• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • jenniejummie
    EA83 skrev 2011-05-26 22:31:49 följande:

Det känns som det står still på planeringsfronten här... Fast egentligen så håller vi på att bestämma menyn, kolla vem som ska få göra tårtan, jag funderar på huruvida jag orkar/vill/måste?! sy storlsöverdrag till storlarna... Jag har inte rikgit bestämt mig ännu om jag tycker det är viktigt för helheten eller inte...

Beslut beslut beslut!! MEN det kommer bli bra! :D

De engelska inbjudningarna är iaf klara och skickade, nu måste jag bara ta tag i de svenska också... De ska ju ut snart de med... När skickar ni era? Och vilket osa datum ska man ha?

Vi kommer skicka inbjudningarna i Juli med sista osa sista aug. Vill gärna veta vilka som kommer så att vi kan börja fixa med allt runt omkring. Känns onödigt att göra en massa  dekorationer, placeringskort, favors mm mm. om det är flera som inte kan komma...
    Helst av allt så skulle jag vilja veta nu!! =)
  • EA83

Future Mrs S: Vi har också ett årig förlovningsdag den 10 okt :D Jag hoppas jag tar mig till ett IKEA snart så jag kan provsy ett stolsöverdrag så jag vet om jag orkar med att sy ca 100st...

Jenniejummie: Vad roligt att ingen vet om det!! SÅ spännande och vad glada alla ska bli som blir bjudna!! Håller med om att man vill veta NU NU NU vem som kommer och inte... Det är ju ändå en vanlig fredag och alla kanske inte har semester att ta ut...

Nej, nu ska jag nog ta och skicka lite mail till olika folk så jag gör nått bröllopigt idag också :D

• Fru Nordström 2011

Här har du en med som skall gifta sig 11/11-11. Försöker få det kl 11:11. Fullpott i 11.
    Men här blir det i all hemlighet =) <3

• Future Mrs S

EA83: men vilka PERFEKTA datum ni valt!!! ;D 
    Ska du sy överdrag av knoppalakan? jag har funderat på det själv men sen hittade jag filmer på youtube hur man kan knyta överdrag så man slipper sy, blev helt ok fint faktiskt och spar ju så klart massa tid! :) ett tips bara. :)

---------------------------------------------------------------------------------------

• EA83

Future Mrs S: jag vet, kan det blir mer perfekta?! ;D Jag har också sett de filmerna, men det blir ju dubbelt så dyrt, eg har jag inte budgeterat för stolsöverdrag och ska jag få några så lär jag nog dra ner så mkt jag kan på kostnaderna för dem... Annars sätter nog sambon stop för det! haha... Men jag kan mycket väl ändra mig och råka handla fler knoppalakan! =)

Mina mail igår gjorde att jag har catering bestämt dock inte menyn ännu, men vem som ska göra den, och även bestämt att vi ska proväta två förslag efter sommaren. Så det känns bra!!

Mailade också en ev transport + fotografering 7000:- för 8 timmar av körning och fotografering, det tycker jag verkar vara ett super pris! Jag är nöjd!!

Vad ger ni för era tårtor? Vad kostar de per bit?

• Future Mrs S
    EA83 skrev 2011-05-31 19:29:07 följande:

Future Mrs S: jag vet, kan det blir mer perfekta?! ;D Jag har också sett de filmerna, men det blir ju dubbelt så dyrt, eg har jag inte budgeterat för stolsöverdrag och ska jag få några så lär jag nog dra ner så mkt jag kan på kostnaderna för dem... Annars sätter nog sambon stop för det! haha... Men jag kan mycket väl ändra mig och råka handla fler knoppalakan! =)

Mina mail igår gjorde att jag har catering bestämt dock inte menyn ännu, men vem som ska göra den, och även bestämt att vi ska proväta två förslag efter sommaren. Så det känns bra!!

Mailade också en ev transport + fotografering 7000:- för 8 timmar av körning och fotografering, det tycker jag verkar vara ett super pris! Jag är nöjd!!

