11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
EA83: jätte fina kort, får man fråga var du köpt själva korten och priser på dom? hade ju tänkt göra våra själv men det blev verkligen inte bra.. lite ledsen över det men ska ge det ett försök till..
Nu har vi helt plötsligt bytt färgtema (igen) nu blir det rött! Vi funderade på det från början men eftersom en av dom saker jag bestämde fr början var att jag vill ha ett "band" i midjan och då tänkte jag att rött blir lite för mkt lucia men nu struntar jag i det och tänker att lucia är fint! ;) Köpte tillräckligt med tyg för att räcka till löpare på alla bord+mitt band+slips+näsduk till m2b.. kommer nog bli fint.. :)
Min mamma har köpt tyg till min underkjol som hon ska sy, kommer bli jätte bra! En ordentligt stor och fluffig.. :D
Eftersom våra save-the-date kort blev så dåliga så har vi inte skickat ut några än, detta var resulterade i det första bröllopsbråket *suck* sambon har lite invecklade familjeförhållanden och han ringde inte och så något till sin biomamma utan tänkte att hon skulle få veta när hon fick just sav-the-date kortet som ju inte skickats än.. sen råkade hans bror säga det! Inte bra! Hon var jätte ledsen att hon int skulle bli bjuden osv.. jag skämdes jätte mkt men det är liksom inte min grej att ringa att berätta.. jaja det är bra nu iallafall.. ;)
Hej alla 111111-brudar!
Vi gifter oss också 11-11-11. Ska bli fantastiskt roligt! Jag snubblade in på denna tråd och har läst era inlägg. Kul läsning, tack! Jag måste erkänna att jag inte är någon bridezilla, och att detta inte upptar någon nämnvärd tid av mitt liv just nu. När väl datumet var satt i november letade vi lokal ett par dagar och hittade ett litet slott i närheten av var vi tidigare bott, klart! Sedan funderade vi på en vacker kyrka och valde en där vi bor idag, klart. Nån vecka efter satt datum fick jag tips om en brud- och festklänningsbutik som gått i konkurs och sålde ut allt till inköpspris. Trodde absolut inte jag skulle hitta något då jag inte alls hade tittat på klänning och inte alls visste vad jag ville ha. Men det gjorde jag; en fantastiskt fin klänning. Passade även på att köpa slöja och diadem. Tärnklänningar hittade jag tre stycken i en vanlig klädbutik under julrean. Kock och fotograf är bokade. Frisör och florist finns i familjen och närmsta vänkretsen. Presentaskar till gästerna köpte jag på Blocket för nån hundralapp. Jag tror att man inte ska stressa upp sig så inför detta. Ingen utom jag själv märker att tärnklänningarna och presentaskarna inte går i samma ton. Och letar jag så kommer jag säkert att hitta en vackrare (och dyrare) klänning, så jag låter bli.
Vad som däremot inte är klart är musiken... Hur gör ni? Hade tänkt mig ett live-band jag sett på en fest men lokalen lämpar sig inte så bra med små rum i fil. Så det blir en DJ, men önskar ändå få in någon live musik eller någon slags oväntad överaskning (typ säckpipa som jag älskar!)
/Jenny
ea83: tack för tipset! :)
jhkk: Vi kommer inte ha någon dans eller så, det är liksom inte vi.. kanske att vi har en första dans då blir det till "stereo" ..vi gillar mest hiphop och rnb och det skulle inte passa oss alls med ett liveband som spelar rock eller gammal schlager liksom så vi hoppar det.
Vi kommer ta dit ett par stora högtalare och vår laptop och ha en spotifylista med instrumentalmusik som står och när alla kommer och sedan hela middagen+mingel. Sen är min svåger sjukt duktig på att spela gitarr (sjunger gör han gärna oxå men det får han inte hahaha) så vi kommer nog fråga om han är intresserad av att spela någon låt.. antingen i kyrkan eller på festen.. annars är det spotify som gäller för oss.. :)
Jag ska kanske fråga en vän om hon vill sjunga i kyrkan, hon sjunger underbart fint och hon var snäll nog att sjunga på en närståendes begravning när jag bad henne så hoppas hon ställer upp under detta lite roligare tillfälle! ;)
Vilka fynd det låter som du gjort! Jag fyndade min klänning i januari.. av självaste biggest loser florence!! Så där har jag en rolig historia om hur Rune fick hjälpa mig med dragkedjorna hahaha.. ;) Hon har en liten butik med festkläder+brudklänningar och sålde ut flera av dom och där hittade jag min fina klänning helt annat än jag tänkt mig men jag är super nöjd! och så helt fantastiskt gulliga människor! :)
vi kommer med stor sannolikhet ha någon slags livemusik, fästmannens bror har massa kontakter i regionen där vi bor så förhoppningsvis kan han hjälpa plocka ut något fint.
han kommer nog också spela något i kyrkan, är galet duktig musiker trots sin ringa ålder, var till och med med och spelade på kronprinsessans bröllop så det ska bli ritkigt roligt att ha med honom på vårt med hahah :D
klänning ska jag kolla nu vid påsk, förlovningsringarna har vi precis fått och herren har lite svårt att vänja sig vid ring men det kommer nog snart :) har egentligen bokat stället vi ska vara men har fått tips om en till lokal som vi kanske sparar 20000 på att ta istället, så vi ska kolla där med. och med tanke på att hon som äger det stället vi har bokat är världssämst på att höra av sig så har jag inga bad feelings om det ;P
NU ÄR DET BARA 200 DAGAR KVAAAAR! Helt galet vad tiden går fort! Har fått lite kommentarer att "200 dagar är ju jääätteeelääänngeee" men helt ärligt, det var ju 350 dagar kvar för bara en sekund sen! :)
Jag tycker att Ni skall gifta Er kl 11 ;)
Åh vad härligt, tror vi är fler som gifter oss detta datum än vad denna tråd visar.... Dags att börja slutplanera och fixa med alla detaljer snart.... För vår del har många ändringar gjorts under vägen, men nu är vi nog på det klara. Dags att ta tag i inbjudningskorten nu....
Idag är det precis 6månader kvar tjejer, det är värt att fira tycker iallafall vi här hemma! ;)