• LOMARE

11-11-11, finns det fler?

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

• Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?
  • EA83

Future Mrs S: Ja, jag vill inte lägga massor av pengar på klänningen... Mest troligt änvänds den ju bara en gång, om man nu inte väljer att förnya sina löften till varandra.. Jag hoppas det är humana priser, men annars får jag göra som du sa och beställa...

Fossing 77: Vad skönt ändå att vara klar!! Har du köpt en klänning som sitter tight nu, eller är den helt förliten? Jag kan inte köpa någon klänning nu då jag har ca 15 kg som bör bort innan bröllopet...

Vinterbrud 81: Jag kan heller inte köpa någon klänning nu... Har som sagt 15 gärna 18 kg som ska bort till bröllopet.. Jag kämpar på, började träna i dec hittills står jag still dock, fastän jag äter bra och tränar 2-3 gånger i veckan + 60 min promenad 5 dagar i v... Det är iaf roligt att kolla på klänningar online och se vad man tror sig tycka om =)  Lycka till med iformkomningen =) Vad har du för mål?

• Fossing77
    EA83 skrev 2011-01-17 08:45:29 följande:
    Future Mrs S: Ja, jag vill inte lägga massor av pengar på klänningen... Mest troligt änvänds den ju bara en gång, om man nu inte väljer att förnya sina löften till varandra.. Jag hoppas det är humana priser, men annars får jag göra som du sa och beställa...

Fossing 77: Vad skönt ändå att vara klar!! Har du köpt en klänning som sitter tight nu, eller är den helt förliten? Jag kan inte köpa någon klänning nu då jag har ca 15 kg som bör bort innan bröllopet...

Vinterbrud 81: Jag kan heller inte köpa någon klänning nu... Har som sagt 15 gärna 18 kg som ska bort till bröllopet.. Jag kämpar på, började träna i dec hittills står jag still dock, fastän jag äter bra och tränar 2-3 gånger i veckan + 60 min promenad 5 dagar i v... Det är iaf roligt att kolla på klänningar online och se vad man tror sig tycka om =)  Lycka till med iformkomningen =) Vad har du för mål?
    Jag behöver minska några cm över bysten framför allt, men jag ammar min minsta just nu så när hon slutar så lär det inte vara några problem. Blir liksom inte mycket kvar. ;) Några cm i midjan skadar nog inte heller, men jag håller fortfarande på och tappar graviditetsdallret så det ska lösa sig det med. :) Den lilla är ju trots allt bara 5 månader och jag har redan tappat alla kilon jag gick upp, så egentligen ska jag väl träna en del så jag får stramat upp kroppen. :)

Lycka till vill jag oxå säga, du verkar ju jobba på superduktigt! :) Det kommer säkert gå alldeles utmärkt.
  • EA83
    Fossing77 skrev 2011-01-17 09:14:16 följande:
    Jag behöver minska några cm över bysten framför allt, men jag ammar min minsta just nu så när hon slutar så lär det inte vara några problem. Blir liksom inte mycket kvar. ;) Några cm i midjan skadar nog inte heller, men jag håller fortfarande på och tappar graviditetsdallret så det ska lösa sig det med. :) Den lilla är ju trots allt bara 5 månader och jag har redan tappat alla kilon jag gick upp, så egentligen ska jag väl träna en del så jag får stramat upp kroppen. :)

Lycka till vill jag oxå säga, du verkar ju jobba på superduktigt! :) Det kommer säkert gå alldeles utmärkt.
    Vad skönt att gravkilona försvunnit! Och bysten lär ju lösa sig som du säger när lillan slutar amma! Lite styrka så får du säkert fasin på dallret fort =) Jag har 8kg från graviditeten som sitter (minstingen är 3.5 mån) + övervikt sen innan som jag vill ha bort. Tur i oturen att amningen inte funkade för mig, nu kan jag träna och äta som jag vill utan att påverka sonen och jag hoppas träningen börjar ge resultat snart :D
  • Luci
    LOMARE skrev 2010-09-30 15:09:43 följande:

11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!!  Är vi fler denna dag?

Så vakert datum.  Lycka till!
  • Future Mrs S

Här är en till som gärna vill komma i en bättre bröllopsform innan jag köper klänning!
    Men jag kommer nog garanterat köpa min klänning på ebay, finns många fina där alltså! :) 

• Fossing77

Ja, det är tacksamt när amningen funkar just för viktnedgångens skull. Jag har haft tur måste jag säga.

Igår fick sambon ett ryck och köpte ett PS3 Move till vår Playstation, han ska nu gympa sig i form framför tvn säger han. ;) Till det fanns det dock ett träningsprogram med Mel B från Spice Girls....haha! Ett sånt köpte jag! Får se om det gör nån nytta ;) Man fyller i vad man vill åstadkomma, typ komma i form för sportevenmang eller tex bröllop, så skapas ett träningsprogram och sedan gör man övningarna tillsammans med Mel B på skärmen. Värt att prova när man aldrig lyckas släpa sig till gym eller annat ;)

• vinterbrud81

Jag har tyvärr rätt mycket att ta bort för att komma till normalvikt, ca 30 kg!!! Hemskt, men nu är jag verkligen på gång, jag har absolut inga förhoppningar om att får bort allt detta till bröllopet, men däremot ska jag komma i bättre form. D.v.s. få mer muskler och forma om kroppen. Få bort sånt som hänger löst, om ni förstår vad jag menar
    Så nu tränar jag styrka och kondition ca. 5 gånger i veckan. Slutade med allt synligt socker förra veckan och på en vecka har 1,8 kg försvunnit. Så det är ju en bra början. Är medveten om att det mest är vätska som försvunnit, men det känns ändå bra att få en sån bra början.
    Jag tänkte att till sommaren vet jag mer vartåt min form lutar så då ska jag börja fundera på klänning, men självklart tjuvkikar jag på en hel massa sidor.
    Jag har eventuellt en släkting som skulle kunna tänka sig att sy min klänning så då kan jag ju styra själv hur jag vill ha den. Han är så sjukt duktig på att sy och då får man ju klänningen precis som man vill ha den också.

• vinterbrud81

Haha lite fel formulerat där, låter som jag inte är säker på att har en släkting eller inte, men det är jag säker på att jag har. Om han kan tänka sig att sy klänningen är en annan sak

• Fossing77
    vinterbrud81 skrev 2011-01-17 13:30:59 följande:
    Haha lite fel formulerat där, låter som jag inte är säker på att har en släkting eller inte, men det är jag säker på att jag har. Om han kan tänka sig att sy klänningen är en annan sak
    Haha! Syftningsfel blir rätt kul ibland ;)

Vad menar du med synligt socker? Det låter jättespännande. Har precis börjat bläddra i Kärnfrisk Familj av den danska familjen som ställde om sin kost och fick massa positiva grejer utifrån det...
  • vinterbrud81

Med synligt socker tänker jag på godis, bullar, kakor, läsk och liknande. Sen kan jag kanske ta lite ketchup eller lingonsylt till maten. Då känns det faktiskt inte så jobbigt, med att behöva läsa alla innehållsförteckningar. För socker sätter dom i det mesta numera, men om man åtminstone tar bort det uppenbara sockret så är det ju en bra början.
    Förutom detta så äter jag mycket fibrer och grönt, jag försöker också göra all mat själv och köpa mindre halvfabrikat.
    Känns faktiskt inte så tufft även om jag är en riktigt gottegris

Svar på tråden 11-11-11, finns det fler?