• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • vinterbrud81

Igår bokade jag frisör och var in till två guldsmeder för att kolla på ringar. Hittade typen av ring som jag vill ha, nu är det bara om att bestämma sig.
    Varje grej man bestämmer inför bröllopet gör att det känns mer och mer verkligt...längtar riktigt mycket

• lilla jag

Jag köpte den första detaljen till min utstyrsel i fredags. Det blev ett diadem med en stor rosett och lite stenar som detalj. Jag är så nöjd och är nu taggad för resten. Hjärta Var och kollade lite på vigselring idag för att få lite koll på om det finns någon ring i den prisklass som jag hade tänkt i budjeten. Hittade faktiskt två olika ringar som var riktigt fina men ska kolla mycket mer innan jag bestämmer mig. Har ni andra köpt ringar än? Ska era karlar också ha en vigselring eller är det bara ni som ska ha två?

• Future Mrs S
    lilla jag skrev 2011-03-01 03:45:55 följande:
    Jag köpte den första detaljen till min utstyrsel i fredags. Det blev ett diadem med en stor rosett och lite stenar som detalj. Jag är så nöjd och är nu taggad för resten. Hjärta Var och kollade lite på vigselring idag för att få lite koll på om det finns någon ring i den prisklass som jag hade tänkt i budjeten. Hittade faktiskt två olika ringar som var riktigt fina men ska kolla mycket mer innan jag bestämmer mig. Har ni andra köpt ringar än? Ska era karlar också ha en vigselring eller är det bara ni som ska ha två?
    Jag köpte min tiara/diadem när vi var i London för ett par veckor sedan, så kul att pussla ihop det! :D Klänningen har jag ju köpt den oxå så nu är det "bara" skorna kvar men det är inte det enklaste!

Min m2b ska bara ha förlovningsringen, jag ska ta den till guldsmeden och gravera in datum och ett litet meddelande till honom, vad har jag inte bestämt helt. Jag ska faktiskt ha min mammas vigselring, endel blir förvånade eftersom mina föräldrar är skilda så tror dom att det vilar någon förbannelse över ringen el något, hahahahahaha!!!! För mig känns det bara roligt! Mina föräldrar är ändå typ särbo nu så..

Kan du inte visa ringarna? :) 
  • EA83

Ringen är bestämd sen innan vi förlovade oss, skaffade förlovningsring efter vigselringen, den är inte inhandlad ännu, det tar vi i sensommar tror jag bestämt... m2b ville bara ha en ring, så han får förlovningsringen igen ;D

Jag har beställt hem material för att göra inbjudningskort, placeringskort & festprogram, jag passade även på att beställa hem lite dekorationsförslag, så nu gäller det bara att börja pyssla! :D

• Future Mrs S

Försökte göra save-the-date kort men dom blev verkligen inte bra.. :( vet inte om jg ska orka tänka om eller helt enkelt skicka efter färdiga kort istället..?

• EA83

Ohnej vad trist Future Mrs S, är de verkligen dåliga, eller är du hård mot dig själv?

• EA83

Nu har jag börjat lite smått med inbjudningskorten, jag har gjort en framsida klar med band och så för att visa hur det kommer se ut... Jag kom på nu att jag tog fel band, men här kommer en liten bild iaf =)

• hannahsofia

EA83: åh vad fina de var! är rött och guld ert färgtema?

vi har nu bokat lokal och jag har fått med mig svärmors brudkrona hem som jag ska bära på bröllopet! kan inte sluta titta på den, den är så fiiin! :D

• EA83
    hannahsofia skrev 2011-03-14 18:19:22 följande:
    EA83: åh vad fina de var! är rött och guld ert färgtema?

vi har nu bokat lokal och jag har fått med mig svärmors brudkrona hem som jag ska bära på bröllopet! kan inte sluta titta på den, den är så fiiin! :D
    Ja, rött, guld och orange är färgerna som jag tänkt... men orange kommer först i dukningen, fick inte plats på inbjudningskorten ;)

Vad fint med brudkrona!! Jag har inte bestämt alls hur jag vill se ut, förutom en vit klänning då!! :D Men, krona, tiara, slöja eller inte... Jag har ingen känsla alls vad jag vill... Det kommer väl när jag minst anar det, så då bara vet jag :D
  • EA83

Ojoj vad jag hamnat i en bröllopssnurra nu! Jag klurar och knåpar på när jag får tillfälle! Gjorde en provdukning (finns i mitt galleri) som jag är nöjd med, enkla och billiga medel men ändå fint! :D

Hittade dessa på IKEA som jag tror jag vill köpa, och sen måla i blommorna med orange och rött för att matcha resten av dukningen :D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?