lugn och ro senare som fotografen kan redigera... :/

Vad ska ni andra göra på lördagen alltså 11-11-12? Åker ni på bröllopsresa då? Vi kommer nog inte åka på resa just då, jag har mina studier och kommer nog missa för mycket runt bröllopet ändå. Så nu funderar vi på att åka någonstans på lördagen och ta hotellnatten då istället (här finns inte så mycket hotell att välja på) gå ut och käka och så där.. Nu ser ju jag min chans att få köpa ännu en klänning ;D Ingen långklänning men en kort finare klänning att ha på lördagen,.. :) 
    Vi kommer att fara på kryssning, 24-timmars lördag till Söndag med alla som vill hänga med... Blir en hel helg i firandets tecken. Hotellnatt har vi hoppat då de flesta jag pratat med säger att man inte riktigt uppskattar det natten efter bröllopsdagen iaf... Vi tar vår bröllopsresa lite senare, har inte bokat ännu. Gubben friade i Egypten och vi har hela tiden tänkt oss att åka dit, men lite mer lyx än sist. Nu avvaktar vi lite för att se hur det blir med oroligheterna där. Så en kryssning är istället inbokad, minisemester i finare hytt, med familj och vänner omkring innan vi kommer iväg på den stora resan för bara oss två....
  • hannahsofia

Dagen efter tar vi det lugnt och äter frukost med de andra som bor på samma hotell, till stor del min släkt som kommer långväga ifrån. Röra oss hemåt (gifter oss inte i vår hemstad) och sen drar vi förhoppningsvis iväg på en resa på måndagen därefter :)

• EA83

Nu har jag lagt handpenning på klänningen och slutar därmed att kolla på andra klänningar =) Känns skönt att ha det klart, äntligen! =)

Vi ska inte åka iväg på någon resa i direkt anslutning till bröllopet, dagen efter tänkte vi ha fika och paketöppning tillsammans med de gäster som vill vara med. Sen ska vi väl försöka komma iväg på någon resa inom ett halv år i alla fall...

• Future Mrs S

Kryssing lät super musigt vilken bra ide! men jag tror inte att vi skulle ha någon samling dagen efter.. hmm svårt.
    Vi har ju egentligen bokat hotellrum i en annan stad på natten (typ en timme bort) men nu känns det inte optimalt.. :( Kanske bara skulle åka till sommarstugan morgonen efter och bada bubbel och sånt där.. svårt..

ea83: roligt med klänningen! :D när får du hem den? den är jätte fin verkligen, jag älskar blinget på bysten.. :) 

• Future Mrs S

Vad ska ni andra ha för jackor/kappor/bolero på er utomhus? Känner att jag kanske borde ha någon typ av "jacka" men vet inte vad.. funderade på en kort jacka i vit fuskpäls med 3/4ärmar+luva men jag vet inte.. :/
    En golvlång cape var jag inne på från början men nej jag är rädd att den blir för smutsig?

Hur kallt kommer det vara tror ni? Vid fotograferingen är det väl bara att "suck-it-up" top-modelstyle och stå ut, men det kanske är skönt att ha något? eller är det onödiga pengar? M2b säger att jag kan få ha hans kavaj (han ska ändå ta av sig den snabbt för han har väst under och det passar honom bättre, och det är väl gulligt om det är spontant men jag har nog gärna något eget... :/

Hur gör ni?
    Btw  3månader 2 dagar idag :D Tiden går så snabbt och jag har massor att fixa med!

• STÅL

Ska förlova mig då är det planerat.

• Fossing77

Jag ska ha en vit lite längre jacka över klänningen. Inte under vigsel och fest då, utan när vi rör oss mellan lokaler odyl. Ni kan se den här fossingsblog.blogspot.com/2011/08/mitt-brollopsfynd.html för bilderna gick inte att få in här. :) Jag gillar den skarpt!

Igår var jag och provade klänningen hos skräddaren, bara för att se hur och om den skulle gå att ta in lite. Hon löste det kanon genom att fixa till axelbanden lite och sedan skulle hon bara fästa till draperingen lite här och var. Jag får helt enkelt skaffa mig en kanonbra push-up för att fylla ut lite extra ;) 200 kr gick kalaset på och klart på onsdag. Kanonskräddare! :)

Vi ska organisera oss en egen bubbelprovning här med. Vi har eg brudskål inne vid festlokalen på Grand, men det kommer gå på strax över 6000 kr med mousserande vin i en ganska opersonlig lobby.... Så vi har helt enkelt chansat på att vädret blir klart och kallt och kör utomhus i parken under ljusträden. ;) Egenköpt bubbel (även om vi tar champagne så kommer vi undan bra mycket billigare), eldkorgar, marshaller, ev lite varm glögg för de frusna och två kompisar till min syster/tärna som sköter upphällning och roddar logistiken. Lövely! Blir det regn på tvären så lånar vi lite plats i en av paviljongerna i parken så får vi iaf lite tak. ;) Vi chansar helt enkelt.

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?