11-11-11, finns det fler?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
11-11-11, klockan 15.00 gifter vi oss. Kyrkan är bokad, annat planeras men vi är långt ifrån färdiga... Vilken lycka!!! Är vi fler denna dag?
Ser att vi är några stycken som valt detta datum, kul... Av olika orsaker är det valt också. Vi har inte tänkt skicka några save-the-date- kort, tror att vi muntligt "förvarnat" alla då det är en Fredag, samt att en liten påminnelse är skriven i julkorten. Känner att planerna ligger lite ner nu under allt julstök, men det lär ta fart igen efter nyår, väntar med spänning på att få veta vilken präst vi får till vigseln... Annars är mycket beslutat, just nu är vår stora fråga bordsplacering eller inte, men det börjar klarna där med. Tid finns det!!!
Vi har kommit en bit på väg, men mest är det jag som fixar som går hemma med barnen. Vill vara så förberedd jag kan så att det inte blir panik sen när jag börjar jobba igen. :) Vi ska ha vår präst här hemifrån och kommer "låna" en kyrka inne i stan för vigseln och sedan ha festen på Grand Hotel. Klänningen och slöjan är klara. Men oj vad mycket det är att hålla reda på. Man kan bli förvirrad för mindre. ;)
ÅNGEST! Vi har börjat planera om allting, det är så svårt! Vi vill plötsligt ha fler gäster och mindre budget... inte lätt! En del dagar vill jag bara skita i allt och låta dom som vill komma till kyrkan och sedan åker jag och min m2b iväg själv och firar vår dag.. :(
Budgeten har sänkts radikalt, vi räknade på vad vi vill göra mer under året och eftersom vi båda studerar nu så är det inte lätt att få pengarna att räcka till...
Jag har iallafall köpt små tyll/organza (vet inte vilket) påsar på tradera, 50st, så inte fler än 50 gäster alltså! ;)
Jag måste bara skriva: nu är vi inne på vårt år! :D
Ja nu är det ÄNTLIGEN vårt år, antar planerna är i full gång... Här har det virkats servettringar, fixats vinglasdekorationer och annat pyssel. Ska sätta fart med bröllopsinbjudningarna nu, är lite knöligt då jag vill ha in alla våra tre färger i den utan att få det för plåttrigt... Men kul är det!!!
Vi planerar fortfarande lite löst, vet inte om blivande mannen har jobb till våren och det hänger ju lite på hur vi ska ha det... Och lokal letar vi fortfarande efter men jag är vid gott hopp!
Här ligger planeringen på is... Jag ska på bröllopsmässan i Nacka i slutet av jan, hoppas jag får inspiration där... Vi har de stora sakerna klara, kyrka och festlokal + 3 alternativ för vem som gör maten... Så gifta blir vi iaf =)
Idag bokade vi festlokal! :D
Kapell klart
präst klar
festlokal klar
Dom största grejerna på plats!
skönt! :D
Fick hem mina skor igår... Var lite nervös hur de skulle funka, då det är 9 cm klack på dem. Tänkte det kunde bli för högt, men det kommer funka fint. :) Ska bara släpa dom till min syster och prova dem tillsammans med klänningen :) Ett par sådana här blir det