• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • vinterbrud81

Fick klart med den tillfrågade fotografen igår, hon ville gärna ta sig an uppdraget att fota oss. Så roligt!

• YET
    vinterbrud81 skrev 2010-11-12 18:18:08 följande:
    Fick klart med den tillfrågade fotografen igår, hon ville gärna ta sig an uppdraget att fota oss. Så roligt!
    Va kul =)
  • quinniy

tog själv saken i egna händer och bokade rådhuset härom dagen och bokat hotell och middag. Sen skickade jag ett sms till sambon;)! Ska vara bara vi och två vittne;)

• EA83

Nu har jag hittat den lokalen som vi kommer ha festen i, det blir en bygdegård som tar ca 140 sittande. Vi kommer förhoppningsvis vara under 100st så det borde finnas tillräckligt med utrymme =) 
    Sen har jag börjat kolla på lite olika catering alternativ... Men inget bestämt där.

Jag måste prova att göra sådanna lyktor som du pratar om Vinterbrud81, låter jättefint!!

Jag planerar och funderar massor, men alla runtomkring tycker det är tidigt att planera och boka redan nu... Det enda som jag inte kan börja med ännu är klänningen, jag har en 7 veckors son och därmed nååååågra (läs många) extra kilon som jag ska ta itu med nu efter nyår..

• Fossing77
    Höstdröm2010 skrev 2010-11-11 12:14:57 följande:
    Ja, vi har det datumet också och det är vårt 11 år så det är lite speciellt. Mitt dilemma: Jga kollar på festalternativ och det ena alternativet verkar hur bra som helst men det kostar det 40.000 med buffé och viss dryck. De minimidebiterar 35000.. Men om vi väljer 111112- så finns en festlokal med ALLT inkluderat- buffé och fri dricka för alla för 25.000. Hur hade ni gjort?Lyxproblem...
    vigsel 11-11-11 och festen dagen efter? så hade vi tänkt göra men det blev ändring efter lite funderingar. :)

Friade till min sambo 29 maj i år och härom dagen meddelade han att 11-11-11 var vår dag. Överlät datumväljandet till honom nämligen. :)

Vår plan är vigsel i kyrkan, vi har preliminärbokat fest på First Hotel Grand här i Borås och har svårt att få ner gästlistan under 90 personer. Just nu letar jag ringdesign för att kunna beställa egendesignade ringar. :) Det här är sååå spännande! :)

• Future Mrs S

Hej! Här är en till som blir Mrs 111111.. Kl 15.00.. 

Klart 11.11 hade varit ännu "mer" men nej det passar inte oss med så tidigt många har ju en bit att åka och vi känner att det blir mysigare att ha det lite senre, försökte få det vid 17.00 men något annat par var ute tidigare än oss.. Tur iallafall att vi fick kapellet vi ville ha! Bokat det idag!!! :D 

Nu letar vi efter festlokal, finns mkt att välja på känns det som men vi har inte hittat något perfekt ännu.. vi kommer bara vara 35-40 stycken så det får inte vara så stort! :O

Har även börjat klicka hem lite grejer från tradera, borsdekorationer osv.. Får passa på när jag hittar till bra pris. :) 

Budgeten slåss vi lite om här hemma, vi är inte överens.. Sambon vill ha en högre budget än vad jag vill.. (brukar det inte vara tvärtom? ;)) Kommer bli ett litet mysigt bröllop och vi hoppas ju så klart på SNÖ! :D Mysigt det kommer bli alltså, vitt överallt och marschaller ljuslyktor mm.. fiiint! :)

Nu känns det som jag vill skrika ut vårt datum för allt och alla! Men är det inte lite konstigt att typ skriva på bloggen el så innan vi skickat ut inbjudningarna? :/ Tänk om någon vi inte tänkt bjuda skriver typ "kul då kommer vi" eller något, jobbigt! Och vi kan ju inte gärna skicka ut inbjudan redan nu? Kanske kan skicka ut ett enkelt kort att dom ska hålla datumet öppet och skicka inbjudan senare? :/

Jag tänkte att vi kunde åka upp till kapellet och ta en bild på oss med det i bakgrunden och göra till ett kort (finns ju på typ fujifilm osv) och skriva typ 

"I det här kapellet kommer vi bli man och fru vänligen håll 111111 öppet för att dela vår dag med oss. Mvh/XXXX XXXXX" 

vad tror ni?

