• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • YET

Nu har vi velisar oxå bestämt oss, 11-11-11

vi har precis bokat präst o kyrka :)

• hannahsofia

Vi har också bestämt oss för det datumet och den tiden haha! Nej 11 kändes lite tramsigt och kyrkan föreslog 15 vilket passar perfekt. Har precis börjat ringa runt för att kolla lokaler men inget hittills är vinteröppet/tillräckligt stort... Så trist, vet inte vart jag ska leta mer!

• LOMARE

Härligt att vi är fler, tror att det blir fler ju närmre vi kommer... Lycka till med all planering.

• vinterbrud81

Här är en till som har 11.11.11 som bröllopsdatum. Vi valde det datumet för att just den dagen firar vi 10 år tillsammans. Vigseln kommer nog att vara kl. 17 och då utomhus. Så vi hoppas att det är snö på marken då. Annars får vi hitta på nåt annat.

Vi har bokat vigselförrättare. Brudbuketten är bestämd, fotograf är kontaktad men vi vet inte än om vi får den fotograf vi vill ha, trubadurer ska vi kontakta i veckan. Började fundera idag om vi kanske ska fixa maten själv med hjälp av familjen. Min syster ska göra bröllopstårtan och lite andra bakverk.

Att hitta festlokal är jättesvårt, vissa hyr bara ut under sommaren och andra har aktiviteter den dagen eftersom det är en fredag.

• hannahsofia

Jajustja, jag är så virrig just nu, glömde ju säga att 11e november är vår årsdag. Annars hade det nog blivit ett annat datum, men nu är det ju extra speciellt iom 11-11-11 :)

• EA83

Oj vad mycket du ordnat med redan Vinterbrud81, roligt!! =)

Jag börjar känna att det är dags att ta tag i saker och ting snart! =)

• LOMARE

Ja här går det i lagom takt, imorgon är det ett år kvar....
    Vi har kyrkan klar, psalmer m.m valda samt en solist är klar. Annars gör vi maten själva, tårta är inte klart än. Lokal hittad och brudklänning beställd. Pysslar med mycket själv, som vinglasdekorationer och servettringar m.m... Är ingen panik ännu men det är ju så kul att planera....

• vinterbrud81

Jaha brudar idag är det ett år kvar innan vi blir fruar. Vi har ju 9 årsdag idag och båda råkade vara lediga så vi har börjat dagen med mysfrukost och pratat lite om det stundande bröllopet.

Känns som att det är rätt mycket att fixa ännu, men att ha bokat vigselförrättaren känns rikitgt bra eftersom hon vi vill ha är rätt eftertraktad.
    Vi har tänkt göra dekorationer och sånt själva  så det har pysslar jag på med då och då. Ett tips till er andra som vi ska ha, är att göra egna ljuslyktor av glasburkar som man penslar trälim på och sen strör på strösocker. Blir hur fint som helst. Vi ska ha massor av såna överallt. Samlar in burkar av släkt och vänner nu så jag kan göra hundratals med lyktor. Blir ju hur billigt som helst.

• Höstdröm2010

Ja, vi har det datumet också och det är vårt 11 år så det är lite speciellt. Mitt dilemma: Jga kollar på festalternativ och det ena alternativet verkar hur bra som helst men det kostar det 40.000 med buffé och viss dryck. De minimidebiterar 35000.. Men om vi väljer 111112- så finns en festlokal med ALLT inkluderat- buffé och fri dricka för alla för 25.000. Hur hade ni gjort?
    Lyxproblem...

• YET

förutom kyrka o präst så har vi bestämt rött o svart som färgtema, vill inte ha vit klänning, så den blir ant svart. Vet vad m2b ska ha för kläder. Våra skor är köpta.

Maten blir taco buffe, tårtan funderar vi på att göra själv, vilket fall ska det vara en chokladtårta i tre våningar på varann.

Min yngsta dotter ska vara tärna, min äldsta är vår fotograf. Vet vad vi vill ha för låtar i kyrkan, (ska hitta ngn som sjunga dem) o nästan bestämt psalmer. Spanat in festlokal. Resan blir till Irland eller cypern

Är mkt som är bestämt då vi först hade tänkt gifta oss i maj, men sen sköt vi fram det.

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?