• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • vinterbrud81

Igår "outade" vi oss på fb, så nu vet alla våra vänner om vad som är på gång, känns så himla skönt att äntligen få prata om det.
    Så nu är det nya tag med planeringen. Ska ringa om en festlokal på måndag. En herrgård som ligger alldeles intill kyrkan som vi har bokat.
    Sen blir nästa steg för oss att bestämma oss om vi ska göra maten själva eller om vi ska catera. Jag jobbar i storkök och samt att stor del av min familj gör detsamma. Så det borde inte vara några problem att lösa den biten. Frågan är bara om vi ids?

• Future Mrs S

I torsdags köpte jag min klänning! Det blev inte alls vad jag hade tänkt mig! jag hade tänkt massa pärlor massa lager massa av allt egentligen och inga axelband, jag köpte en båtringad tror jag det heter? väldigt enkel klassisk klänning och är super nöjd!! Ska ha ett långt band i midjan i vår färg som pifar upp lite och gör den mer personlig.. kommer bli så fint! :)

• hannahsofia

Vi har precis beställt min vigselring via en auktionssajt så den väntar vi nyfiket på :) lokaler ska vi kolla på lördag... allt känns så himla verkligt nu :D

• hannahsofia

Ringen fick åka tillbaka, men lokaler har vi hittat två helt perfekta! Nu ska vi bara välja :) Sitter och skriver save-the-date kort just nu.. Är det någon annan som tänkt skicka ut det?

• lilla jag

Hejsan! Jag hoppar in här lite senare än alla andra men vi har också planerat att gifta oss 11-11-11. Det var min m2b som fick bestämma datum och eftersom han är en äkta nörd så blev det självklart det. Vi bokade kapell och präst redan i september då vi ville vara säkra på att få som vi önskade. Vi ska inte ha någon fest efteråt utan kanske ett år efter giftemålet men vi ska däremot samla alla i en bygdegård över en fika efter vigseln. Lokalen,fotograf, frisör och planering inför fikan är fixat. Vi kommer inte skicka ut några inbjudningar till vigseln utan folk vet redan om när det är och får dyka upp om man vill. Enkelt och smidigt! Modigt av er att köpa klänningar så här tidigt, jag fegar nog och väntar till sommaren har kommit innan. Kan fortfarande inte fatta att jag ska få gifta mig med min finaste man!  

• Fossing77
    lilla jag skrev 2011-02-14 06:36:15 följande:
    Hejsan! Jag hoppar in här lite senare än alla andra men vi har också planerat att gifta oss 11-11-11. Det var min m2b som fick bestämma datum och eftersom han är en äkta nörd så blev det självklart det. Vi bokade kapell och präst redan i september då vi ville vara säkra på att få som vi önskade. Vi ska inte ha någon fest efteråt utan kanske ett år efter giftemålet men vi ska däremot samla alla i en bygdegård över en fika efter vigseln. Lokalen,fotograf, frisör och planering inför fikan är fixat. Vi kommer inte skicka ut några inbjudningar till vigseln utan folk vet redan om när det är och får dyka upp om man vill. Enkelt och smidigt! Modigt av er att köpa klänningar så här tidigt, jag fegar nog och väntar till sommaren har kommit innan. Kan fortfarande inte fatta att jag ska få gifta mig med min finaste man!  
    Samma nördighet här som fick bestämma dag Flört Sambon är ingenjör och fick välja själv. Flört
  • EA83
    hannahsofia skrev 2011-02-13 19:06:29 följande:
    Ringen fick åka tillbaka, men lokaler har vi hittat två helt perfekta! Nu ska vi bara välja :) Sitter och skriver save-the-date kort just nu.. Är det någon annan som tänkt skicka ut det?
    Tråkigt att inte ringen föll i smaken!! Vi kommer inte skicka ut save-the-date kort, alla är redan väl medvetna om när vårt bröllop kommer äga rum! Har varit i 3½-år, så har man missat det och planerar annat får man skylla sig själv ;)
  • EA83

Jag har börjat fundera på inbjudningskorten och festpogrammen, blir nog till att beställa material i veckan! Jag är inte direkt pysslig av mig, men för snål för att låta någon annan göra korten! Så det gäller att börja i tid!! Jag har tänkt göra våra initialer i embossing på inbjudningskortet, festpogrammet, vigselpogrammet och tack-korten, ev placeringskorten också, så jag har några pysseltimmar framför mig!

• Future Mrs S
    hannahsofia skrev 2011-02-13 19:06:29 följande:
    Åhh vilken sajt? jag brukar försöka se sådana men har inte hittat någon riktigt bra än.. :) 
    Vi skulle ha save-the-date sen skulle vi inte men nu ska vi det iallafall! Mest tror jag för att jag tycker att det är kul att fixa med dom.. haha.. dom flesta vet ju redan att vi ska gifta oss då men dom vet ju inte om dom kommer bli bjudna el inte så ett save-the-date känns bra! det är ändå klockan 15.00 en fredag, om 267 dagar btw! ;) 
  • hannahsofia

Future Mrs S: Vi har faktistk köpt vanliga vykort som såldes nu vid alla hjärtans dag från bokia, ser ut såhär:

www.amazon.com/Box-Kisses-40-Collectible-Postcards/dp/0811853365

sen så köpte vi en kaligrafipenna som jag försökte skriva någotsånär snyggt med, det får duga liksoM :)

EA83: Först så kände vi lite så med men eftersom frågor börjat dyka upp om folk är bjudna eller ej så tänkte vi att vi likagärna kan skicka ut och så vet de säkert och ingen bokar upp något annat :)

Ska posta korten idag eller imorgon sen är det ingen återvändo hahahh ;D

Sitter och kollar tärnklänningar nu, vill ha lite "roligare" än såna fina lite balklänningsstuk. Vill mer ha något antingen rockligt eller knalligt (rocken står killen för, de knalliga färgerna är jag ;)) och har hittat fina på La Redoute för inga pengar alls nästan :D

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?