• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2011-07-15 14:33:31 följande:
    Vi slipper köpa ringar, mina föräldrar har köpt åt oss i Turkiet när de var på semester nu. Enda haken var att vi inte får se dem förrän bröllopsdagen. Superspännande!! Tur min mamma vet vad vi gillar för stil ;) men nervöst ändå ;)
    Va modigt och KUL! :d Spännande att ingen an er vet :D 
    jag väljer själv min ring och kommer nog beställa den på nätet sen kommer m2b lämna in den för gravyr och jag vet inte vad som kommer stå i, jag tar hans förlovningsring och lämnar in för gravyr och han vet inte vad som kommer stå i den, lite överraskning iallafall men inte modigt som er ;D
    vinterbrud81 skrev 2011-07-18 23:04:44 följande:
    Har hämtat hem min klänning idag, nu ska den hänga här till i oktober då jag ska lämna in den och låta den sys in lite här och var. Vet inte om jag kommer att kunna sova inatt, kommer att beundra min fina klänning istället.
    En liten fråga bara, någon som vet var man kan få tag på en såndär förvaringspåse med dragkedja som är minst 180 cm lång?
    Åhh va kul! Jag letade oxå efter en sån "påse", ha min klänning hemma hos mamma för m2b vill inte se den innan och när jag kom dit hade hon "sytt" ett överdrag, hon hade helt enkel tagit ett påslakan och gjort ett litet hål för galgen längst upp. funkar bra så länge den inte hänger för utsatt så klart ;) 

• Future Mrs S

sambon tycker att jag gått överstyr med pysslandet och planerandet nu men det hindrar inte mig från att pyssla pyssla pyssla nu på semestern ;D Idag har jag fixat två tvålpumpar till toaletterna, köpte tvålpumpar med laban & Labolina på för ett par veckor sedan när Ica sålde för 10:-/st, som tur var hade jag kvar båda två och eftersom våra färger är vitt/svart/rött så gjorde jag nya ettiketter till pumparna idag.. ;)
    Innan:

Och efter:

Skrev ut ettiketter som jag laminerade men det var riktigt svårt med så små lappar, men helt ok tycker jag.. funderar på om jag ska sätta något band längst upp på flaskan eller kanske försöka göra egna mini-toffsar i rött och hänga dit.. ;)  
  • Fossing77

Vad fyndigt med tvålen! Snyggt!

• hannahsofia

Vad roligt att till och med tvålen går i ert färgtema! Nu blir jag inspirerad :)

• Future Mrs S

Kul att ni gillade pumparna, jag känner att dom inte blev riktigt så bra som jag hoppats men dom funkar ;)
    Visar ett annat pyssel oxå...
    Har köpt organzaband till stolarna men kände att jag och m2b borde ha något lite mer, så efter att ha googlat en stund så gjorde jag dess till oss.. :)

Vi ska ha vita knoppalakan på stolarna men turkosa fleecefiltar fick duga nu ;D 

• hannahsofia

IDag ska vi äntligen få kolla på lokalen! Har varit så mycket meck med det så det är helt sanslöst, men idag ääääntligen ska vi få se den inifrån! Vi har stått och glott in genom fönstrena ett par gånger, men det är svårt att planera alla dekorationer utifrån det ;)

Provade att göra smink och hår första gången igår med, har en god vän som gör det... Vilken tur att vi började prova i tid! HAhah blev inte allt som vi tänkt oss men nu vet vi vad vi behöver införskaffa. Gör om, gör rätt :)

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-07-27 07:48:16 följande:
    IDag ska vi äntligen få kolla på lokalen! Har varit så mycket meck med det så det är helt sanslöst, men idag ääääntligen ska vi få se den inifrån! Vi har stått och glott in genom fönstrena ett par gånger, men det är svårt att planera alla dekorationer utifrån det ;)

Provade att göra smink och hår första gången igår med, har en god vän som gör det... Vilken tur att vi började prova i tid! HAhah blev inte allt som vi tänkt oss men nu vet vi vad vi behöver införskaffa. Gör om, gör rätt :)
    Åhh jag själv känner mig JÄTTE kluven inför håret, hade tänkt ha en semi updo men köpte en typ båtringad klänning och en lååång slöja och började fundera på att ha uppsatt istället. Måste prova med klänningen tror jag och se.

Kul att få se lokalen lite närmare! :D Vi har inte sett vårt kapell från insidan men kikat ingeom fönster och sett några bilder på nätet, men festlokal är lite större så klart, kyrkoar brukar ju vara ganska lika.. ;D berätta hur det såg ut sen?! 
  • hannahsofia

oooh båtringad klänning låter sååå fint! hahah jag la ansvaret helt på min kära frisör och hon gjorde det heeelt perfekt, bara lite tekniska ändringar :)

lokalen var helt PERFEKT! jag är så himla glad! en stor luftig lokal med eget dansgolv och liten scen så man behöver inte plocka undan borden :) och behövs bara lite dekorationer, inga mängder för lokalen i sig är så enkel och ren liksom :)

• jenniejummie
    Future Mrs S skrev 2011-07-21 21:33:16 följande:
    sambon tycker att jag gått överstyr med pysslandet och planerandet nu men det hindrar inte mig från att pyssla pyssla pyssla nu på semestern ;D Idag har jag fixat två tvålpumpar till toaletterna, köpte tvålpumpar med laban & Labolina på för ett par veckor sedan när Ica sålde för 10:-/st, som tur var hade jag kvar båda två och eftersom våra färger är vitt/svart/rött så gjorde jag nya ettiketter till pumparna idag.. ;)
    Innan:

Och efter:

Skrev ut ettiketter som jag laminerade men det var riktigt svårt med så små lappar, men helt ok tycker jag.. funderar på om jag ska sätta något band längst upp på flaskan eller kanske försöka göra egna mini-toffsar i rött och hänga dit.. ;) 

Ååå vilken bra idé, den snor jag om d e ok!
    våra färger är gult/svart/rött, så de passar bra.
  • Petreskow

Åh vad roligt att hitta denna tråd. Vi gifter oss också 111111, klockslaget är inte fastslaget ännu men det blir förmodligen kl: 11:11 :D

Vi ska ha ett väldigt litet bröllop och från att vi bestämde oss så har vi endast 4 mån på oss. Så det är nervigt. Samt det som är det jobbigaste är att vår präst har semester så vi har inte kunnat boka varken honom, kyrka eller lokal.

Kyrkan är prel bokad till oss och det fanns inga andra bokningar gjorda så de känns bra. Men vi kan inte helt slappna av förrän vi pratat med pästen.

Så nu är de snabba puckar!

Har ni bloggar så man kan följa er? Vore super kul :)
    Här är min ifall ni vill kolla :) http://petrathisisme.blogspot.com/

Mvh Petra

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?