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2010-12-06 11:46:26 följande:
    Hej! Här är en till som blir Mrs 111111.. Kl 15.00..  Klart 11.11 hade varit ännu "mer" men nej det passar inte oss med så tidigt många har ju en bit att åka och vi känner att det blir mysigare att ha det lite senre, försökte få det vid 17.00 men något annat par var ute tidigare än oss.. Tur iallafall att vi fick kapellet vi ville ha! Bokat det idag!!! :D    Nu letar vi efter festlokal, finns mkt att välja på känns det som men vi har inte hittat något perfekt ännu.. vi kommer bara vara 35-40 stycken så det får inte vara så stort! :O   Har även börjat klicka hem lite grejer från tradera, borsdekorationer osv.. Får passa på när jag hittar till bra pris. :)    Budgeten slåss vi lite om här hemma, vi är inte överens.. Sambon vill ha en högre budget än vad jag vill.. (brukar det inte vara tvärtom? ;)) Kommer bli ett litet mysigt bröllop och vi hoppas ju så klart på SNÖ! :D Mysigt det kommer bli alltså, vitt överallt och marschaller ljuslyktor mm.. fiiint! :) Nu känns det som jag vill skrika ut vårt datum för allt och alla! Men är det inte lite konstigt att typ skriva på bloggen el så innan vi skickat ut inbjudningarna? :/ Tänk om någon vi inte tänkt bjuda skriver typ "kul då kommer vi" eller något, jobbigt! Och vi kan ju inte gärna skicka ut inbjudan redan nu? Kanske kan skicka ut ett enkelt kort att dom ska hålla datumet öppet och skicka inbjudan senare? :/   Jag tänkte att vi kunde åka upp till kapellet och ta en bild på oss med det i bakgrunden och göra till ett kort (finns ju på typ fujifilm osv) och skriva typ  "I det här kapellet kommer vi bli man och fru vänligen håll 111111 öppet för att dela vår dag med oss. Mvh/XXXX XXXXX"  vad tror ni?
    såna där save-the-date-kort verkar vara rätt vanliga nu för tiden så kör på bara :)
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2010-12-06 15:17:49 följande:
    såna där save-the-date-kort verkar vara rätt vanliga nu för tiden så kör på bara :)
    Jag slängde upp en tråd oxå nu har jag fattat att det är vanligt! :) Hade jag ingen aning om.. haha.. 

Frågan är nu hur ska vi göra? Skicka lite fina vanliga kort hittade som man kan köpa online eller ta en bild på oss som var ursprungsideen? Svårt.. :O

• Fossing77
    Future Mrs S skrev 2010-12-07 10:25:29 följande:

Jag slängde upp en tråd oxå nu har jag fattat att det är vanligt! :) Hade jag ingen aning om.. haha.. 

Frågan är nu hur ska vi göra? Skicka lite fina vanliga kort hittade som man kan köpa online eller ta en bild på oss som var ursprungsideen? Svårt.. :O

jag har tittat på en del på dom på nätet, man kan till och med köpa i magnetpapper, så dom fastnar direkt på kylen. praktiskt, men kostar ju så klart. :)
  • Future Mrs S
    Fossing77 skrev 2010-12-14 12:57:29 följande:
    jag har tittat på en del på dom på nätet, man kan till och med köpa i magnetpapper, så dom fastnar direkt på kylen. praktiskt, men kostar ju så klart. :)
    Jag hittade oxå sådana, gansak käck ide tycker jag.. ;) 
    Jag vill väl gärna att dom ska matcha inbjudningarna sedan men det är väl inget måste egentligen.. funderar på att göra egna något lite finare papper och skriva ut texten på och sedan sätta i ett kort och med ett sidenband runt om, jag har ju tid att fixa med det.. ;)
    Men så här tidigt har vi ju inte bestämt så mkt.. bara bokat kapellet och tittat på och tackat nej till ett par festplatser, köpt lite dekorationer på tradera.. men vi är inte 100% över färgtemat det beror lite på lokalen tycker jag, vi funderar på vitt/svart/silver och diamanter som tema kan bli snygg dukning tror jag men det passar inte i en murrig lokal tycker jag.. svårt!! :/ 
Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?