Vad ger ni för era tårtor? Vad kostar de per bit?

det låter som att du har bra koll! :D 
    Jag har precis skickat efter våra inbjudningskort, och jag ändrade osa till första oktober istället... 
    Skickade efter från vistaprint efter flera försök att göra själv, det gick på 410:- för 30 inbjudningskort+kuvert+sigill till kuverten+placeringskort (iofs utan gästens namn men ändå nu slipper jag klippa till sånna) tror vi kommer köpa festprogram där oxåom vi gillar korten.. :)

Märker nu hur mycket vi har kvar att planera!
    vi har inget hotell till bröllosnatten
    inte bokat catering
    ingen tårta
    ingen transport 
    ingen solist 
    herregud jag får nog börja göra listor nu! ;)
  • lilla jag

Vi har skickat ut våra inbjudningskort redan nu för att våra anhöriga ska ha en möjlighet att begära semester om dom vill närvara på bröllopet. Det har bara varit positiva röster om att vi skickat ut dom så här tidigt så där försvann min ångest angående deras åsikter. Även om jag inte vill påverkas av vad folk säger så märker jag att vissa saker sätter sig lite djupare än andra. Mina kollegor har faktiskt dom starkaste rösterna om hur man "ska" göra när det gäller bröllop. Jag har hittills gått ner ca 12 kg då jag vill må bra i största allmänhet (var på tok för stor innan) men nu får jag åsikter om att jag borde försöka gå ner ännu mer och köpa min klänning så sent som möjligt för att jag ska vara snygg på mitt bröllop. ^^ Jag anser att jag kommer att vara snygg oavsett vad jag väger! Varför kan man inte hålla sin åsikt för sig själv om man vet att det kommer såra någon?
    Jaja, jag var och hämtade min ring i veckan! Den är underbar även om det blev lite mer diamanter än planerat. Nu ska min BM gömma den någonstans så jag inte går och blir besatt av att prova den hela tiden.

• MaalinJohansson

Mina svärföräldrar ska också gifta sig den 11 Novermber nu 2011 :) Och deras tid för vigsel är 11:11.
    Tycker det är jätte häftigt! Om jag inte alltid velat ha ett sommar bröllop så hade jag absolut också kunnat tänka mig den här dagen :)

Lycka till alla!

• Future Mrs S
    MaalinJohansson skrev 2011-06-12 17:27:49 följande:

Mina svärföräldrar ska också gifta sig den 11 Novermber nu 2011 :) Och deras tid för vigsel är 11:11.
    Tycker det är jätte häftigt! Om jag inte alltid velat ha ett sommar bröllop så hade jag absolut också kunnat tänka mig den här dagen :)

Lycka till alla!

Jag hade också alltid tänk mig ett sommarbröllop gärna midsommarafton! :D Men när sambon friade 10-10-10 så tänkte jag snabbt om... ;) 
    Vi funderade oxå på klockan 11.11 men sen tyckte vi att det var lite tidigt för alla som får åka långt.. :) 
  • Future Mrs S
    lilla jag skrev 2011-06-12 17:24:22 följande:
    Vi har skickat ut våra inbjudningskort redan nu för att våra anhöriga ska ha en möjlighet att begära semester om dom vill närvara på bröllopet. Det har bara varit positiva röster om att vi skickat ut dom så här tidigt så där försvann min ångest angående deras åsikter. Även om jag inte vill påverkas av vad folk säger så märker jag att vissa saker sätter sig lite djupare än andra. Mina kollegor har faktiskt dom starkaste rösterna om hur man "ska" göra när det gäller bröllop. Jag har hittills gått ner ca 12 kg då jag vill må bra i största allmänhet (var på tok för stor innan) men nu får jag åsikter om att jag borde försöka gå ner ännu mer och köpa min klänning så sent som möjligt för att jag ska vara snygg på mitt bröllop. ^^ Jag anser att jag kommer att vara snygg oavsett vad jag väger! Varför kan man inte hålla sin åsikt för sig själv om man vet att det kommer såra någon?
    Jaja, jag var och hämtade min ring i veckan! Den är underbar även om det blev lite mer diamanter än planerat. Nu ska min BM gömma den någonstans så jag inte går och blir besatt av att prova den hela tiden.
    Va skönt med bra feedback! jag har fått höra att folk kanske glömmer att osa om man skickar för tidigt men hur ska dom kunna glömma det? vi ska bara ha drygt 40 gäster liksom så bara de närmsta är bjudna dom glömmer nog inte.. ;)

Vi har just skickat efter våra inbjudningar och dom ska komma om ca 2 veckor, ångrar lite nu att jag inte tog extra snabb leverans och fick dom typ NU! ;D Men när vi får dom skickar vi dom nog ganska direkt tror jag.. valde osa 1 Oktober.. :)

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?